Vervangen einddemper

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Pumanna

Vervangen einddemper

Bericht door Pumanna » do 29 mar 2007, 5:52 pm

Wie o wie kan mij raad geven?

De einddemper van mijn katje is aan zijn eind.
Nu ik toch moet vervangen wil ik ook wel een wat "lekkerder" geluid.

Welk merk (en waar leverbaar) raden jullie aan?

En wat moet er dan verder nog gebeuren voor het mooiste geluid?

Johanna


Ps. ben een echte leek dus baby-uitleg is gewenst.

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » do 29 mar 2007, 6:37 pm

ik heb gij tekoop nog een uitlaat met demper in met buis erop te koop liggen gecentreerd weliswaar...

das een oplossing

greetz,
riz

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 29 mar 2007, 7:00 pm

ik heb er een remus einddemper onder, maar ben niet ech tevrede over het geluid. als ik op het gas ga dan hoor je de luchtfilter, maar niet de uitlaat.

als ik jou was zou ik op mijn gemak een beetje rondkijken en informeren bij verschillende bedrijven.

grtz

sjakkes

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 29 mar 2007, 8:33 pm

puma sjakkes schreef:ik heb er een remus einddemper onder, maar ben niet ech tevrede over het geluid. als ik op het gas ga dan hoor je de luchtfilter, maar niet de uitlaat.

als ik jou was zou ik op mijn gemak een beetje rondkijken en informeren bij verschillende bedrijven.

grtz

sjakkes
bij een remus moet je nog altijd de tussendemper er tussen uit halen wil er een beetje geluid uit komen :idea:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 29 mar 2007, 8:44 pm

R.A.T. RACING schreef:
puma sjakkes schreef:ik heb er een remus einddemper onder, maar ben niet ech tevrede over het geluid. als ik op het gas ga dan hoor je de luchtfilter, maar niet de uitlaat.

als ik jou was zou ik op mijn gemak een beetje rondkijken en informeren bij verschillende bedrijven.

grtz

sjakkes
bij een remus moet je nog altijd de tussendemper er tussen uit halen wil er een beetje geluid uit komen :idea:
dat weet ik. als ik aan de andere kant de remus ook eronder heb hangen gaat hij ertussenuit anders maakt hij helemaal geen geluid meer. 2 remussen eronder van 259,- per stuk :roll: :P

grtz

sjakkes

Pumanna

Bericht door Pumanna » do 29 mar 2007, 8:45 pm

Ik heb inderdaad over Remus geen goede verhalen gehoord.

Als ik dan naar de prijs in vergelijking met de verbetering van het geluid kijk vind ik het dat niet waard.

Zijn er nog andere opties.
Want het tussenstuk eruit halen geeft ook bij een gewone demper toch al verbetering, of heb ik het nu helemaal mis.

puMARC

Bericht door puMARC » vr 30 mar 2007, 5:11 am

ik weet nog een mooie uitlaat te liggen.
Met een eindstuk zoals de puma heeft maar dan net iets groter.
net als die van mij
Afbeelding

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 30 mar 2007, 6:01 am

remus zit met zijn keuring voor het e merk daar door kan/mag hij niet teveel geluid maken :? het gaat vaker met alleen een demper om het uiterlijk dan om geluid

@pumanna
met alleen een tussen demper er tussen uit vond ik het geluid niet veel gekker worden met de orginele achterdemper het heeft toch met elkaar te maken wat voor een glaswol er in de demper zit ism pijpen in de demper net als met de katalisator als je hem er uit slaat klinkt het helemaal niet krijg jke een hol geluid zet je er een vervanger op is het holle geluid weg

hansie

Bericht door hansie » vr 30 mar 2007, 7:04 am

Bij ons is de tussendemper ook weggehaald om een wat sportiever geluid te krijgen. En misschien is een Sebring, Magnex of Mongoose achterdemper iets voor jou.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 30 mar 2007, 8:39 am

Ik heb een komplete (vanaf de cat.) rvs uitlaat van Bastuck.
Die klinkt echt goed vind ik, mocht op bepaalde momenten zelfs iets minder. Ben er na 4 1/2 jaar uiteraard allang aan gewend maar toch.

In Duitsland is de wetgeving wat betreft geluidsproduktie behoorlijk aangescherpt.
Het is daar niet meer toegestaan om naast een sportuitlaat ook een openluchtfilter te monteren. Het is het een of het ander.
Ook hebben de fabriekanten van uitlaten hun systemen moeten aanpassen. Dus ook een Bastuck klinkt lang niet zo zwaar/hard meer dan voorheen.
En aangezien de meeste fabriekanten of in Duitsland gevestigd zijn of daar iig graag een paar uitlaatjes verkopen, zijn alle uitlaat systemen aangepast aan die nieuwe wet.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie