Pagina 2 van 7

Geplaatst: za 10 feb 2007, 7:36 pm
door Gulli
klinkt logisch want hoe smaller de velg hoe meer ruimte je hebt in je kast om hem heen en weer te kunnen schuiven toch?

Geplaatst: zo 11 feb 2007, 8:18 am
door hansie
R.A.T. RACING schreef:kan aan mij liggen maar hoe lager de j waarde des te meer kun je met de et waarde spelen(als je niet naar de verdere schade kijkt zoals lagerbelasting) met normaal standaart onderstel
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn.

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 1:08 pm
door Otto
Ik heb een oogje op een setje 17" Softline velgen. Gegevens: 7,5j, 17 inch, et 38.
Nu vraag ik me af: gaat dit passen met een band van 195/40-17, i.v.m. aanlopen enzo? En wat denken jullie: staat 195/40 op 7,5J te strak getrokken, en kan ik beter voor 205/40 breed gaan?

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 4:58 pm
door R.A.T. RACING
wil je hem er strak op getrokken hebben staan? zo nee niet doen 205 kan net mag zelf breder bv 215

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 6:14 pm
door pumamartin
Ik zou zeker voor de breedste band gaan. Ziet er gewoon het beste uit.

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 6:29 pm
door Otto
Ben er intussen achter dat 205 prima past, ziet er netjes uit. Moet niet te strak staan, maar te breed vind ik ook niet mooi. Volgens mij moet dit qua ET geen problemen op gaan leveren, alleen vraag ik me af of het zaakje gaat aanlopen bij uiterste stuuruitslag.

Geplaatst: wo 02 jan 2008, 7:24 pm
door R.A.T. RACING
met 205 zal hij net net niet aan lopen
kunt nog spoorverbreders monteren maar graag geen universele koop dan wel passende kost wel wat meer maar zeker wel beter kwa pas vorm

Geplaatst: do 03 jan 2008, 8:25 am
door gabbagirl
R.A.T. RACING schreef:kunt nog spoorverbreders monteren maar graag geen universele koop dan wel passende kost wel wat meer maar zeker wel beter kwa pas vorm
Dat kan ik beamen...zal niet zeggen hoeveel reparatiekosten ik uiteindelijk heb gehad omdat ik zo nodig eerst die goedkopere universele spoorverbreders moest monteren :evil: Goedkoop blijft duurkoop... :roll:

Geplaatst: do 03 jan 2008, 8:43 am
door Otto
Ok, ik weet genoeg! :wink: Denk dat ik die velgen toch maar ga halen.

Trouwens, weet iemand of er standaard al een stuuruitslagbegrenzer op een Puma zit? Ik heb pas eens onder die spoorstanghoes gekeken, en om het uiteinde van de spoorstang aan de kant van het stuurhuis, zat een soort metalen kapje, op z'n plek gehouden door twee ronde veerringen, dat er voor zorgt dat je wielen niet te schuin komen te staan.

Oh, en nog een vraagje, voor alle duidelijkheid: ik wil onder geen beding gaan klooien met spoorverbreders. Zit ik dan goed met een breedte van 7,5J (band: 205/40) en een ET van 38? Loopt dat niet tegen schokdempers of wielkassen aan?

Geplaatst: do 03 jan 2008, 6:57 pm
door pumamartin
Otto schreef:Ok, ik weet genoeg! :wink: Denk dat ik die velgen toch maar ga halen.

Trouwens, weet iemand of er standaard al een stuuruitslagbegrenzer op een Puma zit? Ik heb pas eens onder die spoorstanghoes gekeken, en om het uiteinde van de spoorstang aan de kant van het stuurhuis, zat een soort metalen kapje, op z'n plek gehouden door twee ronde veerringen, dat er voor zorgt dat je wielen niet te schuin komen te staan.

Oh, en nog een vraagje, voor alle duidelijkheid: ik wil onder geen beding gaan klooien met spoorverbreders. Zit ik dan goed met een breedte van 7,5J (band: 205/40) en een ET van 38? Loopt dat niet tegen schokdempers of wielkassen aan?

Banden maat en breedte is volgens mij geen enkel probleem. Ik heb et 38 met spoorverbreders, achter 20 mm per kant. Passen ze heel mooi in de wielkassen. En waarom geen spoorverbreders? niks mis mee hoor.
Als je maar goed gekeurde (t?v) speciaal voor de puma koopt.
Ik rij d'r al jaren mee.

Er zit standaard geen stuuruitslagbegrenzer op de puma, uiteraard heeft iedere auto een max. uitslag moment.
Er is er wel een te koop voor de puma, in Duitsland is die zelfs bij 17" velgen verplicht.

Geplaatst: do 03 jan 2008, 10:07 pm
door Otto
@ Martin: Een paar vrienden hebben er slechte ervaringen mee, zie elders op het forum de Peug 106 ralley die met dunne spoorverbreders binnen een paar duizend km's alle wiellagers in puin draaide.

Ben benieuwd, pas de wielen ze wel even voor ik ze meeneem!

Geplaatst: vr 04 jan 2008, 12:34 pm
door R.A.T. RACING
geen last van wiellagers hier bij mijn
hebben ze die al meerdere keren moeten vervangen of toevallig net een paar duiznd na ze z hebben geplaatst wiellagers gaan altijd wel een keer kapot

Geplaatst: vr 04 jan 2008, 6:26 pm
door pumamartin
Otto schreef:@ Martin: Een paar vrienden hebben er slechte ervaringen mee, zie elders op het forum de Peug 106 ralley die met dunne spoorverbreders binnen een paar duizend km's alle wiellagers in puin draaide.

Ben benieuwd, pas de wielen ze wel even voor ik ze meeneem!
OTTO...... je hebt een FORD geen Peugeot :twisted: .....

Geplaatst: vr 04 jan 2008, 8:19 pm
door R.A.T. RACING
zet dit maar bij de foto van de 206

Geplaatst: za 05 jan 2008, 12:07 am
door Otto
:idea: Hoe kon ik dat vergeten! :shock:

Oehh, las ik daar wat over roestende Puma's... Ach, liefde is blind en roest niet zullen we maar zeggen :wink: