Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 7:30 pm
door Dees
Hij is al gebalanceerd op de auto, op het apparaat, al uitgelijnd. Dat is het allemaal niet :|

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 7:35 pm
door Bazzie
Dan zou er wel speling kunnen zitten op de wiellagers, of iets anders bij de ophanging. Maarja dan kun je hem beter even naar de garage brengen, zoiets moet je eigenlijk toch eerst zien. In ieder geval succes ermee! :)

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 7:53 pm
door Dees
Ja dat vermoed ik zelf ook, hoor ook gerammel rechtsachter...dus denk ook dat daar het probleem zit

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:01 pm
door pumamartin
Dees schreef:Hij is al gebalanceerd op de auto, op het apparaat, al uitgelijnd. Dat is het allemaal niet :|
Door de traction control, kunnen op onze 1.7 puma de banden NIET geballanceerd worden als ze gemonteerd zijn.......
Kan dus echt niet!!!!!

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:03 pm
door Dees
Ok? dat is nieuw voor me (ben dan ook een meisje-meisje zonder enige kennis van auto's) Maar zou de achterbanden dus ook op het apparaat moeten laten balanceren?

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:12 pm
door Bazzie
Dat zou je denk ik wel het beste kunnen laten doen jah. Dan ben je er 100% zeker van dat het daar niet aan ligt

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:21 pm
door pumamartin
chterbanden worden sowieso op 'het apparaat' geballanceerd omdat daar geen aandriving op zit....

Dees... schiet mij iets te binnen... heb ik zelf ook gehad.

Heb jij de originele velgen of andere velgen gemonteed?
In de originele zitten nl BORRINGETJES. Deze zitten links en recht op de vooras en vallen netjes in de velgen.
Bij andere velgen gaat dat niet, en zorgen die ringetjes dus voor onbalans.
Ik had nieuwe velgen gemonteerd, had de puma een maand of 4. Schijfremmen scheef.. (trillen in het stuur tijdens het remmen).
Nieuwe schijven onder garantie gemonteerd. Maar ze hadden dus ook weer die borgringtjes geplaatst.
Ik wist niet wat me overkwam toen ik naar huis reed.. bij een 80-90 trillde het stuur me bijna uit de handen )beetje overdreven maar goed)
Verschillende keren terug naar mijn banden boer (waar ik ook de velgen gekoacht had)...balanceren... niks hielp

totdat een van de monteurs de ringen ontdekte.. die er vanaf gehaald....
probleem opgelost....

Haal je velgen eraf en wip met een schroeven draaier de borringen eruit. Velgen weer terug.....

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:24 pm
door Bazzie
ja Martin klopt! Dat ik daar niet aan gedacht heb, die heb ik er een paar week geleden er ook afgehaald. Dat zou het ook best eens kunnen zijn inderdaad! :)

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:25 pm
door Dees
Ik heb originele Pumavelgen en geen trillingen aan het stuur maar echt de hele auto waggelt over de weg...ben er inmiddels aan gewend en trap er doorheen...weet dat ie na de 120 niet meer trilt...maar moet inderdaad toch gemaakt worden

Wat een ezels dan bij de garage waar ik ben geweest (bandenspecialist) dat zij niet wisten dat ze niet op de auto gebalanceerd konden worden :S Maar goed dat ik het weet...dan probeer ik dat nog maar eens

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:41 pm
door R.A.T. RACING
pumamartin schreef:
Door de traction control, kunnen op onze 1.7 puma de banden NIET geballanceerd worden als ze gemonteerd zijn.......
Kan dus echt niet!!!!!
uhm martin dit kan wel met een finichbalanceren het ballanceerapparaat drijft het wiel aan niet de motor en als hij niet op contact staat werkt het tc niet

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:52 pm
door Dees
R.A.T. RACING schreef: uhm martin dit kan wel met een finichbalanceren het ballanceerapparaat drijft het wiel aan niet de motor en als hij niet op contact staat werkt het tc niet
Met dat apparaat is dat gedaan ja, motor stond uit en die man zat op dat apparaat en die dreef het wiel aan

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:54 pm
door pumamartin
R.A.T. RACING schreef: uhm martin dit kan wel met een finichbalanceren het ballanceerapparaat drijft het wiel aan niet de motor en als hij niet op contact staat werkt het tc niet
Bij mij hebben ze dat geprobeerd maar ging dus echt niet...
Zou niet meer weten of ie toen op contact stond, maar door de tc kregen ze hem niet uitgeballanceerd.

Jij bent de vakman dus ...... in het voorjaar moeten er toch nieuwe banden op zal ik ze zeggen dat het wel moet kunnen....

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:54 pm
door R.A.T. RACING
ha ha das lang geleden dat ik dat ooit heb gedaan word nergens meer gebruikt bijna nergens dus :?
martin als je wiel los staat van de grond kun je hem toch ook draaien dus dan ook ze zullen toch iets niet goed hebben gedaan

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 8:59 pm
door pumamartin
R.A.T. RACING schreef:ha ha das lang geleden dat ik dat ooit heb gedaan word nergens meer gebruikt bijna nergens dus :?

ok maar bij mijn bandenboer weten ze dit blijkbaar niet.


Maar bij mijn bandeboer weten ze dit dus blijkbaar niet. En zij gebruiken dat ding (bijna) dagelijks lijkt mij.
Ik weet wel dat ze toen zeiden dat het met tc wel kon als die uitgeschakeld kan worden....

Moet ik tzt aan denken.......maar aan de andere kant maajt het niks uit.
Als de banden goed uitgeballanceerd zijn voordat de onder de auto worden gemonteerd. Tenminste geen problemen

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 9:05 pm
door R.A.T. RACING
finichbalanceren werd vroeger gebruikt om kleine spelingen en trillenen uit de ophanging lichtelijk weg tehalen maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing