trillen tijdens het accelereren

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
willem

trillen tijdens het accelereren

Bericht door willem » vr 17 apr 2009, 8:57 pm

als ik in mijn puma rijd, en ik accelereer, dan trilt mijn hele auto, als ik het gas loslaat is het verdwenen,
nu hebben we al een aantal dingen getest maar niks zit los ,
heb ook nieuwe ringen wat in een niet orginele velg moet zodat deze goed aansluit, maar daar lag het ook niet aan!

iemand hier ook al ervaring mee gehad?

de een zegt dat het van de achter uit komt en de ander van voren :?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 17 apr 2009, 9:13 pm

Heb je dat allang? of pas sinds dat je andere velgen gemonteerd hebt.

Als dat zo ist moet je eens kijken of de borgringetjes nog op de naaf zitten. Deze vallen precies in de originele velgen.
zitten voor tegen je schijfremmen op.
Ik heb dat ook eens gehad. Andere velgen, remschijven laten vervangen (viel toen nog onder de garantie) hadden ze de borgringetjes er weer op gezet...
Wist ik toen ook niet. maar met angst vanuit Nieuwestad naar huis gereden... en maar zoeken tot dat ik die ringetjes weer zag zitten....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 17 apr 2009, 9:30 pm

mss het bekende probleem met de aandrijfassen?

willem

Bericht door willem » za 18 apr 2009, 4:49 am

Heartbeat schreef:mss het bekende probleem met de aandrijfassen?
welk bekend probleem met de aandrijfas?

willem

Bericht door willem » za 18 apr 2009, 4:51 am

pumamartin schreef:Heb je dat allang? of pas sinds dat je andere velgen gemonteerd hebt.

Als dat zo ist moet je eens kijken of de borgringetjes nog op de naaf zitten. Deze vallen precies in de originele velgen.
zitten voor tegen je schijfremmen op.
Ik heb dat ook eens gehad. Andere velgen, remschijven laten vervangen (viel toen nog onder de garantie) hadden ze de borgringetjes er weer op gezet...
Wist ik toen ook niet. maar met angst vanuit Nieuwestad naar huis gereden... en maar zoeken tot dat ik die ringetjes weer zag zitten....
ik zal straks een kijken in de orginele velg of die boringsringetjes daar nog inzitten maar volgens mij is daar alles oke mee, maar kijk toch even voor de zekerheid, heb dat al een hele tijd, dacht eerst dat het de banden waren, had namelijk van die b-merken en die waren ook heel slecht, maar nu heb ik nieuwe banden en nu is het er nog (wel iets minder)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 18 apr 2009, 6:05 pm

Vele puma's hebben hier al een soortgelijk probleem gehad. Trillen bij gasgeven en dat is over bij gas los of koppeling intrappen. Dan moet je ff je aandrijfassen laten checken!! Was bij mij zo en bij vele andere puma's :wink:
In faqs kun je in het reparatietopic zien wat dit geintje je zoal kan kosten!

Plaats reactie