Exotic Green Rally, Etten-Leur 8 juli

rally010

Verslag van Gabbagirl:

Na een week slecht weer, scheen eindelijk de zon weer en dat mocht ook wel want het was rally dag! In Etten-Leur werd de Exotic Green Rally gereden en het HTS Rally Team deed mee met hun Puma. Dit mochten wij uiteraard niet missen, dus op naar Etten-Leur.
Helaas was de animo vanuit de club wat minder voor deze rally, dus uiteindelijk zouden PuMarc en ik de enige zijn. Dus konden we ook wel wat later afspreken dan 10.00 uur. Half 12 hadden we afgesproken bij PuMarc thuis, dus kon ik mooi eerst ff een beetje uitslapen. Vervolgens op naar Etten-Leur en mooi op tijd daar. Even een bakkie gedaan bij PuMarc en Judith thuis en nog mogen aanschouwen dat hun vogeltjes gebadderd werden hihi. Wisten jullie trouwens dat parkietjes ook kopjes kunnen geven?? Ik niet…maar nu wel.
Goed na een gezellig onderonsje met de parkietjes op naar de markt, naar het startpodium van de rally. Onderweg kwamen we nog een Puma tegen, die van de organisatie bleek te zijn. Uiteraard even fotootjes gemaakt. Bij het podium aangekomen gingen er al enkele rally auto’s over het podium. Aangezien de Puma nergens nog te bekennen was even met Gijs Boom van het HTS Rally Team gebeld voor wat meer info. De Puma moest om ongeveer 13.30 uur op het startpodium verschijnen met de andere rallysprint auto’s. Zij zouden ons zo komen verwelkomen.
Helaas moest je voor deze rally zo ongeveer voor alles flink wat geld neerleggen, zo ook voor toegang tot het serviceteam. Dat hebben we daarom maar niet gedaan. Wel suf, deze rally is zo ongeveer de duurste rally van allemaal, maar de informatie is bar slecht. Op de site bleef tot op de dag van de rally staan dat het programma voorlopig was en ter plekke kon je nergens echt vinden welke deelnemer aan welke proef meedeed en waar de proeven te vinden waren, tenzij je een plattegrondje kocht voor €5,–!! Niet gedaan dus… Jammer want hierdoor is de interesse in zo’n rally wel minder.
We hadden nog even, dus maar ff een terrasje gepakt met een heerlijk ijsje. Lekker in dat zonnetje naar de startende rally auto’s kijken. Weinig Fords hier tussen trouwens.
De tijd vloog voorbij want daar was Gijs al met iemand anders van het rally team (sorry people ben erg slecht in namen…schaam schaam). De Puma zou er zo aankomen en ja hoor, om iets na half 2 hoorden wij de Puma al van ver komen. Door de speciale versnellingsbak maakt de Puma nogal een karakteristieke herrie…nou ja herrie…voor de liefhebber klinkt dit toch wel als muziek in de oren.
De Puma sloot vervolgens aan in de wachtrij voor het podium, mooi tijd voor wat foto’s en filmpjes. En toen mocht de Puma ook op het podium verschijnen. Uiteraard ook weer foto’s en filmpjes gemaakt en daar ging de Puma, op naar de proeven.
Aangezien de proef nogal een flink stukje verderop lag, op het industrieterrein Borchwerf, ergens richting Roosendaal, hebben we de Puma van PuMarc gepakt. Gijs en zijn vriend in hun oranje Volvo op naar Borchwerf. Daar auto’s geparkeerd en op naar de proef. Daar moesten we dus eerst een kaartje kopen. Vervolgens een goed plekje gezocht en toen was het wachten op de sprintauto’s. De rallysprint besloeg drie rondes en wij stonden op het punt waar ze in het laatste rondje rechtsaf (in plaats van rechtdoor) moesten een klein weggetje in. Jaja, strategisch punt in de hoop dat er misschien nog een tonnetje mee zou pakken….
Tijdens het wachten even gezellig kunnen kletsen. Al leek het wel de attack of the bugs daar. Van alles liep ons aan te vallen, spinnetjes, gekke kleine beestjes waar we de naam niet eens van weten, torretjes en zelfs vliegende mieren…Bah vieze beesten.
Oja, bijna vergeten, ze lieten nog even een mooi cadeau voor iemand zien: klompen compleet in de stijl van de Rally Puma; in dezelfde kleur gespoten en met dezelfde oranje stickers. Erg geinig! Uiteraard heb ik er even een fotootje van gemaakt!
Na enige tijd wachten kwamen dan eindelijk de eerste auto’s voorbij. Bijna ging het inderdaad mis met de tonnetjes bij een derde ronde van een Opel, maar het ging nog net goed.
Overigens liep een deel van het parcours dwars door een loods heen, toch wel geinig bedacht. Dit was ook wel erg handig, want wij stonden een stukje verderop maar hoorde hierdoor de auto’s natuurlijk erg duidelijk aan komen. Zo ook toen de Puma door de loods heen ging. Daar was die dan. De eerste en tweede ronden gingen goed hard door de bocht. De laatste ronde moest de Puma natuurlijk rechtsaf slaan, maar dat ging iets te enthousiast. Het rechterachterwiel raakte de stoep, waardoor de achterkant van de Puma iets uitbrak, maar het ging allemaal goed. De proef was uitgereden.
Er kwamen ook nog enkele dames langs, die meereden met de ladiescup. Helaas was dit niet echt spectaculairÂ…kleine auto’s en weinig pit! Braaf schakelen bij 2000 toeren en van de ideale lijn hadden ze ook nog niet echt gehoord.
Vervolgens hebben we nog wat Fordjes in actie gezien en wat driftende BMW’s. Ook best geinig. Op het eind ging het toch nog wel mis, maar niet bij de tonnen. Een van de BWM’s ging bij de bocht, waar wij tegenover stonden, de eerste keer rechtdoor. Een arm boompje moest het ontgelden, maar de BMW had niets….Arme boom!
De laatste auto’s waren geweest, dus tijd om afscheid te nemen. Op naar Etten-Leur om mijn Pummie weer op te halen en richting Leiden te gaan.
De Puma is uiteindelijk op de 7e plaats in het algemene klassement geëindigd en 4e bij de sprint. In klasse A6 zijn ze eerste geworden!!! Goed gedaan!!
Het was dus een leuke rally en met mooi weer, wat wil je nog meer (zeker gelet op de slechte weersverwachting van de komend week). Hopelijk hebben we het eind van de week wel weer mooi weer voor onze Jubileumtreffen in Duitsland ter ere van het 10 jarig bestaan van de Puma in Duitsland. Tot dan!!
En uiteraard onze succeswensen voor het HTS Rally Team met hun Puma tijdens de komende rally’s. Wil jij hier nog een keer bijzijn. Ze komen nog een keer uit in Amsterdam bij de rally op 2 september a.s. en nog een keertje in Hengelo.

Groetjes, gabbagirl