19 de European Ford Puma Meeting, 1-3 september. Valkenburg a/d Geul

19 de EFPM was in alle opzichten weer een super geslaagde Puma meeting.
Donderdag al 14 Puma’s, vrijdagavond waren er 30 en uiteindelijk mochten we 42 !! Puma’s uit 4 landen begroeten op onze European Ford Puma Meeting. Volgend jaar onze 20 ste EFPM

Overzicht meetingterrein EFPM 2023

42 Puma’s op een goed gevuld terrein

Bruiloft van Roel en Ilona

Meer filmpjes van de 19. EFPM

Woensdag:
Wekker om half 5 om vroeg te vertrekken voor de 19e European Ford Puma Meeting.
Leek niet verkeerd tot dat ik Utrecht voorbij was, bakken met water uit de lucht tot aan Weert.
Rond half 11 op de camping aangekomen, waar we eerst begonnen met een bakkie koffie.
Dat ik aankwam stonden er al een paar slaaptenten, inschrijftent, en vlaggen om het terrein aan te kleden.
Verwachting was dat er een bui aan zat te komen, dus wachtte ik even met m’n eigen tent op zetten.
Wel eerst de 2 paviljoens geplaatst voor onze slaaptenten op het veld om te zitten en de bruiloft.
En toen begon het te regenen, normaal pakken we dan een ’twee bliks’ pauze (lees bier pauze).
Alleen werd dit nu een ‘6 bliks’ pauze, en tegen het eind van de middag werd het droog.
En hebben de dingen afgemaakt voor de eerste dagen en zijn we gaan bbq-en.

Donderdag:
Het heeft regelmatig wat geregend maar viel gelukkig mee.
Gelukkig hadden we niet te veel meer op te bouwen, en hebben we het racespel geprobeerd.
En gekeken wat we het beste als wedstrijd konden gaan rijden.
Konden hiervoor de tv van de camping gebruiken, een 80 inch scherm, was net te zien, volgend jaar maar wat groter.
De hele dag door kwamen er bezoekers binnen, sommige al op donderdag die je nooit had verwacht.
Wel hielden ze stand door in het donker hun tent op te moeten zetten, das dan weer traditie aan het worden. Gelukkig steekt iedereen een handje uit de mouwen om te zorgen dat ook dat snel geregeld is.
Een record op donderdag, eind van de dag waren er al 14 Puma’s
’s Avonds was het al gelijk een stuk drukker en gezelliger op de camping om met elkaar bij te praten.

Vrijdag:
‘ s Morgens om een uurtje of 5 begon het te regen en dit duurde tot een uur of 14-15 uur.
Gelukkig bleef het daarna droog, en langzaam kwamen de bezoekers binnen, en toen een tijd niets.
We zeiden het zal toch niet door de regen komen dat men weg blijft dit weekend.
Maar gelukkig voor dat de poort dicht ging kwamen er toch mensen bij, uiteindelijk zaten we op 30 Puma’s.
Op het einde van de avond, nadat iedereen bij elkaar langs geweest komt men toch te samen in het verzamelgebouw.
Waar we uiteindelijk het licht uit, en de deur op slot hebben gedaan om half 3.
Remco

Zaterdag:
Aangezien het voor mij geen half 3 is geworden gisteravond, was ik dus ook fris en fruitig wakker om 7.00. Gelukkig was het droog gebleven en de voorspellingen waren goed, dus de meeting dag kon al bijna niet fout gaan.
Iets later kwam de ontbijt crew om alles klaar te zetten voor het ontbijt waar ze in een hotel nog iets van kunnen leren. Het was uiteraard weer top geregeld en allemaal lekkere dingen om de dag mee te beginnen.
Om 9 uur begon officieel de meeting, dus na het opfrissen ben ik dan ook begonnen met alles klaar te zetten voor de inschrijving. Hierbij had ik nog wat achterstallig werk door de binnenkomst van de afgelopen 2 dagen.
Het stemmen heeft ons ook dit jaar weer niet in de steek gelaten en is ook weer goed gebruikt.
60 Mensen hebben van hun stemmogelijkheid gebruik gemaakt, dus ook dat is een leuk aantal!
Verder is de dag heerlijk verlopen en zijn ook het schieten en de tour goed bezocht! Zoals gebruikelijk waren ook de BBQ, tombola en prijsuitreiking de hoogtepunten van de avond. Heel veel mooie prijzen en gelukkige gezichten.

Ook is dit jaar weer gebleken dat het EFPM eigenlijk een grote familiebijeenkomst is.
Zaterdagavond hadden we voor de 2e keer in de EFPM-geschiedenis een bruiloft!
Deze keer waren Roel en Ilona het gelukkige paar.
De ceremonie werd ook deze keer verzorgd door Pater Flock, die het echtpaar met zijn mooie woorden in de echt verbond. De openingsdans was er 1 die je niet vaak tegenkomt. De jurk van Ilona draaide niet goed mee op het gras, wat maakte dat dit niet eenvoudig verliep. Gelukkig kon ik hierbij ondersteunen, wat maakte dat ik onderdeel was van de openingsdans.
Waar kom je dat tegen? Alleen op het EFPM !!

Na de ceremonie werd er nog flink geproost op het bruidspaar!
Dit was dan ook een super afsluiting van weer een mooie meetingdag!

Het was weer een top jaar! Op naar het 20e EFPM!

Pascal

Zondag;
De zondagmorgen begon mistig, en niet alleen voor de feestvierders.
Nadat ‘Gutenmorgen Gutenmorgen Sonnenschein’ traditioneel over het meetingterrein schalde werd iedereen langzaam maar zeker wakker.
Eerst natuurlijk nog genieten van het heerlijke ‘spel en ei’ ontbijt. Een ontbijt dat je in menig hotel niet krijgt, laat staan op een auto meeting.
Na het ontbijt was iedereen weer fit genoeg om alle spullen in te pakken en was het helaas tijd om afscheid te nemen.
Ook wij begonnen met het afbreken en wegruimen van alle EFPM spullen voor volgend jaar, dan staat onze 20ste editie gepland.
Als laatste hebben we traditie getrouw de grote Puma vlag gestreken. Als die weg is dan is meeting echt helemaal voorbij.

Wij kunnen weer terug kijken op een super geslaagde EFPM.
We mochten 42 Puma’s, uit 4 landen, begroeten, zoveel hadden we nog niet eerder op de nieuwe locatie.
Donderdag hebben we met 14 Puma’s zelfs een nieuw record gevestigd. 14 Puma’s hadden we nog niet eerder op donderdag. Vrijdagavond stond de teller op 30, om dus uiteindelijk tot 42 Puma’s te komen.
Alles is gelukkig weer goed verlopen, ook het opbouwen en afbreken van het meeting terrein.

Dankjewel !! iedereen die erbij was, met of zonder Puma. Het hele weekend of ‘alleen’ zaterdag.

Een groot dankjewel aan iedereen die ons weer geholpen heeft, op welke manier dan ook.
Of het nu is met het uitzetten van de toertocht, bij het schieten, het racespel, met de loten verkoop, de BBQ, het super ontbijt of onze pastoor.
Zonder jullie hulp is het voor ons, als bestuur. onmogelijk om de EFPM op deze manier te organiseren.
En dankjewel camping Valkenburg-Maastricht dat wij weer welkom waren en de zaal weer konden gebruiken.

Tot volgend jaar, tot onze 20ste EFPM.
Een jubileum waar wij als Pumadrivers trots op zijn.