lichte weerstand bij het schakelen

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
TopGear

lichte weerstand bij het schakelen

Bericht door TopGear » do 20 mar 2008, 12:06 pm

Hoi
soms ervaar ik een lichte weerstand bij het schakelen, met name van z'n 2e naar 3e versnelling, soms van 1 naar 2. Alsof hij even een hobbeltje over of langs moet. Ik ben niet zo'n wilde schakelaar, dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt. Iemand enig idee?
TopGear

TopGear

Re: lichte weerstand bij het schakelen

Bericht door TopGear » do 27 mar 2008, 8:10 pm

TopGear schreef:Hoi
soms ervaar ik een lichte weerstand bij het schakelen, met name van z'n 2e naar 3e versnelling, soms van 1 naar 2. Alsof hij even een hobbeltje over of langs moet. Ik ben niet zo'n wilde schakelaar, dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt. Iemand enig idee?
TopGear
Ok?, ik wil niet pushen of zo, maar is het een vanzelfsprekend iets waar ik me niet druk over moeten maken of kent helemaal niemand het? Van het uitblijven van een reactie word ik niet veel wijzer :oops: Hoe schakelen de Puma's hier? Quick & painless? 8) Of soms met enige weerstand? :?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » do 27 mar 2008, 8:13 pm

Ik heb nog nooit echt problemen gehad met schakelen... Maar daar heb je waarschijnlijk niet veel aan :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » do 27 mar 2008, 8:30 pm

Ik heb het wel eens als ik em in z'n achteruit zet, dan pakt ie em ook niet goed. Maar vooruit nergens last van.....

TopGear

Bericht door TopGear » do 27 mar 2008, 8:32 pm

petraps schreef:Ik heb het wel eens als ik em in z'n achteruit zet, dan pakt ie em ook niet goed. Maar vooruit nergens last van.....
Nou ja, hij pakt 'm wel, maar soms moet hij over een soort hobbeltje, weerstand, hoe je het noemen wil. Wil eigenlijk alleen weten of ik ermee terug moet naar de garage waar ik 'm kocht zeg maar, qua garantie. Dus ja, alle reacties zijn welkom, nog steeds... (alsof ik om post verlegen zit :lol: )

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 28 mar 2008, 2:58 pm

het is altijd moeilijk te zeggen wat het probleem is op afstand sommige dingen zijn vrij standaart maar ook daar moet je mee oppassen wat je zegt want het kan iest heel anders zijn(ervaring als monteur heb ik genoeg maar niet met op afstand van beugen naar hilversum kijken en voelen :wink: ) voor jou kan het een kleine weerstand zijn met schakelen maar als ik het voel kan ik goed zeggen dat bv je synchromesh ringen naar de haaien zijn en je versnelligsbak gereviseerd moet worden ik advieseer om er mee naar een garage tegaan en hun hun mening telaten doen maar als je mee gaat naar nurburg 13 april wil ik er best wel eens an voelen en mijn mening geven

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 28 mar 2008, 4:28 pm

Heb je bij het schakelen een schrapend gevoel in de pook? Dan is er zeker iets niet in orde, maar normaal gesproken moet je 'm voor je gevoel in de versnelling 'klikken'.

Heb overigens ook niet de gave om op afstand te voelen :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

TopGear

Bericht door TopGear » vr 28 mar 2008, 5:04 pm

Otto schreef:Heb je bij het schakelen een schrapend gevoel in de pook? Dan is er zeker iets niet in orde, maar normaal gesproken moet je 'm voor je gevoel in de versnelling 'klikken'.
Ah, dan zou dat toch de weerstand kunnen zijn waar ik op doelde...
Heb overigens ook niet de gave om op afstand te voelen :wink:
Niet? Waarom eigenlijk niet? Lijkt me ontzettend praktisch 8)

Thanx anyway! :up:

Dees

Bericht door Dees » zo 30 mar 2008, 6:17 pm

Ik heb er weinig last van, alleen als ie koud is schakelt ie niet zo soepel, maar das na een paar km voorbij

TopGear

Bericht door TopGear » zo 30 mar 2008, 8:04 pm

Jacco schreef:
Mijn reverse heeft ook wel eens wat aandringen nodig :|
Maar verder ook hier geen problemen....
Yep die ken ik, had m'n Ka trouwens ook last van. Even de koppeling op laten komen en nog 'n keer proberen.

Volgens mij hoef ik me eigenlijk geen zorgen meer te maken over het schakelen als ik dit zo lees allemaal. Thanx voor de input maar weer! :up:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » zo 30 mar 2008, 8:21 pm

Jacco schreef:
Mijn reverse heeft ook wel eens wat aandringen nodig :|
Maar verder ook hier geen problemen....
hier idem dito
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 31 mar 2008, 7:28 am

Volgens mij hebben wel meer auto's en niet alleen Puma's hier last van :wink:

TopGear

Bericht door TopGear » ma 31 mar 2008, 8:56 am

gabbagirl schreef:Volgens mij hebben wel meer auto's en niet alleen Puma's hier last van :wink:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar in die Ster merk ik er echt never iets van... :wink:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 31 mar 2008, 10:06 am

In de Sprinter (Ster :wink: ) bij ons op de zaak hoor je 'm ook flink kraken als je 'm in de achteruit zet!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » ma 31 mar 2008, 12:30 pm

Jacco schreef: Mijn reverse heeft ook wel eens wat aandringen nodig
Maar verder ook hier geen problemen....
Sjoerd102 schreef:
hier idem dito
en nog 1... :wink:

Plaats reactie