Afmetingen gasveren kofferbak

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
gabbagirl

Afmetingen gasveren kofferbak

Bericht door gabbagirl » za 03 mei 2008, 12:04 pm

Ik ben op zoek naar andere gasveren. Nu kan ik de standaard gasveren bij onze sponsor Rijsbergen in Leiderdorp krijgen.
Afmetingen: totale lengte 585mm en de demper 250mm.
De druk is 200N.
Maar nu wil ik eigenlijk sterkere gasveren ivm mijn spoiler op de kofferbak.
Nu het wat beter is, blijf de klep (meestal) openstaan met de oude gasveren. Met nieuwe verwacht ik dus dat hij gewoon open blijft staan, ook in de kou.
Maar ik zou het ook wel prettig vinden als die weer eens vanzelf openging en ik betwijfel of dat gaat lukken met de originelen.
Er zijn best veel sites waar je die gasveren kan bestellen, maar daar word ik niet echt wijs uit.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 03 mei 2008, 8:07 pm

Met nieuwe originele zal de klep niet van zelf omhoog gaan... tenminste was bij niet zo. Blijt wel altijd open staan.
Ik meen dat er ergens staat dat de veren van de focu ook passen en dat die steker zijn.. maar ik weet dat niet zeker.
Ander morgen op full speed kijken.. als ze daar de goede maat hebben en met meer druk...
zetten we er meteen op, mochten ze niet passen kun je ze terug geven,
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » za 03 mei 2008, 10:04 pm

gewoon je achterruitenwisser eruit halen en klep dichtlassen.. dan hoef je nog maar aan het knopje te kome en dan vliegt ie al naar boven.. probeer maar bij mij morgen :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 05 mei 2008, 9:08 am

puma sjakkes schreef:gewoon je achterruitenwisser eruit halen en klep dichtlassen.. dan hoef je nog maar aan het knopje te kome en dan vliegt ie al naar boven.. probeer maar bij mij morgen :wink:
:shock:

Lees dit nu pas, maar ik heb je de klep zien openen trouwens gisteren. Hij VLOOG nou niet echt open hoor :wink:
En ik begrijp niet helemaal het dichtlassen.... :roll:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 05 mei 2008, 9:26 am

Peter bedoeld het dichtlassen van het gat waar de ruitenwisser heeft gezeten...
denk ik iig, als je de achterklep dicht last dan heb je immers geen veren meer nodig.... toch :lol: :lol:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 05 mei 2008, 9:57 am

pumamartin schreef:Peter bedoeld het dichtlassen van het gat waar de ruitenwisser heeft gezeten...
denk ik iig, als je de achterklep dicht last dan heb je immers geen veren meer nodig.... toch :lol: :lol:
Nee dat dach tik ook!
Maar ik zie niet in waarom het erafhalen van mijn ruitenwisser dan er voor moet zorgen dat de klep wel normaal omhoog gaat. Denk niet dat het gewicht van de ruitenwisser opweegt tegen de spoiler :roll: :wink:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » ma 05 mei 2008, 10:13 am

Ik heb bij M&R parts voor je geinformeerd maar ze hebben geen veren voor de puma, maar ik zag dat ze bonraht in het assortiment hebben en deze moet toch ergens veren hebben die passen en sterk genoeg zijn.
Maar heb je eens bij ford geinformeerd missschien hebben zij gasveren van een ander type die sterker zijn en passen.
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 05 mei 2008, 11:33 am

ik moet nog langs bij Ford. Als zij zeggen dat die van de Focus ook past en als die meer Newton kracht heeft zeg maar dan ga ik daarvoor :wink:

Plaats reactie