Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 22 mar 2007, 12:51 pm
door Gulli
Sjoerd102 schreef:Toespoor is dacht ik het instellen van de hoek van de banden. Heel overdreven gezegd || zo staan ze gewoon verticaal. Maar je kunt ze ook iets laten toelopen / \ of iets laten uitlopen \ /. Is in de forumel1 en autosport ook een term voor.
Camber is dat idd
Afbeelding

Geplaatst: vr 30 mar 2007, 8:42 pm
door pumamartin
Vanavond op de brug geweest.
Wat bleek, van de remleiding (niet het gedeelte dat ik pas heb laten vervangen door stalen) was een klem afgebroken. Daardoor staat de remleiding ongeveer 2 cem verder naar buiten. Bij volledig uitgedraard voorwiel raakte de band dus deze leiding. Dat probleem is meteen opgelost.
Maar ik kon ook duidelijk zien dat de voorbanden bij volededige stuuruitslag weldegelijk de bekleding van de wielkassen raken (schuren).
Dus morgen toch maar spoorverbrders bestellen (10mm en links en rechts).
En morgen ook opnieuw uitlijnen, om de slijtage misschien te voorkomen.
Eens kijken of met wat meer toespoor (zoals RATje zei) de slijtage gelijkmatiger is.....

Geplaatst: di 03 apr 2007, 7:23 pm
door pumamartin
Vandaag opnieuw laten uitlijnen......

data van 7/5/06 data NU 3/4/07
Voorzijde toespoor links -010' -050'
rechts -007' 026'
Totaal -017' -025'

Achterzijde toesproor links 014' 022'
rechts 012' 016'
totaal 026' 038'

Stuwhoek 001' 003'


Er is dus meer toespoor ingesteld, waardoor hopelijk de slijtage verminderd.