Remmen/APK

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

popeye_65

Remmen/APK

Bericht door popeye_65 » ma 08 mar 2010, 4:20 pm

Morgen moet de auto voor apk maar hoogstwaarschijnlijk worden mijn remmen afgekeurd. De schrijven zijn erg geroest aan alle kanten. En ze kraken met remmen.
Nu zat ik te kijken om de geijk te upgraden naar 258mm. Dus met onderdelen van een puma >99. Net even de brezan gebeld.
- remklauwen 250 euro
- remschrijven 120 euro
- remblokken 75 euro
Daar krijg ik dan nog 30% korting op dus zeg dat het tussen de 300 en 350 euro kost.

Is dat duur? Is er een goedkopere oplossing? bv alleen high performance schrijven/blokken?

Grt,

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » ma 08 mar 2010, 4:36 pm

same problem here...ik heb gegroefde maar zijn bijna op.
heb tegen een toppie prijsje de oude (grotere) schijven en blokken van martin kunnen overnemen en wacht op gereviseerde remklauwen van Tuninghaus voor 100 euries ex verzendkosten...
klinkt beter dan jouw prijzen...met alleen high performance schijven van de kleine maat vind ik dat je onvoldoende verbetering krijgt...groter is echt beter :wink:
als straks die originele grotere remschijven van martin op zijn, gaan daar ook gegroefde op...

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Remmen/APK

Bericht door Passiepooh » ma 08 mar 2010, 5:59 pm

Ik heb bij tuninghaus performance blokken en schijven voor € 200,- gekocht.. Ik moet ook wel zeggen dat ik heel tevreden ben en dat de remkracht wel veel meer is geworden..
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Remmen/APK

Bericht door pumamartin » ma 08 mar 2010, 6:05 pm

ter aanvulling op Pascal's post.
Pascal heeft de 239 schijven van tuninghaus. :!:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

popeye_65

Re: Remmen/APK

Bericht door popeye_65 » ma 08 mar 2010, 7:31 pm

het is dat ik momenteel het geld niet hebt anders zou ik gelijk 300mm erop gooien. Maar 100 euro voor gereviseerde remklauwen? Op de site staan ze alleen voor 111 euro per stuk? En remklauwen van een fusion wat ik in een andere topic heb gelezen?

@pascal:
Als ik op tuninghaus kijkt voor blokken en schrijven kosten deze 140 euro ex verzending? Of zijn dit de verkeerde?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Remmen/APK

Bericht door Passiepooh » ma 08 mar 2010, 7:52 pm

ik weet niet of het degene zijn die op de site staan.. Martin heeft het toen voor mij geregeld.. Die op de site staan, zijn namelijk (voor zover ik weet) TUV goedgekeurd, maar dat hoeven ze hier in Nederland niet te zijn :wink:

Die van mij had hij toen meegenomen naar de Limburgtour, dus voor mij kwamen er geen verzendkosten bij..
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Remmen/APK

Bericht door Harry » ma 08 mar 2010, 8:22 pm

Dan zou ik voor een paar goede vervangingsschijven gaan met blokken, en een mail naar tuninghaus sturen.
Als je hulp nodig hebt met de taal stuur je hem eerst naar mij of Martin en wij vertalen voor jouw.
Afbeelding

R.A.T. RACING

Re: Remmen/APK

Bericht door R.A.T. RACING » ma 08 mar 2010, 10:38 pm

Bespaar je het geld voor gegroefde schijven deze hebben helemaal tot zeer weinig nut voor remkracht. hier slijten de blokken alleen maar eerder door. het kijkt leuk maar als je toch iets anders wilt spaar dan daarvoor en houd nu het geld op zak voor wat je wilt.

even de apk regel voor roest-corrosie op de schijven.
de remschijven mogen voor de helft van het rem oppervlakte geroest zijn en dit moet over het gehele oppervlakte zijn dus is er een stukje beter moet deze goed gekeurd worden.

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » di 09 mar 2010, 7:51 am

niet om het topic over te nemen, maar geperforeerde schijven (zeg maar met ronde gaatjes erin) worden ook afgeraden omdat die snel scheuren, wat ik toen ook op zandvoort heb gezien bij al die schijven (ok behalve bij de porsches die daar stonden). maar gegroefde werd wel aangeraden..en nu zeg jij van niet. wat kun je dan beter doen tov gewone (gladde) schijven?

R.A.T. RACING

Re: Remmen/APK

Bericht door R.A.T. RACING » di 09 mar 2010, 8:27 am

wel eens naar cup races wezen kijken?
rijden alle (bijna)klassens gewoon op gladde schijven en preformens remblokken. heb dat toen eens gevraagt waarom. dat was om 2 redenen. ze mochten niet en het had zoon minimale zin dat het de problemen voor hun niet waard zijn van bv scheuren van schijven. voor straat heeft het zeker geen zin omdat een normaal persoon niet op straat de remmen zo warm krijgt dat hij last krijgt van fading en dergelijk.
heeft dit persoon er wel last van moet hij zijn auto na laten kijken of zijn verstand.
ik heb het zelf puur voor het oog. remmen zijn toch te groot om nog veel te warm te worden ze remmen zelfs beter als ze warm zijn.

popeye_65

Re: Remmen/APK

Bericht door popeye_65 » di 09 mar 2010, 12:13 pm

net gebeld via onderdelenlijn er is een setje van een ford fusion uit 2007 kost 95 euro. Dit zijn de remklauwen + remzandel incl verzending. formaat is 258mm.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Remmen/APK

Bericht door Harry » di 09 mar 2010, 12:39 pm

:voila1: nu nog de schijven.
Afbeelding

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » di 09 mar 2010, 1:21 pm

ok thnx voor de uitleg ratje. ik hou dat zeker in gedachten en ik ga toch het circuit ook niet meer op dussss...zo warm zullen ze bij ook zeker niet worden.

puma sjakkes

Re: Remmen/APK

Bericht door puma sjakkes » di 09 mar 2010, 5:04 pm

als je nieuwe schijven monteerd ALTIJD nieuwe blokken monteren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

popeye_65

Re: Remmen/APK

Bericht door popeye_65 » di 09 mar 2010, 5:25 pm

het worden nog geen nieuwe schrijven. De schrijven zijn nog niet te ver geroest en de blokken zijn nog zo goed als nieuw. Scheelt weer geld op het moment.
wat wel gedaan moet worden is:

- nieuwe stadslampen
- handrem stellen
- RA band draairichting is niet goed
- remschrijven schoonmaken
- nieuwe remslangen voor + LA
- wiellager LA afstellen, als dat kan
- zwembad dichtkitten

Ga wel de remslangen direct vervangen voor rvs. is bijna net zo duur. 70 euro van goodridge bij biesheuvel
Met de apk erbij wordt het dan zo 175 euro. (ex nieuwe slangen)

Alleen hij vraagt ongeveer 60 euro voor het vervangen van de remslangen zonder materiaal is dit veel?

Plaats reactie