Clubspecial, circuit Zandvoort 22 april

zandvoort031

Verslag van Sjoerd102:

Tarzanbocht, Hugenholzbocht en Scheivlak. Namen die de autosportliefhebbers in Nederland ongetwijfeld zullen herkennen, Dit zijn bekende bochten van circuitpark Zandvoort. De pumadrivers namen op 22 April deel aan de clubspecials. Deze dag is speciaal bedoeld om samen met andere merken/clubs een onvergetelijke dag te hebben op het circuit, en dat werd het!
Om 05.15u ging mijn wekkertje en na een snel ontbijtje en de spullen in de puma te hebben gegooid kon ik op weg. Om 06.15u bij de A2 in Nederweert afgesproken met Pumasjakkes, Pumamartin en natuurlijk Roel en Wiel op weg naar Zandvoort waar we om 08.00u al aankwamen (fanmail uit Leeuwarden blijft hopelijk uit).
Herman ( met de racing puma) en Sfelter waren al aanwezig.
Langzaam aan kwamen de 17 pumaatjes uit bijna elke hoek van Nederland en België binnen gedruppeld. Na de kennismaking met weer een nieuw lid en het inrichten van onze “”stand”” werd het tijd om ons op te stellen voor het rijden. We waren direct als eerste aan de beurt en konden dan (ondanks nog wat weinig bezoekers) toch al wat ogen op ons gericht krijgen. Martin en Lidewij reden de 1e anderhalve ronde voorop achter de safetycar, de rest van de puma’s erachter. Het leek wel de hergeboorte van de pumacup.
Nadat de safetycar het veld had “”losgelaten”” kon het gas echt open, en dat werd door sommige ook gedaan. Gelukkig kon ook ik dankzij de hulp van wat PC games (en de vele keren dat Zandvoort op TV is) al snel een ideale lijn vinden en zo o.a. enkele pumaatjes inhalen. De 40 Minuutjes vlogen voorbij, en voor we het wisten moesten we alweer stoppen. Nog enkele foto’s gemaakt in de pitsstraat, en daarna weer terug naar onze stand. Patricia hoorde onder het rijden wat kraken en na een klein onder zoek door o.a. “”pumadokter””Herman, bleek er het een en ander met haar Puma mis te zijn (zie het forum voor wat meer gedetailleerde info). De meeste leden pakte het stoeltje erbij om wat van de zon te genieten en heerlijk van de zon te genieten.
Andere gingen wat rondlopen (en kijken naar al het moois wat stond opgesteld) of op de tribune de andere deelnemers bekijken. Enkele gingen zelfs bidden en bladveren van een peugeot onderzoeken haha.
Aangezien we nog een entree kaart over hadden (Johanna moest helaas op het laatste moment afzeggen), besloot Paresh te proberen om nog een sessie mee te rijden. Zonder controle of niks kon hij zo de baan op rijden en zat hij in een sessie met Lamborghini’s, snelle Alfa’s en Lancia Integrale’s. De puma deed gelukkig niet onder voor al dat Italiaans geweld, en dus kon Paresh op de nodige fans (lees: pumadrivers) rekenen. Paresh had alles op alles gezet en dat bleek bij terugkomst in de paddock.
Aan de linkerkant had hij zijn benzinedop niet goed afgesloten (waardoor er benzine over de achterkant zat), en aan de rechterkant een flinke stoflaag. Paresh kwam onder het rijden erachter dat er nog geen puma in Zandvoort in de grindbak heeft gestaan, dus wipte Paresh achterkant even door het grind, overigens zonder schade. Langzaam druppelde de pumadrivers langzaam af. De “”Limburgers”” bleven samen met Hans & Regina tot ongeveer 4 uur. Terwijl Hans & Regina nog op het circuit bleven, zijn wij nog even naar het strand gegaan. Na een korte strandwandeling en wat drinken waar we nog een oude zeemeermin tegen kwamen (don’t ask), begonnen onze maagjes wat te knorren. Omdat onze parkeertijd bijna was verstreken besloten we nog even naar Krommenie (richting Paresh) te rijden. Hij was al eerder gegaan om aan de laptop van Martin te sleutelen. Op weg naar Paresh stond hij ons net na de Velserstunnel al op te wachten en reed samen met ons naar een erg gezellig wegrestaurant in Heemskerk. Na een soepje, saté, of schnitzel besloten we richting Limburg terug te rijden. Na enkele kleine files rondom Amsterdam konden we voorbij Utrecht snel verder rijden.
Net na knooppunt Everdingen hoorde ik ineens een erg vreemd “”zagend”” geluid aan mijn puma, net toen ik richting vluchtstrook wilde rijden kwam ik erachter dat wiel het geluid maakte. Hij ontwaakte snel en bleef wakker tot Nederweert. Daar werd het tijd om afscheid te nemen, waarna ik doorreed naar huis waar ik iets over tienen, moe (en verbrand) aankwam.

Volgend jaar zeker weer!!

Laot gaon dae wage

Gr Sjoerd102