Pagina 3 van 3

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 9:55 pm
door sfelter
Er kan een klein deukje in de velg zitten. Dat veroorzaakt ook onbalans en trillen in stuur.
Daar heb ik last van, maar dat is pas bij hogere snelheden...

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 11:43 pm
door R.A.T. RACING
is je aandrijfas al gecontroleert?

ha ha gaan we niet een beetje off-topic?

Geplaatst: za 08 dec 2007, 10:52 am
door pumamartin
R.A.T. RACING schreef:is je aandrijfas al gecontroleert?

ha ha gaan we niet een beetje off-topic?
Op zich wel maar Dees heeft immers dat trillen dus..

RAT, wat betreft dat uitballnaceren op de aute....
Ik denk dat wij het over twee verschillende apparaten hebben.
Denk ik iig...

De puma wordt aan een kant opgekrikt. dat apparaat (ik weet dus echt niet hoe dat heet) wordt tegen het voorwil gezet. De monteur zit er op.
Vervolgens moet ik een bepaalde snelheid (60 of 70 meen ik)
aanhouden.
Doordat een wiel uiteraard niet mee draaid grijpt de tc steeds in.
En wij kunnen de tc niet uitschakelen dus.............

Daarom zei ik ook dat het uitballanceren met gemonteerde banden op de a1.7 met tc dus ECHT NIET kan :wink:

Geplaatst: za 08 dec 2007, 10:56 am
door Clawz
Dees schreef:
Xenon verlichting vind ik heel mooi als het schemerig is, maar als het echt donker is doen die me ontzettend pijn aan mijn ogen...


En weeeeeeeeeer op onderzoek uit gaan waar dat eeuwig irriterende trillen vandaan komt :?

Idem, hoewel ik vermoed dat het die wannabee-xenon setjes zijn die me ontzettend scheel maken. Als een dikke Mercedes met standaard Xenon me tegenmoet rijdt heb ik VEEEEEL minder last van het licht, dan als een Golfje tegenmoet komt met wannabee-xenon verlichting (maar stiekem Bluevision lampen ofzo). Af en toe komt me een Astra stationwagon tegenmoet, met ENORM blauw licht, zo blauw heb ik het nog nooit gezien. Ik zie helemaal geen steek meer dan, en knallende koppijn direct.. belachelijk gewoon, dat ze daar eens op controleren!

Je hele auto trilt, vanaf een 70km/u tot 120 ongeveer? Klinkt als aandrijfassen inderdaad, wordt erger als je meer gas geeft, verdwijnt als je de koppeling intrapt.

Geplaatst: za 08 dec 2007, 12:52 pm
door Dees
Het verdwijnt als je de koppeling intrapt ja...
:( niet zo prettig als het de aandrijfassen zijn denk ik...zal wel een duur grapje worden :?

Geplaatst: za 08 dec 2007, 1:01 pm
door gabbagirl
Dees schreef:Het verdwijnt als je de koppeling intrapt ja...
:( niet zo prettig als het de aandrijfassen zijn denk ik...zal wel een duur grapje worden :?

Dan is het een van je aandrijfassen of allebei. Ik heb dit ook gehad, bij mij is toen de rechteraandrijfas vervangen. Die was goed kapot... Volgens mij heb ik in faqs in reparaties staan wat het mij kostte!

Edit:
* vervanging rechteraandrijfas
* ? 509,22 (inclusief ? 27,50 voor leenauto en ? 120,00 arbeidsloon)
* bij Ronald's Car Care (merkloos autobedrijf)
Dus pittig prijsje... :?

Geplaatst: za 08 dec 2007, 1:07 pm
door Dees
gabbagirl schreef:
Dus pittig prijsje... :?
Ik zag het al :cry3: maar arbeidersloon tellen ze me bij de garage niet...heb die afspraak met hen staan. Maar had al zo'n vermoeden, je hebt me dat al eens eerder gezegd en eerlijk gezegd ben ik er niet blij mee :evil: eerst maar eens naar de garage en dan zien we verder...

Geplaatst: za 08 dec 2007, 6:49 pm
door R.A.T. RACING
pumamartin schreef:
Op zich wel maar Dees heeft immers dat trillen dus..

RAT, wat betreft dat uitballnaceren op de aute....
Ik denk dat wij het over twee verschillende apparaten hebben.
Denk ik iig...

De puma wordt aan een kant opgekrikt. dat apparaat (ik weet dus echt niet hoe dat heet) wordt tegen het voorwil gezet. De monteur zit er op.
Vervolgens moet ik een bepaalde snelheid (60 of 70 meen ik)
aanhouden.
Doordat een wiel uiteraard niet mee draaid grijpt de tc steeds in.
En wij kunnen de tc niet uitschakelen dus.............

Daarom zei ik ook dat het uitballanceren met gemonteerde banden op de a1.7 met tc dus ECHT NIET kan :wink:
is het zelfde alleen die van hun zal kapot zijn zodat hij het wiel niet kan aandrijven denk ik of ze hebben een zeer slecht/goedkoop apparaat

Geplaatst: za 08 dec 2007, 7:32 pm
door pumamartin
R.A.T. RACING schreef:
is het zelfde alleen die van hun zal kapot zijn zodat hij het wiel niet kan aandrijven denk ik of ze hebben een zeer slecht/goedkoop apparaat

ok, zou kunnen natuurlijk.

Geplaatst: zo 09 dec 2007, 11:42 am
door gabbagirl
Bij mij zijn mijn banden ook een keer op de auto gebalanceerd, ivm de spoorverbreders werkte het balanceren van de auto af niet. Spoorverbreders bleken later gewoon niet goed te zijn, maar dat ff terzijde :wink: