koelvloeistofreservoir wordt lichtbruin

Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
stef

koelvloeistofreservoir wordt lichtbruin

Bericht door stef » wo 20 feb 2008, 7:54 pm

De bovenkant van mijn koelvloeistofreservoir begint aan de rechterkant lichtbruin uit te slaan. Het is alleen aan de bovenkant en dan een klein plekje rechts onder de vuldop. Toen ik de Puma 3 weken geleden ophaalde was het nog niet dus ik vind het maar vreemd. Ik heb nog garantie op de auto dus als jullie weten of dat normaal is of juist niet dan hoor ik dat graag.

Groeten,Stef.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 20 feb 2008, 10:46 pm

Waarschijnlijk hebben ze de koelvloeistof vervangen of bijgevuld met vloeistof met een andere kleur. Waar 't voor dient weet ik niet, maar er is kleurverschil tussen verschillende merken. Ik had 't ook toen ik de koelvloeistof bijvulde, kan geen kwaad.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 21 feb 2008, 4:35 pm

kan het vanaf hier niet beoordelen wat het is maar kun je er een foto van maken hoe het is verkleurt

stef

Bericht door stef » do 21 feb 2008, 9:16 pm

Dat is mooi om te horen Otto :lol: Ik heb zelf ook het idee dat het niks is maar omdat ik nog garantie heb dacht ik ik vraag het toch even. Bij mij zit er blauwe koelvloeistof in maar op foto's van andere Puma's zie ik vaak rood :?:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 21 feb 2008, 9:59 pm

rode koelvloeistof word door ford voorgeschreven.. heb ik me late vertelle door m&r autoparts die het voor me hebben opgezocht

grtz

sjakkes

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 22 feb 2008, 9:56 am

Klopt sjakkes en mij is ook verteld dat het toch niet helemaal goed is om verschillende kleuren door elkaar erin te gooien. Beter de ene kleur eruit en andere erin, dan bijvullen met andere kleur!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 22 feb 2008, 11:42 am

kleuren door elkaar geeft geen problemen kunt ze gewoon mengen ondanks dat andere er anders over speken die andere mogen mij wel eens uitleggen waarom niet dat heeft nog niemand kunnen doen en probleemgevallen aantonen

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 22 feb 2008, 3:41 pm

Ok, dan doe ik voortaan gewoon omdat ik geen vieze mengkleur wil :wink:

Josz

Bericht door Josz » vr 22 feb 2008, 8:06 pm

Verschil zit hem niet alleen in de kleur maar ook in de bestandsdelen. Het kan namelijk voorkomen dat de 2 kleuren door elkaar gaan `reargeren`en dit zou slecht zijn voor de diverse afdichtringen/pakkingen. Of dit waar is heb ik geen idee van maar persoonlijk gezien zou ik niet mixen maar gewoon dezelfde kleur bijvullen. 8)

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » vr 22 feb 2008, 8:29 pm

zit geen verschil in prijs.. dus waarom zou je andere kleur erin kiepen? ik neem altijd die rode van comma. die schrijft ford voor dus dan gebruik ik die ook. als je je olie bijvult kiep je toch ook niet 10w40 bij 5w30 ofwel soms?? :o

grtz

sjakkes

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » za 23 feb 2008, 7:37 am

Moet je zowiezo niet doen ... als je verschillende soorten olie mengt gaat ie "verrubberen".
Wil je echt niet ...
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 23 feb 2008, 10:23 am

puma sjakkes schreef:zit geen verschil in prijs.. dus waarom zou je andere kleur erin kiepen? ik neem altijd die rode van comma. die schrijft ford voor dus dan gebruik ik die ook.
Me too hoor :wink:

stef

Bericht door stef » za 23 feb 2008, 11:12 am

Er zitten bij mij geen 2 verschillende kleuren in dus dat is het probleem niet. De vloeistof is mooi helder blauw alleen het reservoir verkleurd op 1 plek. Ik maak er wel een foto van dat is duidelijker.

Plaats reactie