Ik heb zaterdag met de "zilvere" meer dan 50 - 60 km gereden op handelaarsplaten, dit omdat de auto is uitgevoerd naar Duitsland.
De vorige eigenaar heeft het bpm bedrag terug gevangen, en eigenlijk viel het me alles mee hoe die reed na 1 jaar stil gestaan te hebben.
Alles moest even wakker & warm worden, de auto is nog stugger & lager dan die van mij, ligt rondom een KW suspension verlagingsset onder.
Verder moeten er een paar kleine dingen aan gebeuren voordat ie de weg op kan, laat hem zo ie zo bij garage checken of ie apk waardig is.
Anders heeft het naar de RDW gaan voor een invoering geen zin, heb het oude kenteken erbij gehad, dus kwestie van aanmelden bij de RDW.
BPM laten berekenen (waarschijnlijk rest bpm), die betalen en dan krijg ik nieuwe kentekenbewijs opgestuurd, dit blijft wel dan: 73-NS-HF.
Dan kan ik de "blauwe" binnen gaan zetten in de werkplaats, al het interieur eruit halen, en buiten om alles eraf halen (incl deuren, klep, motorkap, ramen)
En dan die grondig helemaal opknappen, heb geen datum dat ik hem klaar wil hebben, net hoe het gaat & wat ik allemaal tegen kom.
Zolang dat die binnen staat wil ik met de zilvere rijden, en wat ik er na mee doen weet ik niet, of verkopen, of slopen (en delen verkopen)
Of ik knap hem op waar nodig, en houdt hem echt alleen als winterauto, en dat de blauwe dan in de opslag gaat, dus 1e half jaar de ene, en vice versa.
Had de zilvere igg maar eens gewassen na het proefrijden, was volgens mij al 2 jaar niet gebeurt gezien de mos die erop groeide, zie het resultaat: