vraag over roest op achterschermen

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Remco
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
Locatie: Den Burg (Texel)
Contacteer:

Roest bij een Puma

Bericht door Remco » zo 28 aug 2005, 4:03 pm

Geachte leden van de Pumadrivers,

Hebben jullie ervaring met roest aan een Puma, op beide achterschermen komen blaasjes van roest. In een van de dorpels zit zelfs een gat gerot, en ik heb gaten in de bodemplaat zitten. ben nu ook bezig met de gaten in de bodemplaat dicht te maken, maar was benieuwd of er meer van dit soort gevallen bekend zijn, of evt andere problemen die kenmerkend zijn voor een Puma.

Ik merk of het meer voor komt.

Groetjes Remco

Gast

Bericht door Gast » zo 28 aug 2005, 4:15 pm

normaal roest een ford niet zomaar meer hoor,kdenk eerder da er 2 nwe achterpanelen inzitten door ongeval en eigenlijk zer slecht hersteld,en niet bewerkt met anti roest en zo :( en indien je eerste eigenaar bent weet je da wel he of hij al ongeval gehad heeft,indien niet ford geeft op puma 6 jaar tegen door roesten,indien hij nog geen 6 jaar is afblijven!!!! en bij ford binnensteken vo de voorniet dan he :wink:

Gast

Bericht door Gast » zo 28 aug 2005, 4:44 pm

Ik las toevallig vandaag een zelfde topic bij de Ka-club...

http://www.ka-club.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2105

Ook bij de Fiestaclub is er (via een krantenbericht) al wat te vinden over roest aan jonge Fordjes :(
http://www.fiestaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2800

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 03 jan 2008, 11:00 pm

Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

gabbagirl

Re: Roest bij een Puma

Bericht door gabbagirl » vr 04 jan 2008, 1:51 pm

Remco schreef:Geachte leden van de Pumadrivers,

Hebben jullie ervaring met roest aan een Puma, op beide achterschermen komen blaasjes van roest. In een van de dorpels zit zelfs een gat gerot, en ik heb gaten in de bodemplaat zitten. ben nu ook bezig met de gaten in de bodemplaat dicht te maken, maar was benieuwd of er meer van dit soort gevallen bekend zijn, of evt andere problemen die kenmerkend zijn voor een Puma.

Ik merk of het meer voor komt.

Groetjes Remco
Mijn Puma gaat 4/2 naar de schadehersteller voor de roest op de beide achterschermen onderaan tegen de achterbumper aan (ook echt blaasjes aan 1 kant) en rechts ook op de rand tussen de bumper en het achterscherm, op het dak onder het rubber, en nog 2 plekkies bij de deurrubbers onderaan, waar je rubbers overheen zitten zeg maar. Alles wordt weggewerkt :cheerlie:
Roest is toch wel een probleem bij puma's volgens mij, vooral op de achterschermen. Heb daar al aardig wat andere mensen over gehoord.

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » vr 04 jan 2008, 4:10 pm

inderdaad..ik sluit kme aan bij jou clubbie gabba:P

ik hbe er ook roest zitten..maar word allemaal wel `n keer verholpen denk ik:)

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 04 jan 2008, 4:56 pm

is dat trouwens duur om te laten herstellen? de mijne begint nu ook aardig nml...

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » vr 04 jan 2008, 4:57 pm

heb egt geen idee..je achterscherm moet worden overgespoten..dnek als je adresje weet dat je er dan vast wel uitkom..licht er ook aan tot hoever ie doorgeroest is...anders word het weel plaat inlassen of wat anders oplossing verzinnen..

ik weet wel dak het snel moet gaan doen.. :roll:

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » vr 04 jan 2008, 7:52 pm

een puma is erg zwak tegen roest bij de wielkassen, heb bij alle 3 de puma?s hetzelfde gemerkt...

(daarom zet ik dan maar poly wielkassen op) lol

voor de rest vallen ze goed mee ;)

greetz,
riz

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 04 jan 2008, 8:01 pm

Van mij wordt het 500 euro incl.
maar links moet er echt een nieuw stuk ingelast worden. Spuiten is aan die kant spotreparatie, maar aan de andere kant omdat er op meerdere plekjes roest zit, moet het hele scherm gespoten worden.. dus... Ook wel handig dat dan alle lakschade daar ook meteen weg is van alle deuren die altijd open in je zijkant worden geboord... :evil:
ik vind het 'n redelijk bedrag en ik weet dat deze schadehersteller mijn zilveren kleur perfect kan maken! Iets wat je vaak anders ziet.. en ik moet echt geen kleurverschil!

Dees

Bericht door Dees » za 05 jan 2008, 2:28 am

Ik heb ook last van roestplekjes, met name op de achterschermen bij de wielkassen en op het dak onder het rubber een heel klein beetje. En aangezien ik zo dom was om een betonnen blok over het hoofd te zien, ben ik sowieso genoodzaakt de auto over te spuiten. Hij zat ook al niet meer heel mooi in de lak dus komt goed. Kan de hele auto incl. niet achterschermstukken, schuren, spuiten voor een 1000,- tot 1200,- laten doen, ligt aan de kleur die ik kies. Voorkeur gaat uit naar parelmoer :dribble:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 09 feb 2008, 10:49 am

Heb gisteren mijn Puma opgehaald! Al het roest is weg. Super netjes gedaan. netjes delen overgespoten, super :cheerlie:

ronald

Bericht door ronald » za 09 feb 2008, 10:16 pm

heb ik nog geluk denk ik,ff pummie bekeken en geen roest gezien.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 11 feb 2008, 8:46 am

Heel snel een dikke laag tectyl erop dan! Het zit er voor je er erg in hebt :evil:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 12 feb 2008, 9:58 am

Voor 1 klein plekje vind ik dat aardig prijzig. Bij mij hebben ze veel meer gedaan voor uiteindelijk ? 600,00 (kofferbakrand; dakrand; beide achterspatbordranden; zijkant bij de deuren onderaan)....

Plaats reactie