filter

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
ronald

filter

Bericht door ronald » za 11 mar 2006, 12:42 am

ik denk er over een sportlucht filter te plaatsen.
maar wat gebeurt er dan met de auto.
ik bedoel in de teksten die de fabrikanten plaatsen wordt je wagen als n
raket en een hoop lawaai.

misschien dat er iemand met ervaring me kan vertellen wat het verschil van ryden is na t plaatsen van zo een filter.

ik lees ook dat veel mensen k&n filters hebben
ik wil graag van t merk green.

staat leuk groene auto groene filter...........

Gast

Bericht door Gast » za 11 mar 2006, 10:28 am

hmmm

eeen filter is wel leuk heb geeft je ongeveer 5 pk mee kracht als je
het goed aan sluit het geluid woord wat beter
maar als je er een filter in gaat doen let wel op dat je zo veel mogelijk koude lucht aan blijf zuigen en niet de warme lucht van je motor misschien moet je er een kap om heen maken
ik weet dat van de K&N de Gene. 2 75i kit hebben of zo iets die leverd een kap er bij moe je maar ff op inet zoeken
maar let wel op goed plaatsen is +5 pk (130pk) en als je het slecht plaats is het
-5 pk (120pk)

X-tof

Bericht door X-tof » za 11 mar 2006, 11:58 am

dat je wagen een raket wordt en een hoop lawaai maakt is ferm overdreven hoor.
Hij pakt wel iets lekkerder bij het optrekken en je krijgt een iets sportiever geluid.

Green is zeker ook een goed merk hoor, maar bij eender welk merk moet je idd zorgen voor voldoende koude luchttoevoer...

X-tof

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 11 mar 2006, 12:19 pm

Hier kan ik weinig aan toevoegen: Ik heb een K&N sportluchtfilter in mijn Puma. Het geluid is heerlijk :cool: ,
maar dan wel als je het gas intrapt. Dus bij gewoon stationair lopen of op een snelheid rijden merk je
nie echt verschil ofzo. En idd: een paar pk's meer, als je 'm goed aansluit en voldoende koude lucht er
bij laat komen. :coolish:

Als je wil weten hoe je het moet inbouwen: Ik heb een uitgebreid verslag gemaakt met foto's, die is te
vinden onder How-To!! Is wel alleen toegankelijk voor leden. Ben je al lid en heb je nog geen toegang,
mail me dan ff. Ben je nog geen lid: voor maar ? 12,50 per jaar ben je al lid. Is dus maar een eurie per
maand en dan krijg je toegang tot het ledengedeelte van het forum (met een hoop nuttige info over je
Puma) en toegang tot het ledengedeelte van de website. Uiteraard ook gratis toegang tot onze meetings
en korting bij vele autobedrijven..en nog veel meer ;)

Heb je vragen, mail mij dan maar.

groetjes, gabbagirl :pumaatje:
Laatst gewijzigd door gabbagirl op do 16 mar 2006, 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Nowi

Bericht door Nowi » zo 12 mar 2006, 6:00 pm

Meer pk? Daar heb ik nog altijd mijn twijfels bij. (bij een standaart wagen)
Als je puma opgevoerd is 200pk ofzo en je plaatst dat dan dan zal je 5pk hebben. Anders niet.
Geeft gewoon een lekker geluid bij volgas. Door het geluid zal je wel de indruk hebben maar meer niet.
In pk,s word sterk overdreven als je alles plaatst en je teld het op heb je iets van wouw. Ga dan naar de testbank en je zal zien dat je een pak minder hebt.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 12 mar 2006, 6:03 pm

Nowi schreef:Meer pk? Daar heb ik nog altijd mijn twijfels bij. (bij een standaart wagen)
Als je puma opgevoerd is 200pk ofzo en je plaatst dat dan dan zal je 5pk hebben. Anders niet.
Geeft gewoon een lekker geluid bij volgas. Door het geluid zal je wel de indruk hebben maar meer niet.
In pk,s word sterk overdreven als je alles plaatst en je teld het op heb je iets van wouw. Ga dan naar de testbank en je zal zien dat je een pak minder hebt.
Ik heb wel echt het idee dat die net wat sneller is met optrekken..zal waarschijnlijk geen 5 pk zijn, maar toch wel iets denk ik :wink: Maar ja, ben maar een leek he :babe:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 13 mar 2006, 11:37 am

GELUID DOET OOK VEEL DENKEN

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 13 mar 2006, 12:12 pm

Haha, da's waar!! VRRRRROOOOEEEEMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!! :auto:

Nowi

Bericht door Nowi » ma 13 mar 2006, 6:03 pm

Iets doet het wel maar verwacht geen wonderen.
Is zoals gewichtbesparing:
Verwijder u rookpotje en je hebt 50gram minder. Dan moet je ook niet veel verwachten :lol: . En ik ken zo een mensen :lol: :lol: En dan muziek van 50kg erin :lol:

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » wo 15 mar 2006, 9:11 pm

Ik denk dat je eerder wat meer koppel krijgt dan pk's (als je alles zo optimaal mogelijk aansluit). Vandaar dat de auto wat beter oppakt.

Plaats reactie