Deurpanel vragen en problemen

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

TopGear

Re: Binnenkant/Interieur bij deur laat los

Bericht door TopGear » do 03 apr 2008, 7:09 pm

Sjoerd102 schreef:Misschien een bekend probleem of ben ik de enige?

Heb nu al 2 keer gehad dat de deurbekleding/ interieur (wat is het juiste woord) aan de linkerkant losschiet van het bevestigings schroefje. Is een wit plastic schroefje. Als je gaat rijden maakt het af en toe een piepend geluid lekker irritant. iemand bekend met het probleem?
Weer even een oud draadje opwarmen.

Bij mij zit aan de rechterkant de deurbekleding los (wat je overigens alleen ziet als de deur gesloten wordt, hij hangt er niet los bij of zo). En links begin ik het nu ook te merken. Heb 'm er gisteren weer "ingeklopt", maar dat is natuurlijk geen oplossing op termijn, en rechts lukt dat al helemaal niet meer.

Zou zoiets onder de Bovag garantie vallen of wordt dit een leuke test wat betreft de service van de garage? :fordlogo:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Binnenkant/Interieur bij deur laat los

Bericht door pumamartin » do 03 apr 2008, 8:08 pm

TopGear schreef:
Weer even een oud draadje opwarmen.

Bij mij zit aan de rechterkant de deurbekleding los (wat je overigens alleen ziet als de deur gesloten wordt, hij hangt er niet los bij of zo). En links begin ik het nu ook te merken. Heb 'm er gisteren weer "ingeklopt", maar dat is natuurlijk geen oplossing op termijn, en rechts lukt dat al helemaal niet meer.

Zou zoiets onder de Bovag garantie vallen of wordt dit een leuke test wat betreft de service van de garage? :fordlogo:
lijkt me gevalletje service...... :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 03 apr 2008, 11:35 pm

Ik heb nieuwe dopjes gehaald, en tochtband tussen deur en paneel gedaan om het paneel strak te zetten. Piept niet meer!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

TopGear

Re: Binnenkant/Interieur bij deur laat los

Bericht door TopGear » wo 09 apr 2008, 8:01 pm

pumamartin schreef:
lijkt me gevalletje service...... :wink:
Check 8) . Was bij m'n dealer vandaag, o.a. vanwege m'n problemen met het koelsysteem. De bekleding van de portieren vond de monteur kritischer. De panelen van beide deuren zit inmiddels los, en mij werd getoond hoe de lijm inmiddels helemaal is uitgedroogd. Ze gaan nu beide deuren uit elkaar halen en de bekleding opnieuw verlijmen zoals het ooit gezeten heeft. En terwijl de lijm droogt kijken ze meteen even naar het koelsysteem, waarvan ze niet vermoeden dat het iets ernstig is. So far so good, ben tot nog toe erg tevreden over deze garage. Hij is tamelijk onpraktisch ver weg, maar ik rijd graag om als de service zo goed blijft. Ik houd jullie op de hoogte.

Ruud Plevier

bekleding

Bericht door Ruud Plevier » vr 23 jan 2009, 10:24 pm

Ook bij mijn Puma waren de deurpanelen los, heb inmiddels de Renault bevestigingsknopjes gebruikt, super!!

Groetjes Ruud

pumahans

Bericht door pumahans » di 16 jun 2009, 7:27 pm

Mijn deurpaneeltje zat al een tijdje los, ff naar de renault garage gegaan. Ik kon zonder problemen wat van die dingetjes kopen, had er vier gekocht. Ze zijn ideaal, mijn deurpaneel zit nu muurvast. Volgens mij krijg ik hem nu nooit meer los. De clips waren 90 ct per stuk.

Was een zeer goede tip!

Heb er overgens nog drie over, dus als er liefhebbers zijn...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 17 jun 2009, 7:27 am

yes ikku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb ze ook nodig, maar nog niet aan toegekomen naar de renault dealer te gaan

:pm1:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 17 jun 2009, 10:29 am

Hans rij je een renault als 2e auto?

Ik kreeg ze destijds bij de renault dealer in Venlo niet mee.
Ik moest mijn kenteken vermelden, maar aangezien ik dus een ford rijd, kreeg ik de clipjes niet mee :(
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 17 jun 2009, 11:31 am

Same here. Ik kwam voorrijden met een VW om te vertellen dat ik Renault clips nodig had voor de deurpanelen van een Ford. Je had die dame achter de receptie moeten zien.

:?: :| :idea:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

PumaPim

Re: oplossing losse deurpanelen

Bericht door PumaPim » za 25 sep 2010, 1:53 pm

Ook mijn puma heeft last van het losse deurpanelen probleem, dus ik ben vandaag naar een renault dealer gereden maar ze kenden het productnummer niet en nu zit ik dus nog steeds met rammelende deurpanelen:? Heeft iemand misschien nog van deze clipjes over? Dat zou erg fijn zijn!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: oplossing losse deurpanelen

Bericht door pumamartin » za 25 sep 2010, 6:55 pm

je kunt toch ook gewoon bij de Forddealer nieuwe halen.
Als die dingen erin zitten dat zit de boel vast, gaan alleen kapot als de panelen eraf gehaald worden.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

PumaPim

Re: oplossing losse deurpanelen

Bericht door PumaPim » ma 22 nov 2010, 1:06 pm

Ik heb alle clips maar bij de ford dealer opgekocht (11 stuks) en dat blijkt ook wel nodig te zijn, want inmiddels is er alweer 1 afgebroken. Ook schieten ze vrij vaak los, dus ik ga toch een keer die renault clips halen.

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: oplossing losse deurpanelen

Bericht door MiniMan » ma 22 nov 2010, 2:46 pm

Moet ook nog een keer van die renault clipjes hebben,

Vraag mijn oom wel of die ze wil bestellen werkt bij een renault garage :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

smurf070

deurpanneel

Bericht door smurf070 » ma 20 mei 2013, 11:18 am

Weet iemand hoe ik de binnekant van me deur eruit krijg?? Of krijg ik die vlakken (wat bij mij leer is) er ook uit zonder heel me deur panneel eruit te halen. Wil ze een ander kleurtje geven??

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: deurpanneel

Bericht door Sjoerd » ma 20 mei 2013, 12:09 pm

Deurpaneel is eerst voorzichtig bij je spiegel het kap je er af. Vervolgens de vier(?) schroeven. Daarna voorzichtig met een schroevendraaier de klemmetjes loswippen. Tip: koop gelijk nieuwe klemmen. Een keer er af is kapot. Die van de Megane coupe werken goed.

Plaats reactie