vraag over roest op achterschermen

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Remco
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
Locatie: Den Burg (Texel)
Contacteer:

Bericht door Remco » ma 05 okt 2009, 8:26 pm

Otto schreef:Dat komt weer terug (denk ik).

Heb 't laten herstellen bij de mijne, nieuw stukje in 't spatscherm laten zetten. Met een paar maanden was 't terug. Ik heb de felsnaad opengevouwen, roestoplosser (Fertan) erop, afgespoten met zinkspray, carrosseriekit in de felsnaad en die weer terugvouwen, nog een laag zinkspray en dan tectyl erop.

Heb 't glad geplamuurd, de buitenkant van de wielkastrand is nu glad. Heb 't provisorisch gespoten. Als 't na de winter nog niet doorroest laat ik 't wel netjes spuiten.

Heb helaas geen foto's van de operatie, maar dat is de enige manier om 't weg te werken.
Zoals de eerste regels in mijn bericht zeggen, is dit een tijdelijke oplossing.
En ga ik dit in het voorjaar herstellen.
Ik heb namelijk 4 jaar geleden al stukken van het buitenscherm, en binnenscherm eruit geslepen, en er opnieuw ingelast.
Alleen een deel omstaande rand is blijven staan, na deze goed te hebben uitgestraald dacht ik dat alle roest weg was.
Maar helaas, zoals de foto's laten zien, is het weer terug gekomen.
Hieronder de foto's van hoe ik het 4 jaar geleden uitgeslepen & voorgewerkt had:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 06 okt 2009, 7:17 am

Dan is't helemaal vervelend.

Ik zou in ieder geval de felsnaad glad afkitten met 3M carrosseriekit, zodat er geen vocht meer in kan kruipen. Maar dat idee had je zelf waarschijnlijk ook opgevat.

Succes ermee!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

smurf070

Re: Roest bij een Puma

Bericht door smurf070 » vr 12 nov 2010, 9:57 pm

waar laten jullie dit doen (je roest weghalen)
ben bang dat als ik naar de eerste de beste ga dat ik word genaaid
als iemand een goed bedrijf weet in Den Haag of omstreken
hoor ik dit graag

en hoe kan je zorgen dat je roest niet terug komt?
goed schoon houden en waxen
of is hier iets anders voor / of helemaal niks

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Roest bij een Puma

Bericht door MiniMan » vr 12 nov 2010, 10:19 pm

smurf070 schreef:waar laten jullie dit doen (je roest weghalen)
ben bang dat als ik naar de eerste de beste ga dat ik word genaaid
als iemand een goed bedrijf weet in Den Haag of omstreken
hoor ik dit graag

en hoe kan je zorgen dat je roest niet terug komt?
goed schoon houden en waxen
of is hier iets anders voor / of helemaal niks
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =34&t=4547
Kijk ook eens hier, mijn zijschermen heb ik ook laten behandelen met tectyl lak, voorkomt roestvorming.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Roest bij een Puma

Bericht door Passiepooh » vr 12 nov 2010, 10:51 pm

ik heb nog wel een adres voor je... is niet in den haag.. maar max half uurtje rijden... ik weet wel zeker dat je daar niet genaaid wordt.. :wink:

Ik geef morgen het adres wel ff door.. :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Pumarlene

Re: Roest bij een Puma

Bericht door Pumarlene » za 13 nov 2010, 10:07 am

Misschien overbodig om te vermelden... maar mijn monteur (Iwan dus) heeft geconstateerd dat mijn Puma absoluut geen roest heeft bij zijn achterflanken :-D
Wel heeft hij me aangeraden (en dat geldt dus voor ons allen) dat ik de binnenkant van de acherflanken met wasbenzine moet schoonmaken, en daarna tectileren!
Tip van de expert zeg maar 8)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Roest bij een Puma

Bericht door pumamartin » za 13 nov 2010, 10:30 am

Pumarlene schreef:Misschien overbodig om te vermelden... maar mijn monteur (Iwan dus) heeft geconstateerd dat mijn Puma absoluut geen roest heeft bij zijn achterflanken :-D
Wel heeft hij me aangeraden (en dat geldt dus voor ons allen) dat ik de binnenkant van de acherflanken met wasbenzine moet schoonmaken, en daarna tectileren!
Tip van de expert zeg maar 8)
Kijk, Marlene zit het ook een keer mee met je puma hè 8) super.

Is een goede tip.
In de kofferbak de bekleding verwijderen en dan kun kijken of ook daar geen beginnende roest is.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Re: Roest bij een Puma

Bericht door R.A.T. RACING » za 13 nov 2010, 10:59 am

klinkt makkelijk, maar je kunt niet de hele rand schoon maken ivm ruimte tekort. eigenlijk maar een klein stukje waar je echt fatsoenlijk bij kunt.
en dat het zelfde bij tectileren dit is gewoon een beetje blindelings spuiten en hopen dat je dan alles hebt geraakt en in de hoekjes is gelopen
als je de wasbenzine drupelt met schoonmaken en omlaag loopt word daar de orginele wax laag ook minder en als er dan niet goed schoongemaakt word word het alleen maar erger dus voor de gene die het wilen doen denk wel na wat je doet
gr rat

smurf070

Re: Roest bij een Puma

Bericht door smurf070 » za 13 nov 2010, 11:28 pm

Passiepooh schreef:ik heb nog wel een adres voor je... is niet in den haag.. maar max half uurtje rijden... ik weet wel zeker dat je daar niet genaaid wordt.. :wink:

Ik geef morgen het adres wel ff door.. :wink:

zou je dat aderes kunnen sturen ben helemaal vergeten hoe die garage heet
dan ga ik daar een keer heen.

dank je
die neon ziet er trouwens wel kicke uit hoor :party:

Pumarlene

Re: Roest bij een Puma

Bericht door Pumarlene » zo 14 nov 2010, 11:15 am

R.A.T. RACING schreef:klinkt makkelijk, maar je kunt niet de hele rand schoon maken ivm ruimte tekort. eigenlijk maar een klein stukje waar je echt fatsoenlijk bij kunt.
en dat het zelfde bij tectileren dit is gewoon een beetje blindelings spuiten en hopen dat je dan alles hebt geraakt en in de hoekjes is gelopen
als je de wasbenzine drupelt met schoonmaken en omlaag loopt word daar de orginele wax laag ook minder en als er dan niet goed schoongemaakt word word het alleen maar erger dus voor de gene die het wilen doen denk wel na wat je doet
gr rat
Als je een beter advies voor ons hebt.... horen wij dat uiteraard GRAAG! 8)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Roest bij een Puma

Bericht door pumamartin » zo 14 nov 2010, 12:14 pm

Pumarlene schreef:
R.A.T. RACING schreef:klinkt makkelijk, maar je kunt niet de hele rand schoon maken ivm ruimte tekort. eigenlijk maar een klein stukje waar je echt fatsoenlijk bij kunt.
en dat het zelfde bij tectileren dit is gewoon een beetje blindelings spuiten en hopen dat je dan alles hebt geraakt en in de hoekjes is gelopen
als je de wasbenzine drupelt met schoonmaken en omlaag loopt word daar de orginele wax laag ook minder en als er dan niet goed schoongemaakt word word het alleen maar erger dus voor de gene die het wilen doen denk wel na wat je doet
gr rat
Als je een beter advies voor ons hebt.... horen wij dat uiteraard GRAAG! 8)
Het advies van Iwan is goed, alleen je komt niet overal bij.
Dat is wat Robert zegt.
Voorzichtig schoonmaken en voorkomen dat de wasbenzine naar die plaatsen loopt waar je dus niet bij kunt.
En dan goed tectyleren.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Re: Roest bij een Puma

Bericht door R.A.T. RACING » zo 14 nov 2010, 1:19 pm

een beter advies kan ik ook wel geven hoor kost alleen wat meer.
mooi heen laten doen is er roest zet er binnen en buiten nieuwe schermen in mooi laten spuiten en je het weer een vers zonder steenslag, parkeer, winkelwagen of vandalisme deukjes.
roest hou je niet tegen zit in het ijzer je vertraagt het alleen maar op de goedkope advies manier.

smurf070

roest

Bericht door smurf070 » vr 26 okt 2012, 1:41 pm

Ik heb een vraag.
Nu ik blaasjes krijg bij mijn bij mijn wielkassen aan de achterkant. Wil ik de roest toch laten maken er moet denk ik wel een stuk gelast worden.
Weet iemand een goede betrouwbare schadehersteller die me roest kan verwijderen.
Ik zoek een garage on de buurt van den haag

Heb al veel verschillende prijzen gehoort vanaf 800 tot 1400 ik heb hier echt geen verstand van dus wat is een redelijke prijs.

Ik hoop dat iemand een adresje voor me heeft waar ik Ff langs kan gaan voor een prijsopgave
Ik moet echt van me roest af !!!!!!!

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: roest

Bericht door Sjoerd » vr 26 okt 2012, 4:57 pm

Let op dat ze zowel het binnen als het buitenscherm vervangen en de constructie dusdanig maken dat het niet terug kan komen. Anders heb je over een jaar weer problemen. De voorschermen van een 206 kun je goed inlassen op de buitenplaat. Een prijsopgave kan ik niet doen, ik zou zeggen, vraag een aantal offertes op en vergelijk ze.

smurf070

Re: roest

Bericht door smurf070 » za 08 dec 2012, 9:39 pm

Oke zal wel langs een paar schade herstel bedrijven rijden maar weet jij geen goed adresje want ik ben bang dat ik genaaid word want als die klaar is kunnen ze wel zeggen dat ze het allemaal hebben weggehaald maar dat kan ik dan niet zien

Plaats reactie