Gaspedaal blijft hangen

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 30 jan 2008, 1:19 pm

R.A.T. RACING schreef:gaat het pendaal niet omlaag of het gas klep huis dat vervuild is en blijft kleven?
Het pedaal... die blijft ff steken...tenminste zo voelt het wel. Neem aan dat als het gaskleppenhuis blijft steken, je wel het pedaal in kan trappen maar geen reactie ff krijgt. Hier voel ik echt dat ik ff het pedaal moet intrappen voordat die los schiet om het zo ff te noemen...

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » wo 30 jan 2008, 5:18 pm

wd40....... effe je luchtinlaat open maken bij je gasklep en effe inspuiten heb ik ook ooit gehad en daarna overtollig wd40 of iets dergelijks wegvegen. de rest verbrand wel mee:D nooit geen last meer van gehad en mn auto loopt nog steeds als een zonnetje

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 30 jan 2008, 6:57 pm

DutchDevil schreef:wd40....... effe je luchtinlaat open maken bij je gasklep en effe inspuiten heb ik ook ooit gehad en daarna overtollig wd40 of iets dergelijks wegvegen. de rest verbrand wel mee:D nooit geen last meer van gehad en mn auto loopt nog steeds als een zonnetje
Ik ga eerst ff die tip van harry proberen...denk echt dat het het pedaal is namelijk of de kabel ofzo, maar niet het gaskleppenhuis...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 31 jan 2008, 5:06 pm

aan de kabel van de gas pendaal trekken bij gasklephuis. als hij vast zit weet je het zeker kleine moeite

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 31 jan 2008, 5:45 pm

Ok :up:

Het wordt ff van het weekend..het is zulk baggerweer... :evil:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » vr 01 feb 2008, 9:39 am

Waarschijnlijk heeft Robert gelijk want dit vond ik op het forum van pumapeople:
I had the same sticky throttle pedal i.e sticking when first pushed down and managed to completely cure it very simply.

There was a post a few years ago that mentioned the same cure.

Take off the large duct from air filter box to throttle body and look in the 'hole' next to engine which is the throttle body.

In the throttle body is a large butterfly valve. (If you get someone to press the accelerator you will see it move) Basically I jammed the throttle pedal down, and therefore also the valve open, by wedging a stick between pedal and seat.

In the throttle body around where the valve closes you may see some black deposits. The deposits only seem to be on the lower half of the body. These build up so the valve 'jams' in them when closed. I simply removed these deposits using petrol soaked rag (and some metal polish ... but not sure if you're meant to as body is coated) and pedal is now silky smooth.
Afbeelding

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 01 feb 2008, 11:51 am

:booty: ben niet voor niets monteur :twisted:
maar zonder gekheid ik geef ook maar een sugestie dat wel eens voor komt. vervuilde gasklephuizen komt nogal eens voor vaak ook een reden dat hij niet goed stationaar loopt of afslaat

@gabba als hij is vervuilt niet en je wil hem zelf schoonmaken niet te agresief spul voor pakken anders laat de toplaag los en kun je het gasklephuis op ten duur weggooien

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 01 feb 2008, 4:31 pm

Thnx beiden!
Waar moet ik het mee schoonmaken dan? Lieve automonteur van ons :twisted:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 02 feb 2008, 8:27 am

lieft alleen met een nat doekje

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 02 feb 2008, 1:49 pm

Done, had zelf al bedacht dat een nat doekje genoeg was en heb het ff schoongemaakt...maar ik denk niet dat dat het was!!
De boutjes van de cruisecontrol draad zaten los en de onderste zat tussen de cruise control draad en de draad van het gaspedaal :? Dus ik denk dat dat het is geweest....Ook maar ff vastgedraaid....waren we dat vergeten Ratje of kan dat lostrillen? Dan hou ik dat gewoon ff in de gaten :wink:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » za 02 feb 2008, 6:05 pm

RAT boutjes vergeten vast te draaien :shock:
Afbeelding

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 02 feb 2008, 6:27 pm

:oops: kan zijn dat hij niet vast genoeg heeft gezeten ben altijd bang om die verbindingen dol te draaien is niet altijd van even goeie kwaliteit wat er bij zit maar wel even in de gaten houden zu kunnen wel een verschuiven
blij dat het dat is en niet het gasklephuis

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 02 feb 2008, 7:21 pm

Is goed ratje :up:
Ik hou toch under the hood alles in de gaten....de slangenklemmen van de sportluchtfilter willen ook wel eens lostrillen! Dus af en toe check check dubbel check :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 03 feb 2008, 8:42 am

bij het bouwtje beetje loctite tussen doen doe ik alsik op het werk bezig ben wel altijd er in alleen had ik dat nog niet thuis :oops: heeft hij ook minder kans om te verschuiven door het trekken er aan

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 03 feb 2008, 6:13 pm

Ok, moet ik ff aanschaffen dan :wink:
Komt goed!!

Plaats reactie