Distributieriem vervangen en toen...

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

hansie

Bericht door hansie » zo 12 aug 2007, 7:11 am

Ik heb het "schokje" van de VCT eigenlijk nog nooit gemerkt in onze Puma. Overigens, de VCT is op de 1.7 "gezet" om de emissie van schadelijke uitlaatgassen te verminderen (in plaats van een EGR klep).

Clawz

Bericht door Clawz » di 14 aug 2007, 3:07 pm

Ja klopt, het is niet echt een duw als VTEC motoren, of een trap van een turbo-motor :P Maar je voelt het wel als je goed oplet... zolang je het geluid hoort veranderen en voelt dat ie wat beter trekt, dan doet ie het.

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » di 14 aug 2007, 7:59 pm

Zal het geluid wel te hard zijn :lol:

Josz

Bericht door Josz » di 16 okt 2007, 7:22 pm

Anderhalve week geleden heb ik ook een nieuwe Distributieriem, geribderiem en waterpomp laten monteren bij de Dealer maar laat ik vandaag zowel op de oprit als in de garage drupjes olie vinden... 2 weken geleden zelf nog effe de puma op de brug gehad en toen was het blok kurkdroog. Morgen direct weer de brug op met de puma en zelf even het een en ander inspecteren. Ik hoop dat ik niets `vreemds` vind want dan heeft iemand morgen een dijk van een probleem. en daar bedoel ik mezelf niet mee uiteraard :evil:

Josz

Bericht door Josz » vr 19 okt 2007, 5:16 pm

na 2 dagen wachten puma weer opgehaald conclusie: lekke klepdeksel pakking, vervangen onder garantie dus weer top geregeld :-D

PumaPim

Re: Distributieriem vervangen en toen...

Bericht door PumaPim » di 01 jun 2010, 2:34 pm

Van mijn nieuwe puma is de distributieriem ook vervangen door een garage die dit nog nooit gedaan had..
Ook ik merk dat er aanzienlijk wat vermogen weg is en dan vooral in de hogere toeren :cry3:
Wat er nog bij komt is dat de motor nu een geluid maakt alsof er een openlucht filter op ligt, terwijl dat niet het geval is.
Morgen terug naar de garage om het hopelijk op te lossen..

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Distributieriem vervangen en toen...

Bericht door pumamartin » di 01 jun 2010, 5:51 pm

PumaPim schreef:Van mijn nieuwe puma is de distributieriem ook vervangen door een garage die dit nog nooit gedaan had..
Ook ik merk dat er aanzienlijk wat vermogen weg is en dan vooral in de hogere toeren :cry3:
Wat er nog bij komt is dat de motor nu een geluid maakt alsof er een openlucht filter op ligt, terwijl dat niet het geval is.
Morgen terug naar de garage om het hopelijk op te lossen..
Daar waarschuwen helaas maar al te vaak voor.
Onbegrijpelijk dat men dat zo maar even gaat doen, zonder eerst na kijken of het wel 'zo maar kan'....
Hopelijk hebben ze het snel opgelost Pim.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: Distributieriem vervangen en toen...

Bericht door Otto » wo 02 jun 2010, 6:26 am

Ardea in Zwijndrecht (dealer!) begon liever niet aan een Puma-distributieriem, werd eerlijk verteld. De Puma van Japie (ex-lid) heeft daar meen ik 3 weken gestaan voor 't in orde was.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Re: Distributieriem vervangen en toen...

Bericht door gabbagirl » wo 02 jun 2010, 6:38 am

dat is iig netjes van ze!
ik vertrouwde het bij mijn eigen garage ook niet: ze hadden alle tools, omdat renaults het ook schijnen te hebben. maar een puma hadden ze nog niet gedaan. ze garandeerde dat dat gewoon bij hun kon. toch naar ratje, onze clubmonteur, gegaan en pummie snort errug tevreden. bij mij is al 2x de distributieriem vervangen en ik ga richting een 3e keer :lloll:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Distributieriem vervangen en toen...

Bericht door pumamartin » wo 02 jun 2010, 8:57 pm

voor de focus moeten ze volgens mij het zelfde gereedschap gebruiken.
Maar hoe dan ook.
Iedere Ford dealer moet weten hoe het moet bij een Puma en hij MOET het gereedschap hebben.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie