Nieuwe (sport-)uitlaat

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Dees

Nieuwe (sport-)uitlaat

Bericht door Dees » do 10 jul 2008, 10:29 am

Ja hoor, ik heb weer wat aan mijn Puma...

Gisteren viel me op dat er een pruttelgeluidje uit de uitlaat komt. Dus Puma langs de kant, zover als het kan koppie eronder en inderdaad...pruttel, pruttel. Uitlaat is dus aan vervanging toe. Zover ik kan horen/weet is het de einddemper. Dat geeft me dus meteen de kans om er een mooi, sportief, grommend, uitlaatje onder te zetten.

Maar welke sportuitlaat is nou geschikt voor de puma en geeft een mooi, maar geen oorverdovend geluid???

popeye_65

Bericht door popeye_65 » do 10 jul 2008, 12:50 pm

ik zelf heb opzich wel een mooie einddemper maar dat is natuurlijk een mening. Deze heeft een normaal maar toch lekker zwaar geluid en zeker niet te overdreven. Ik kan het weten want had een japstyle knetter uitlaat :-D Maar ik heb er 45 euro voor betaald.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 10 jul 2008, 1:11 pm

Misschien is de backstuck die Martin er onder heeft wat voor jou, of een frp uitlaat kan ook onder de standdaard puma. :twisted:
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 3:49 pm

neem geen remus...geluid valt tegen :roll:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 10 jul 2008, 4:50 pm

gabbagirl schreef:neem geen remus...geluid valt tegen :roll:
tja regeltjes als je een goed gekeurde uitlaat wilt hebben.
tussen demper kan er nog tussen uit voor beter geluid met een remus

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jul 2008, 5:03 pm

R.A.T. RACING schreef: tja regeltjes als je een goed gekeurde uitlaat wilt hebben.
tussen demper kan er nog tussen uit voor beter geluid met een remus
I know..moet dat ooit nog eens (laten) doen :wink:
Ach en mijn sportluchtfiltertje brult aardig, dus dat maakt een hoop goed :twisted:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 10 jul 2008, 8:24 pm

dees ik heb hier nog een remus liggen.. heeft er bij mij 20.000 km onder gelegen. is niet meer nieuw maar daar is de prijs naar :wink: voor 75 euro mag je hem komen halen.. nieuwprijs was meen ik 279 euro..

Dees

Bericht door Dees » do 10 jul 2008, 8:57 pm

Peter heb je een foto ervan?? Of kun je me een beschrijving geven? Vind zelf zo'n ovale plattere wel mooi, in ieder geval geen overdreven kanon.

Moet maandag eerst ff naar de monteur om de as eronder te laten zetten en dan kijkt ie meteen waar ie kapot is. Weet namelijk niet of het de einddemper echt is, kan net zo goed de middendemper zijn.

Maar in ieder geval, hou um ff vast tot na het weekend...dan weet ik meer!!

Enne: :worthless:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 10 jul 2008, 9:06 pm

Dees de Milltek uitlaat kun je zien op de site van Pumaspeed of op die van milltek.com, hier wordt ook verwezen naar nederlandse leveranciers.
Op de site van Pumabuild staat een door hun ontwikkelde uitlaat samen met Piper cams die het geluid van een FRP evenaart, beide trouwens van rvs.
Afbeelding

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » vr 11 jul 2008, 6:39 am

Misschien met wat collega Pumadrivers weer een consortiumpje starten ... kun je de per-stuk inkoopprijs wat drukken.

:lol:
Afbeelding

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 11 jul 2008, 4:26 pm

milltek klinkt lekkel lekkel lekkel :twisted:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » vr 11 jul 2008, 6:43 pm

Dees schreef:Peter heb je een foto ervan?? Of kun je me een beschrijving geven? Vind zelf zo'n ovale plattere wel mooi, in ieder geval geen overdreven kanon.

Moet maandag eerst ff naar de monteur om de as eronder te laten zetten en dan kijkt ie meteen waar ie kapot is. Weet namelijk niet of het de einddemper echt is, kan net zo goed de middendemper zijn.

Maar in ieder geval, hou um ff vast tot na het weekend...dan weet ik meer!!

Enne: :worthless:
ik zal er morgen ff een foto van maken.. heb ze nu niet bij de hand. maar als het de middendemper zelf is die heb ik ook nog wel :roll: :roll:

Dees

Bericht door Dees » za 12 jul 2008, 5:26 pm

Peter dat zou te gek zijn, maar je hoort het nog!

Dees

Bericht door Dees » ma 14 jul 2008, 8:48 pm

Einddemper is idd doorgeroest dus Peter, ik zou je uitlaat graag overnemen, als ik het wat vind natuurlijk :)

Plaats reactie