startmotor

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
ronald

startmotor

Bericht door ronald » ma 13 mar 2006, 12:14 am

een erg irritant iets,
het is me al zeker 4 keer overkomen dat als ik de auto wil starten
ik alleen een klik hoor.
de binnenverlichting blijft helder branden dus accu is het niet.
bij ford dealer is toen de startmotor vervangen.
paar dagen er na weer die rot klik.

anwb denkt dat t de kabel is van accu naar startmotor.....

wie herkent dit probleem


:pumaatje:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht door pumamartin » ma 13 mar 2006, 10:29 am

ronald schreef:een erg irritant iets,
het is me al zeker 4 keer overkomen dat als ik de auto wil starten
ik alleen een klik hoor.
de binnenverlichting blijft helder branden dus accu is het niet.
bij ford dealer is toen de startmotor vervangen.
paar dagen er na weer die rot klik.

anwb denkt dat t de kabel is van accu naar startmotor.....

wie herkent dit probleem


:pumaatje:
Ik heb dat ooit eens gehad met mijn capri, toen een gereviseerde start moter erin en probleem was opgelost.
Ik zou zeker terug gaan naar je ford dealer, moet toch voor hun geen groot probleem zijn.

En Ronald ik zie je heb nu toegang tot het hele forum, welkom :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 13 mar 2006, 11:42 am

in je massa wel goed?
relais tussen stuur stroom bouwen
gebroken plus kabel?
kan zoveel zijn

Gast

Bericht door Gast » ma 13 mar 2006, 8:24 pm

TIP
als je nou eens je auto wil starten
en de startmotor doet nix alleen maar klik dan moet je hem een klap met een
hamer geven(je startmotor) als hij het dan doet dan heb je kans dat je borstels in je startmotor een beetje versleten zijn
maar das nog geen probleem

ronald

Bericht door ronald » ma 13 mar 2006, 9:24 pm

dat van die relais heb ik ook wel eens gehoord.
n maat van me van de honda crx club had t ook wel ns gehad.

t rare is dat ze er bij me een gereviseerde startmoter erin hebben gedaan en hij t soms nog wel eens heeft.

en die tik.......blijft tikken.
de anwb geeft dan iets meer stroom dan normaal en dan doet ie t weer.

meestal start ie wel gelukkig.

:P :P

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 13 mar 2006, 10:29 pm

geeft iets meer stroom :?:
waar op de accu of de startmotor stuurstroom startmotor hoofd stroom

Gast

Bericht door Gast » di 14 mar 2006, 8:08 pm

de startmotor
Afbeelding
foto is van een bmw site daar stond hij dus weet niet voor werk
merk hij is maar denk bmw maar het is een standaard maat dus kan ook voor andere merken zijn

De startmotor.

Bij personenwagens was de startmotor vroeger een redelijk grote motor. Hierin zaten veldwikkelingen, een anker, koolborstels, rondsel, relais, overbrenging, ... Tegenwoordig is een startmotor veel kleiner gemaakt. Helaas komt dit soms de levensduur ten koste. Er wordt soms bij het vervangen van het brandstoffilter gewoon "gestart" tot de motor terug aanspringt. Of het toch maar blijven verderstarten met enkele gloeikaarsen die stuk zijn (voor de dieselmotoren) Voor een hedendaagse startmotor kan dit fatale gevolgen hebben.
Nog een voorkomende fout is het blijven meedraaien van een startmotor. Dit gebeurt als het contactslot van de wagen stuk is (meestal voelt of hoort men dit niet). De startmotor zal dan proberen verder te starten, zelfs als de wagen al draait. Het gevolg is dat de startmotor helemaal stuk zal zijn.
Aangezien een startmotor een seriemotor is, zal hij een redelijk grote stroom gebruiken (50-200 Amp?re voor benzinemotoren en 150-250 Amp?re voor dieselmotoren; dit bij personenwagens). Men kan zich dus voorstellen dat de kabelverbinding tussen batterij en (start)motor optimaal moet zijn. Indien de batterij niet meer voldoende capaciteit heeft, de kabelverbinding niet meer optimaal is, er een of meerdere gloeikaars(en) niet meer naar behoren werken, kan dit alles dus de levensduur van uw startmotor nadelig be?nvloeden. Kom gerust bij ons langs als u twijfels hebt over uw batterij, gloeikaarsen, bekabeling, ... zeker voor u op vakantie vertrekt.
Laatst gewijzigd door Gast op di 14 mar 2006, 8:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

ronald

Bericht door ronald » di 14 mar 2006, 9:37 pm

ze geven op de accu ff meer stroom.
en kan een startmoter kapot gaan met n km stand van nog geen 50,000 km.
:cry2:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 14 mar 2006, 10:20 pm

ronald schreef:ze geven op de accu ff meer stroom.
en kan een startmoter kapot gaan met n km stand van nog geen 50,000 km.
:cry2:
Dat kan, startmoter staat natuurlijk los van km stand.
Als veel korte stukken rijd en dus veel moet starten dan slijt dat ding sneller dan als je veel lange stukken rijd h?.

Maar ik zou zeker terug gaan naar je dealer, ze hebben een gereviseerde gemonteerd die het dus niet goed doet!!!!
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie