Raar geluid als de motor draait

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 07 okt 2008, 8:04 pm

gabbagirl schreef:
o...maar dat was een tip van pascal :?
Heb nu ook een zwaardere zekering in die van de aansteker gedaan omdat daar ook mijn neon nu op zit... is dat ook niet ok dan??
mij lijkt niet... maar Pascal heeft meer verstand van elctric.. toch,

Als een zekering doorbrand is er dus kortsluiting.... de zekering voorkomt dat de boel oververhit raakt (met alle gevolgen van dien)
Als je dan een zwaardere zekering er in doet wordt de boel dus veel warmer voordat ie doorsmelt..........

Maar of dat opgaat voor je neon.....weet ik dus echt niet.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » wo 08 okt 2008, 5:22 am

een zwaardere zekering klapte er gelijk uit, dus ik denk zelf dat het door het motortje komt..
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 08 okt 2008, 9:57 am

De motor is idd kaduuk, net bij de garage geweest. Hij geeft nu helemaal geen spanning meer. Hij had het erover dat de spoelen vastgedraaid zijn ofzo en dan maakt die eerst kortsluiting en brand die door en doet die helemaal niets meer. Het geluid hoor je ook niet meer nu. Het nieuwe motortje is iig besteld. Vrijdag wordt die er ingezet. Dan heb ik iig ruitenwissers op Assen :twisted: Al wil ik ze echt niet nodig hebben! :evil:

En het is op zich volgens de garage niet zo dat die bij een zwaardere zekering direct brand kan veroorzaken. Het gaat ook of je draden meer kunnen hebben ja of nee. Dus dat ik een zwaardere zekering voor de neon er in heb gezet is juist goed, bij een zwaardere belasting van die zekering van de sigarettenaansteker. :wink: Ach ja, ik vertel ook maar wat ik hoor haha!

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » wo 08 okt 2008, 11:08 am

Je kunt dit ook anders bekijken, in jouw geval was het de ruitenwissermotor, maar het had ook een connector onder het dachbord kunnen zijn, en als je dan een zwaardere zekering plaatst zal bij deze connector meer warmte ontstaan waardoor weer een kabelbrand ontstaat.
Dus nooit een zwaardere zekering ergens inzetten als je de oorzaak van het doorbranden van de originele zekering weet.
In het geval van je sigarettenaansteker ken je de oorzaak wel, maar toch blijven opletten onze katjes worden ouder.
Ik zou dan iig een kabel rechtstreeks trekken met aparte zekering. :lol:
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 08 okt 2008, 1:10 pm

Harry schreef: Ik zou dan iig een kabel rechtstreeks trekken met aparte zekering. :lol:
Daar ben ik weer niet zo handig in... :oops:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 13 okt 2008, 1:13 pm

Update: de nieuwe ruitenwissenmotor zit er dus in, maar de zekering bleef eruit springen. Blijkt het relais niet goed meer te zijn. Beetje jammer, mss als ik het relais eerst had vervangen was mss die motor niet vastgelopen maar goed, dat is achteraf gelul..
Nu heeft de garage tijdelijk het relais gefixt en een nieuwe besteld dus dat is ff wachten.

Maar nu brandt mijn binnenlampje ineens niet meer als de deur opengaat. Het lampje werkt wel als ik hem gewoon aan doe. Iemand een idee?? Zekering?

Ik weet niet of dit met elkaar verband kan houden, en sorry voor meerdere vragen in 1 topic maar dacht post het ff hierzo...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 13 okt 2008, 7:53 pm

bijde kanten deur of alleen rijders kant?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 14 okt 2008, 7:21 am

zal ik ff testen.. nog nie gedaan :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 14 okt 2008, 4:16 pm

Hij werkt ook niet als ik de bijrijders kant open doe...
kan dat te maken hebben met dat relais wat kapot is van de ruitenwisser?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 15 okt 2008, 5:55 pm

die twee relais zitten langs elkaar kan zijn dat de monteur met de ene vervangen de ander los heeft geduwt maar het is maar een gok

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 16 okt 2008, 8:10 am

OK...nou ja, ze lossen het maar op toch. het lampje deed het daarvoor wel :wink:
thnx iig voor de tip!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 18 okt 2008, 1:49 pm

:slot:

Geluid komt van het kachelhuis af! :wink: En dus niet van de ruitenwissers...relais is inmiddels ook vervangen dus dat werkt weer toppie :wink:
thnx voor het meedenken iig!

Plaats reactie