Is dit normaal?

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
sillysilvia

Is dit normaal?

Bericht door sillysilvia » ma 28 jul 2008, 12:25 pm

Hey!

Heb (nog) geen speciale inlogrechten enzo dus vandaar mijn vraag maar even hier zodat er over gezeverd kan worden...

Ik heb als ik een tijdje in mn vijfde versnelling gereden heb en ik wil terugschakelen dat ik mijn koppeling echt hard moet induwen omdat hij ineens erg zwaar gaat...daarna schakelt alles weer soepeltjes....ik heb het alleen van zijn vijf terug naar een andere versnelling, verder niet. Is dit normaal?

:help1:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 28 jul 2008, 1:33 pm

:arrow: topic zat tzt verplaatst worden naar juiste subforum

Ik denk niet dat dit normaal is..ik heb geen last van zwaar schakelen hoe ik ook schakel...

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » ma 28 jul 2008, 4:08 pm

Ik heb ook nooit problemen met chakelen... ik denk idd niet dat dit de bedoeling is...
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 28 jul 2008, 4:10 pm

gaat de koppelingspendaal zwaar of de schakelpook?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 28 jul 2008, 6:21 pm

ff offtopic: mss moeten we een rubriekje maken:
"vraag het onze automonteur ratje!"

:lol:

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » ma 28 jul 2008, 6:42 pm

R.A.T. RACING schreef:gaat de koppelingspendaal zwaar of de schakelpook?
Het koppelingspendaal...net of je tegendruk krijg! :help1:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 28 jul 2008, 9:00 pm

ik verwacht dat de koppeling cilinder warm word en daardoor blijft hangen maar kan het niet met zekerheid zeggen
is je koppeling ooit vervangen geweest?
zo ja is de koppeling cilinder toen ook vervngen?
wat is de km stand?

pumadennis

Re: Is dit normaal?

Bericht door pumadennis » di 29 jul 2008, 5:47 am

sillysilvia schreef:Hey!

Heb (nog) geen speciale inlogrechten enzo dus vandaar mijn vraag maar even hier zodat er over gezeverd kan worden...

Ik heb als ik een tijdje in mn vijfde versnelling gereden heb en ik wil terugschakelen dat ik mijn koppeling echt hard moet induwen omdat hij ineens erg zwaar gaat...daarna schakelt alles weer soepeltjes....ik heb het alleen van zijn vijf terug naar een andere versnelling, verder niet. Is dit normaal?

:help1:
daar heb ik ook last van.... ik zou graag de afloop van je willen weten :P kan ik er ook wat mee

pumadennis

Bericht door pumadennis » di 29 jul 2008, 5:48 am

R.A.T. RACING schreef:ik verwacht dat de koppeling cilinder warm word en daardoor blijft hangen maar kan het niet met zekerheid zeggen
is je koppeling ooit vervangen geweest?
zo ja is de koppeling cilinder toen ook vervngen?
wat is de km stand?
even antwoord vanuit mij op jou :P
mijn koppeling is vervangen en km stand is 110.000 zou het bij mij dan ook een probleem zijn?

en wat gebeurd er als je er niks mee doet?

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » di 29 jul 2008, 6:00 am

R.A.T. RACING schreef:ik verwacht dat de koppeling cilinder warm word en daardoor blijft hangen maar kan het niet met zekerheid zeggen
is je koppeling ooit vervangen geweest?
zo ja is de koppeling cilinder toen ook vervngen?
wat is de km stand?
Geen idee, zal ik eens in de onderhoudsgeschiedenis duiken (tegelijkertijd dus mijn Duits opkrikken) en hopen dat deze compleet is....kmstand is 157.000...

Is het ernstig denk je?

X-tof

Bericht door X-tof » di 29 jul 2008, 8:04 am

Ik heb dit ook al gevoeld, als ik lange tijd autostrade rij en dan pedaal induw dat hij wat harder aanvoelt. Ik heb er mij verder nog nooit zorgen over gemaakt.
Mijn koppeling is vorig jaar vervangen en heeft dat sindsdien wel vaker...

Clawz

Bericht door Clawz » di 29 jul 2008, 3:49 pm

Ik heb wat RAT zegt af en toe dat mijn pook wat lastig uit de 5 wilt... inderdaad na hele lange stukken snelweg in de 5. Enig idee wat dat is?

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » wo 30 jul 2008, 10:33 am

Clawz schreef:Ik heb wat RAT zegt af en toe dat mijn pook wat lastig uit de 5 wilt... inderdaad na hele lange stukken snelweg in de 5. Enig idee wat dat is?
Bij mij is het niet de pook. maar het pendaal he....maar weer een mystery erbij dus...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 30 jul 2008, 4:08 pm

heb hier en daar even na gevraagt het probleem is bij mijn niet bekent :oops:
maar dit schijnt normaal te zijn er zijn 2 type koppelingscilinders en 1 daarvan heeft daar last van :?
het kan verders geen kwaad
dit komt bij alle ford's voor met dit type cilinder focus mondeo puma

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » do 31 jul 2008, 6:37 am

R.A.T. RACING schreef: het kan verders geen kwaad
:man: held van de dag! Daar word ik heel gelukkig van :-D

Plaats reactie