uiltaat kiezen

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

uiltaat kiezen

Bericht door Gast » vr 14 sep 2007, 9:14 am

Hoi, voor mijn volgende verandering aan m'n puma zou ik graag een sportuitlaat willen. maar hoe kies je er eentje,

Ik wil graag een sportief geluid, maar het moet ook weer niet zo zijn dat je denkt dat er een ferrari aan komt en dat ik dan met 50 langs kom rijden. dus niet dat overdreven gedoe.

Allereerst wil ik de eindemper vervangen wat zijn jullie ervaringen met merken en prijzen. Ik wil graag m'n uitlaat splitsen naar twee kant. twee ronde dempers of dtm style..

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » vr 14 sep 2007, 9:52 am

Ik heb mijn uitlaat bij EPS eronder laten zetten.
Ze maken hier de uitlaat zoals jij het graag wilt hebben en je kunt van te voren zelf horen en kiezen hoe hard of zacht je het geluid wilt hebben.
Meer info: www.uitlaten.com

Onder 'mijn projekten' staan wat foto's van mijn uitlaat :wink:

Gast

Bericht door Gast » vr 14 sep 2007, 2:12 pm

ziet er uit als wel een relaxt bedrijf. wat is een beetje de richtprijs om zoiets te laten monteren....

Bazzie

Bericht door Bazzie » vr 14 sep 2007, 3:52 pm

Ik ga er morgen heen om te vragen wat een compleet uitlaat systeem van rvs mij gaat kosten, en ik had gelezen dat een demper van rvs rond de 500 euro zat daaro. Morgen hoor je wel wat het me zou gaan kosten, vast een bult... :P

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 14 sep 2007, 5:14 pm

Ik heb een Bastuck rvs uitlaat van de kat.
Kocht ik 5 jaar geleden voor +/- 750 euro....
Ik kende EPS toen niet (weet overigens ook niet of die toen al bestonden).
Anders zou ik daar zeker naartoe zijn gegaan.
Prijs zal niet zo heel veel verschillen, maar het grote verschil is dat je zelf kunt bepalen wat je er onder krijgt.... en ook het geluid....
Sta je dus achteraf niet voor een grote verrrassing.

Overigens kan ik de Bastuck iedereen aanbevelen.... ziet er goed uit, klinkt goed....
De Bastuck uitlaten die je nu koopt zijn wel een stuk 'tammer' wat geluid betreft. Dit heeft te maken met een nieuwe wet in Duitsland mbt geluid produktie.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

hansie

Bericht door hansie » za 15 sep 2007, 8:26 am

BIj EPS moet je aan de volgende prijzen denken:
Voor een duplex uitlaat reken op zo'n 1000 euro (einddemper en twee maal eindstukken en monteren).
cat back RVS uitlaat (prefab systeem) zo'n 600 - 700 euro. Op maat gemaakt natuurlijk meer.
Laatst gewijzigd door hansie op za 15 sep 2007, 8:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » za 15 sep 2007, 8:28 am

das best prijzig. ik ben in eerste instantie gewoon opzoek naar een dubbele einddemper voor een goede sound en looks. dat kan toch ook wel voor minder dan 500 euro of niet?

hansie

Bericht door hansie » za 15 sep 2007, 8:31 am

500 Euro lijkt me niet haalbaar (inclusief montage). Let ook op dat er nogal kwaliteitsverschil is in RVS (of goedkope dempers niet eens RVS).

Bazzie

Bericht door Bazzie » za 15 sep 2007, 1:24 pm

Ik ben net trug, heb even een bezoekje gebracht aan EPS. Mooi bedrijfje ook! Maar ik zou tussen de 1800-2000 euro kwijt zijn, voor een heel uitlaat systeem inc uitlaatspruitstuk, een kat. en 2 dubbele uitlaat pijpen.
Met een enkel dubbele pijp zou het ongeveer 1200 kosten.
En alleen een demper in de 700 geloof ik.

Hoop dat je er wat aan hebt! :P

Plaats reactie