Pagina 4 van 4

Geplaatst: ma 09 feb 2009, 8:26 pm
door lynn
R.A.T. RACING schreef:hebben ze daar het gereedschap voor om de krukas op tijd te zetten zo niet niet aan beginnen krukas kan op alle manieren gemonteerd worden met slechte gevolgen waar ik liever niet over na denk
Ik heb wel ervaring bij andere merken met het vervangen van de distributieriem, maar bij een Ford Puma nog niet eerder gedaan. Ik had inderdaad begrepen dat je met speciaal gereedschap de krukas op tijd moet zetten. Is er ergens aan dat gereedschap te komen? Dan kan ik het zelf doen. Heeft geen haast trouwens, is voor de toekomstige 1.7 alvast.

Bastiaan

Geplaatst: ma 09 feb 2009, 8:38 pm
door sfelter
Ik heb mijn distributieriem in december 2008 laten vervangen.
De monteur belde me steeds persoonlijk op om me op de hoogte te houden. Volgens mij vond hij het een leuk klusje. Zelf doen lukt me echt niet.
Ik ga eerst maar heel simpel beginnen met gasveren vervangen :-D

Geplaatst: di 10 feb 2009, 12:02 pm
door R.A.T. RACING
lynn schreef:
Ik heb wel ervaring bij andere merken met het vervangen van de distributieriem, maar bij een Ford Puma nog niet eerder gedaan. Ik had inderdaad begrepen dat je met speciaal gereedschap de krukas op tijd moet zetten. Is er ergens aan dat gereedschap te komen? Dan kan ik het zelf doen. Heeft geen haast trouwens, is voor de toekomstige 1.7 alvast.

Bastiaan
natuurlijk is er aan dat gereedschap te komen waar halen wij (garages) het anders van daan ik zelf maak wel veel gereedschap maar zo iets is toch anders bestel bij de betere gereedschap verkopers een set en het moet goed komen als je goed na denkt waar je mee bezig bent. maar is het wel rendabel om zo iets aan te schaffen voor 1 keer een riem te vervangen?een poelie trekker er bij is ook niet onverstandig op de poelie los te halen