Ombouw tot Ford Racing Puma

FRP Ford herritage UK

De ombouw van “gewone Puma” naar Racing Puma
(bron; Racing Puma Owners club UK)

De verkoop van de FRP startte op woensdag 19 januari 2000. 

De Puma’s arriveerden bij Tickford zonder bumpers en op stalen velgen vanuit de Ford fabriek in Keulen.
Al in de kleur Racing Blue, de kleur waar de FRP uitsluitend in geleverd is.
Naast de ‘body’ werd uiteraard de motor aangepakt (153 PK) breder spoor gemonteerd (35 mm per kant, voor en 45 mm per kant, achter), grotere remschijven voor (295 mm geventileerde schijven, Alcon remklauwen en Mintex remblokken), 270 mm schijfremmen op de achteras, Milltek sportuitlaat, FRP Sparco interieur en 17” Speedline lichtmetalen velgen met 215/40 Pirelli P7000 banden.

FRP 1                                        FRP 2

De achterste zijschermen van de originele Puma werd ingesneden en horizontaal naar binnen gevouwen bij de C-stijl. Hier werden de nieuwe, bredere (stalen) zijschermen tegenaan geplaatst.

FRP 3                                       FRP 4

De overgebleven naad werd vervolgens gelast en strak gemaakt. Binnenin werd ook een scherm geplaatst om alles op elkaar aan te laten sluiten.

FRP 5

Nadat al dit werk gedaan was, werden de achterschermen en de C-stijlen in kleur gespoten. De aluminium (!) voorschermen werden gespoten voordat ze gemonteerd werden, net zoals de bredere voorbumper met splitter en bredere achterbumper.

 

Op deze schitterende site vind je alle bekende info over de

  ombouw door Tickford

PDF bestand over de ombouw van de achterspatborden van de FRP
Ombouw van de achterspatborden