Airbag connector, en onderdeelnummers

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Airbag connector, en onderdeelnummers

Bericht door Sjoerd » zo 15 dec 2013, 7:29 pm

Welkom Tonie,

De onderdeelnummers van de raambedieningen komen in ieder geval niet overeen. Maar misschien dat het met wat knutselen wel pas te maken is? Heeft jouw Puma een airbag voor de passagier? Mijn wagen in ieder geval niet. Als je de stekker lostrekt kun je beter een schakelaar er tussen plaatsen. De weerstand van de airbag weet ik niet, maar van de gordelspanner is deze iig 3,3 Ohm. Mijn lampje is nu al twee jaar succesvol uit :)

Sjoerd

tonie

Re: Hallo

Bericht door tonie » ma 16 dec 2013, 3:11 pm

Bedankt voor het welkom!

Sjoerd, hoe kom je aan de onderdeelnummers? Heb je een variant van TIS geïnstalleerd, of is er een mogelijkheid om zelf in eTIS of eCAT te kijken? Of werk je gewoon bij een Ford garage? :) Mag ik je nog om een gunst vragen? Ik zag op een engels forum dat Ford bij auto's zonder passagier airbag, wel een weerstand plaatste. Zou je kunnen kijken hoe het er bij jou achter het klepje in je dashboardkastje eruit ziet? (en misschien de impedantie achterhalen?) Mijn Fiesta staat nog in Lisse, anders moet ik daar even langs om te kijken of ik wat onderdelen kan ruilen.

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Hallo

Bericht door Sjoerd » ma 16 dec 2013, 4:22 pm

tonie schreef:Bedankt voor het welkom!

Sjoerd, hoe kom je aan de onderdeelnummers? Heb je een variant van TIS geïnstalleerd, of is er een mogelijkheid om zelf in eTIS of eCAT te kijken? Of werk je gewoon bij een Ford garage? :) Mag ik je nog om een gunst vragen? Ik zag op een engels forum dat Ford bij auto's zonder passagier airbag, wel een weerstand plaatste. Zou je kunnen kijken hoe het er bij jou achter het klepje in je dashboardkastje eruit ziet? (en misschien de impedantie achterhalen?) Mijn Fiesta staat nog in Lisse, anders moet ik daar even langs om te kijken of ik wat onderdelen kan ruilen.
De onderdeelnummers haal ik meestal hier weg of uit MicroCat.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... id_model=2
De eTIS kan ik niet in, maar heb ook de 'oude' TIS tot 2003 met dus de Puma er nog in. Ideaal.

Zal vanavond eens kijken of ik iets kan vinden achter het klepje. Bij mijn weten zit er niks achter behalve de dashboard bevestiging. Zal ook eens zoeken in de draadschema's.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pumamartin » ma 16 dec 2013, 7:17 pm

Off Topic:
Sjoerd ik heb die link in How to toegevoegd!
Altijd makkelijk op iets op te zoeken, zag dat we die er nog niet in hadden staan.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Hallo

Bericht door Sjoerd » ma 16 dec 2013, 7:31 pm

pumamartin schreef:Off Topic:
Sjoerd ik heb die link in How to toegevoegd!
Altijd makkelijk op iets op te zoeken, zag dat we die er nog niet in hadden staan.
De link stond ook al in een ander forum:
viewtopic.php?f=28&t=6304

Ik kon trouwens niks vinden in de enigszins bereikbare plekken trouwens Tonie. Was dan ook wel aardig donker, dat dan weer wel. Waar zou je verwachten dat hij zit?

tonie

Re: Hallo

Bericht door tonie » di 17 dec 2013, 2:23 pm

Hi Sjoerd,

Bedankt voor de moeite en de link. Ik ben hier best een tijdje naar op zoek geweest, maar niks vergelijkbaars kunnen vinden.

Wat betreft de airbag. Ik heb bovenin mijn dashboard kastje een gele stekker zitten voor de airbag. Ik weet het niet zeker, maar als ik denk aan het fabricage proces, zou ik me voor kunnen stellen dat de kabelboom gelijk is voor de auto's met of zonder airbag, waardoor de gele stekker wel aanwezig is, maar kortgesloten door een weerstand. Dat wil ik nu dus ook, alleen moet ik nog zo'n weerstand hebben. Ik kan er alleen niks over vinden op internet en ook in mijn haynes Fiesta manual kan ik niet de airbag vinden in het elektrische schema. Als mijn argumentatie over de productie mank gaat, zit die weerstand natuurlijk niet in het dashboard kastje, maar geen idee waar wel. Wellicht kan ik beter morgen eens naar de Ford Dealer bellen. Er zijn toch ook mensen met een stuur zonder airbag zou je zeggen?

Groeten,
Tonie

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pumamartin » di 17 dec 2013, 3:24 pm

Tony alle Puma's hebben standaard een airbag in het stuur. Alleen een korte tijd in het begin was de passagiersairbag een optie.
Maar zoals je zegt, dat moet toch op te lossen zijn.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Hallo

Bericht door Sjoerd » di 17 dec 2013, 6:37 pm

Zet pin 20 & 22 van connector C151 (die aan de airbag control module naar de airbag zelf loopt) eens aan een massapunt. De andere pinnen vrij laten. Let op, airbag unit loshalen voor je het test. Je weet maar nooit uiteindelijk. Als dat hem niet is ben ik bang dat het wel eens in de controller zelf kan zitten. Wat je altijd nog kunt proberen is het te testen met gewoonweg een bak met weerstandjes en klooien tot je iets hebt dat werkt. Niet echt heel handig maarja. Vraag een maat van mij (elektra toppertje) die mij heeft geholpen met de gordelspanner te overbruggen ook even om naar de schema's te kijken.

tonie

Re: Hallo

Bericht door tonie » wo 18 dec 2013, 2:01 pm

Allo allo,

Connector C151?

Ik heb vanochtend even in mijn Fiesta gekeken (die moet ik toch eens naar huis halen, dat is een stuk makkelijker) en achter het klepje waar ik dacht dat de airbag aansluiting zat, zit bij mijn Fiesta precies hetzelfde als bij mijn Puma, dus helaas, dat is niet wat ik zocht. Toen maar even de afdekplaat verwijderd en dat liet een gapend gat zien. Geen draadje of iets, dus mijn redenatie van hiervoor gaat niet op.

Met stuur zonder airbag bedoelde ik mensen die een aftermarket stuurtje hebben geplaatst zonder airbag. Je leest alleen genoeg verhalen van mensen die dan vervolgens het lampje laten doorbranden, tja, dan is het lampje ook uit…

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

EDIT: laatste info van Ardea Delft: De airbag uitschakeling hebben wij geen gegevens van dus wij gaan er van uit dat het niet kan.
(hoe actueel zijn de kortingsbedrijven eigenlijk? De posts zijn tamelijk oud.)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pumamartin » wo 18 dec 2013, 5:41 pm

Kortingsbedrijven posts zijn idd oud, maar zijn actueel.
Mocht Ardea anders gereageerd hebben dan horen wij dat graag, kunnen we contact opnemen. Ze hebben zich iig niet bij ons afgemeld als kortingsbedrijf.

Of gaat het over een ander bedrijf?
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

tonie

Re: Hallo

Bericht door tonie » wo 18 dec 2013, 6:01 pm

Ik heb mijn lidmaatschaps aanvraag nog niet ingeleverd, dus ook nog niet met een clubpas kunnen zwaaien, maar ik vroeg het me gewoon af omdat een aantal posts uit 2006 dateren. En starshine carcleaning is ook niet een bedrijf wat ik nog kan vinden. Nog andere tips voor een setje poets spullen met korting, of kan ik het beste naar de Brezan gaan? (Jammer dat carclean.nl er niet tussen staat)

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Hallo

Bericht door Sjoerd » wo 18 dec 2013, 6:31 pm

Connector C151 is de connector aan de Airbag ECU zeg maar. Zie ook:
https://drive.google.com/file/d/0B5ppq8 ... sp=sharing

Plaats reactie