Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 06 mar 2007, 9:14 pm
door puma sjakkes
hansie schreef: Dan zou ik gaan voor een setje staalomvlochten remleidingen van Goodridge.
morgen ff naar M&R bellen voor schijven blokken en remleidingen

pfff word weer een gepeperde rekening :shock: :( mja je moet wat over hebben voor je puma he

grtz

sjakkes

Geplaatst: di 06 mar 2007, 10:08 pm
door Clawz
puma sjakkes schreef:@ martin: dus om meer remkracht te krijgen zou ik beter stalen remleidingen kunnen monteren?

vind de remkracht van een standaard puma maar tegenvallen. mijn escortje mk7 1.4 remde harder dan mijn puma :?

grtz

sjakkes
Krijg je de ABS ingeschakeld (trillend pedaal)? Zo ja, dan heb je de max remkracht van de banden bereikt, niet van de remmen!

Code: Selecteer alles

Car         Pedal weight  Distance (ABS)  Pedal weight   Distance (best)
Puma            40kg         26.0m             32kg         24.5m
MX-5 1.8S       16kg         29.5m             20kg         25.0m
Pug 206 GTi     14kg         26.5m             20+kg        25.0m
Golf 1.6 SE     22kg         28.0m             18kg         27.0m
Astra 1.6 16V   25kg         28.0m             21kg         26.0m
Het probleem met 'de remmen zijn bagger!' is dat je gewend bent om met 20kg pedaaldruk een noodstop te maken, terwijl je bij de Puma 40kg nodig hebt. De Puma is erg slecht bekrachtigd, wat er dan weer wel voor zorgt dat je veel feedback door het pedaal hebt. Stap maar eens in een Lotus of andere drivers-sport-car, die zijn vaak zelfs helemaal niet bekrachtigd (dus NOG meer pedaaldruk opleveren!). F1 wagens zouden zelfs 150-200kg pedaaldruk nodig hebben om hard te remmen! :shock:

Dat de Puma na een aantal harde stops opeens slechter begint te remmen ben ik direct met je eens; de pre-2000 schijven zijn gewoon te klein voor de auto en raken zeer snel oververhit. En het pedaalgevoel is inderdaad raar, daar hebben die staalomvlochten leidingen absoluut voordeel bij (zie martin's puma/how-to). Maar het remvermogen om in nood stop te komen is er!

Geplaatst: di 06 mar 2007, 10:21 pm
door puma sjakkes
er is genoeg remvermogen om in nood stop te komen. dat klopt. maar als ik van 120 af moet remmen moet ik vaker het pedaal zo hard indrukken omdat ik dan gewoon niet stop kom. dit is trouwens ook als ik gewoon rustig rij hoor!

@ martin: die stale remleidingen waar heb je die uitgehaald? en aan wat voor een kostenplaatje zit ik dan te denken?

grtz

sjakkes

Geplaatst: wo 07 mar 2007, 1:41 pm
door pumamartin
puma sjakkes schreef:er is genoeg remvermogen om in nood stop te komen. dat klopt. maar als ik van 120 af moet remmen moet ik vaker het pedaal zo hard indrukken omdat ik dan gewoon niet stop kom. dit is trouwens ook als ik gewoon rustig rij hoor!

@ martin: die stale remleidingen waar heb je die uitgehaald? en aan wat voor een kostenplaatje zit ik dan te denken?

grtz

sjakkes
Je kunt die ook gewoon bij M&R bestellen, ik heb ze van Paresh overgenomen. Hij had die al meer dan een jaar geleden gekocht en nog steeds niet gemonteerd :?

En idd een noodstop is geen probleem omdat je dan instinctief vol op de rem gaat. Ik heb dat zelf al 2 keer mogen mee maken. De eerste keer bij 140km op de autoweg.... stond er een auto op de linker baan, na een flauwe bocht (tussen Spaubeek en Schinnen) stil :shock:

Kosten ongeveer ? 85 voor de complete set.

Geplaatst: wo 07 mar 2007, 3:34 pm
door Clawz
pumamartin schreef: En idd een noodstop is geen probleem omdat je dan instinctief vol op de rem gaat. Ik heb dat zelf al 2 keer mogen mee maken. De eerste keer bij 140km op de autoweg.... stond er een auto op de linker baan, na een flauwe bocht (tussen Spaubeek en Schinnen) stil :shock:
Exact diezelfde plaats smeet een week terug een (hoe kan het ook anders, Belgische) vrachtwagen zichzelf opeens vol naar links. Schrik je je ook even lam hoor.