Gaspedaal blijft hangen

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

wesley

Bericht door wesley » za 23 feb 2008, 4:07 pm

uuhmzzz tjah

zit nu alles ffies door te lezen want ik heb het ook als hij een nachtje heb stilgestaan....

maar wat is nou het juiste andwoord :oops: ?????

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » za 23 feb 2008, 4:11 pm

gabbagirl schreef:Done, had zelf al bedacht dat een nat doekje genoeg was en heb het ff schoongemaakt...maar ik denk niet dat dat het was!!
De boutjes van de cruisecontrol draad zaten los en de onderste zat tussen de cruise control draad en de draad van het gaspedaal :? Dus ik denk dat dat het is geweest....Ook maar ff vastgedraaid....waren we dat vergeten Ratje of kan dat lostrillen? Dan hou ik dat gewoon ff in de gaten :wink:
hier staat het antwoord voor lidewij in..
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 24 feb 2008, 5:25 pm

Idd Pas, bij mij zat dus een boutje in de weg...van de week weer.. :oops: Heb nog geen tijd gehad hem goed aan te draaien en locktide of hoe je dat ook schrijft er op te doen.. :roll:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 24 feb 2008, 8:14 pm

pfff ben niet de enige waar het dus door komt :fun:
wel vervelend dat hij nog niet blijft zitten

wesley

Bericht door wesley » ma 25 feb 2008, 10:51 am

haha oke super
ga ik ook maar eens onder de kap snuffelen :D

popeye_65

Bericht door popeye_65 » wo 23 jul 2008, 6:05 pm

Even een vraagje,

Mijn gaspendaal blijft ook hangen als ik gas wil geven als ik vertrek.

Als ik het goed begrijp moet ik mijn openluchtfilter eraf halen incl buizen. En dan de throttle body schoonmaken met een doekje? kan je ook die schrijf bewegen om het aan de binnenkant schoon te maken of moet je echt alleen het deel schoonmaken waar hij hangt als je geen gas geeft?

Voor de zekerheid doe ik ook gelijk wat extra olie op het scharnier van de gaspedaal, (als ik deze kan vinden :-D )

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 24 jul 2008, 7:38 am

Heb bij mij mijn scharnieren van mijn pedalen ook geolied, maar dat was om gepiep kwijt te raken. Helpt niet met vast blijven hangen.
Hij blijft nl. bij mij ook weer iets hangen en ik moet idd ff het gaskleppenhuis nog eens goed schoonmaken. luchtfilter loskoppelen en dan kan je er zo bij. Door daar te trekken aan je gaskabel gaat het klepje los en kun je erbij. Ik ga hem deze alleen er helemaal uithalen (4 boutjes losmaken) om het eens goed te doen. Had al eerder met nat doekkie gedaan, maar helpt dus nie. Kom er ook niet zo goed bij als ik dat gaskleppenhuis laat zitten...

popeye_65

Bericht door popeye_65 » do 24 jul 2008, 9:29 am

Ok bedankt, dan gaan we dit ook maar een deze dagen uitvoeren :-D

TopGear

Bericht door TopGear » za 28 mar 2009, 4:46 pm

Beetje oud draadje, maar ik had een vergelijkbaar probleem - gaspedaal leek te blijven "hangen", en als ik voorzichtig door die weerstand heen trapte gaf ik opeens meer gas dan me lief was (vast ook vanwege die recent vernieuwde koppeling)

Vandaag was ik toch (weer) bij R.A.T.je vanwege m'n nieuwe velgen (zie projects! 8) ) en vroeg 'm er ff naar te kijken. Hij heeft het gasklephuis schoongemaakt met een residu cleaner en ff poetsen enzo, echt helemaal nergens last meer van. Super Robert!!!

TopGear

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 28 mar 2009, 6:39 pm

mag die bij mij dan ook nog een keer doen. heb het al een paar keer schoongemaakt, maar blijf het houden :roll:

TopGear

Bericht door TopGear » za 28 mar 2009, 8:07 pm

gabbagirl schreef:mag die bij mij dan ook nog een keer doen. heb het al een paar keer schoongemaakt, maar blijf het houden :roll:
it's the master's touch denk ik :roll:

wesley

Bericht door wesley » zo 29 mar 2009, 6:05 pm

haha ik meld me ook aan....

meerdere malen schoongemaakt en nog steeds last :blink:

Plaats reactie