Vraag aankoop puma

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Gast

Vraag aankoop puma

Bericht door Gast » ma 10 dec 2007, 3:01 pm

Beste leden,

Ik ben zelf opzoek naar een Ford Puma en heb een mooie gezien die vlakbij mijn woonplaats te koop is.

Echter zit er een beetje een luchtje aan, vind een vriend van me.

De auto is namelijk door de huidige eigenaar op 12-11-2007 gekocht en word nu al weer verkocht. De reden die ze geeft is dat ze reuma heeft en het moeilijker word om in te stappen.

Dit zou natuurlijk een slecht excuus kunnen zijn om de auto weg te doen omdat ie verborgen gebreken heeft.

Mijn vraag is dus wat denken jullie? Of wellicht kent iemand deze puma.

Info van de wagen:
Bouwjaar: 1998
km stand: 160.000
vraag prijs: ? 4000,-
Distributie riem vervangen op 75.0000 (zegt ze)
Kenteken: 81-SH-NP

Hij is ingevoerd wat we van de rdw gegevens kunnen afleiden.

Uiteraard word er ook een aankoopskeuring verricht mocht ik er mee doorgaan.

Graag reacties :)
En alvast bedankt heren (sorry als het op verkeerd gedeelte van het forum staat).

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » ma 10 dec 2007, 3:05 pm

persoonlijk zijn het wel een hoop dingetjes op een rij. Misschien handig om eerst naar andere puma's te kijken. Er zijn er genoeg te koop en er zitten hele mooie bij voor een gunstige prijs..

grz Willard
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Gast

Bericht door Gast » ma 10 dec 2007, 3:07 pm

Ja ik zit gewoon ermee dat ik verder in het land wat irritant vind. Ik woon zelf in Zeeland en heb hier een garage bedrijf dat ik vertrouw voor de aankoops keuring.

Maar als je er een weet die interessant is, en als daar een anwb keurings station in de buurt is heb ik daar ook wel oren naar :).

IIG alvast bedankt voor je 1e reactie

crz

Bericht door crz » ma 10 dec 2007, 3:23 pm

Pas op met geimporteerde puma's, er is hier wel een aantal mensen te vinden dat daar slechte ervaringen mee heeft.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 10 dec 2007, 3:36 pm

Allereerst welkom. Zoals CRZ al zegt zijn er hier diversen met een import puma, die (achteraf) veel problemen hebben gehad.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 10 dec 2007, 4:04 pm

Vooraf: ik heb ook een import-Puma, en ik heb er een prima auto aan! Een Puma is een heel simpele auto, met niet overdreven veel electronica die stuk kan gaan. M.a.w.: zelfs een leek kan een inschatting maken van de staat van de wagen.

Ok, even een paar vragen / opmerkingen :wink:
- Wat is er in de tussentijd aan onderhoud gedaan, na die distririem bij 75k?
- Hoe ziet de auto eruit? Een smerige auto zegt veel over de eigenaar.
- Let op roest (zowel zichtbaar als onder de auto!!)
- Ga je met de auto rijden, en hoor je vanalles rammelen: zie maar gerust af van aankoop, dit kan de voorbode van hoge reparatiekosten zijn.
- Draait de motor netjes? Een Zetec tikt altijd een beetje, maar echt rare geluiden vallen op.

Kortom: je ziet en 'voelt' aan de auto grotendeels hoe hij erbij staat. Geef ogen en oren goed de kost bij een proefrit, en als je het alsnog niet vertrouwd, trek er een deskundige bij.

Tot zover, verder succes!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Gast

Bericht door Gast » ma 10 dec 2007, 4:30 pm

De test rit moet ik nog gaan doen, wilde vooral vantervoren wat informatie inwinnnen bij de kenners hier.

Als ik een test rit doe, komt er sowieso gelijk een aankoops keuring bij. Verdere onderhoudt is niks over gezegd maar zal ik zeker nog even checken.

Foto's uploaden gaat nog niet zie ik omdat ik vandaag voor het eerst op het forum zit.

Maar wat zijn b.v. grote gebreken die kunnen voorkomen bij puma's, aangezien er ook word gezegd dat er met import's ook nadien problemen waren ontstaan.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 10 dec 2007, 4:48 pm

woon je provincie zeeland of dorp zeeland als dorp is kun je bij mijn wel langs komen om te controleren

Gast

Bericht door Gast » ma 10 dec 2007, 4:54 pm

Provincie, jammer dus maar bedankt voor het aanbod :)

Dees

Bericht door Dees » ma 10 dec 2007, 7:59 pm

vind het wel een behoorlijk bedrag als je kijkt naar de km-stand.

Ik zou eens verder kijken...zullen genoeg Puma's zijn die een betere verhouding hebben in prijs en km-stand.

En niet te gehaast kopen, gewoon op je gemak zoeken en je loopt vanzelf tegen een goede Puma aan

Succes ermee!!!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 10 dec 2007, 8:30 pm

GILA, welkom op ons forum..

kijk bij de FAQ's daar staat een hele lijst met tips waarop te letten bij de aankoop van een puma....

Het is al gezegd, maar kijk rustig rond. Zorg dat je de hele onderhouds geschiedenis weet.
Ook al ben je 'verliefd' op die puma... er zijn er meer te koop.
Succes.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » ma 10 dec 2007, 9:12 pm

pumamartin schreef:GILA, welkom op ons forum..

Het is al gezegd, maar kijk rustig rond. Zorg dat je de hele onderhouds geschiedenis weet.
Ook al ben je 'verliefd' op die puma... er zijn er meer te koop.
Succes.
Dat is moeilijk man, ik haat wachten :D

Maar bedankt voor de tips, en zal de faq's is even doornemen.

Mocht iemand een goeie weten voor een redelijke prijs, stuur me dan maar een pb of een bericht hierzo.

Gast

Bericht door Gast » di 11 dec 2007, 3:36 pm

Had hier ook gereageerd op een van de leden die d'r puma wegdoet.

Pumaatje d'r puma, super vet ding mooie vraag prijs maar nu las ik dus op het forum dat er toen ze hem had geimporteerd dat het bleek dat het een schade auto was en dat er met de km stand was gesjoemelt.

Hij is wel mooi opgeknapt maar ik vind dit toch een gok aan de ene kant....

Jullie kennen de auto vast beter, wat denken jullie?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 11 dec 2007, 4:58 pm

Hoi Gila :welcome:

Zo goed kennen wij de Puma ook niet. Pumaatje is nog niet zo lang bij de club en wij kennen alleen de verhalen van Pumaatje die jij dus ook hebt gelezen...Herman de Clercq zou je wel kunnen mailen die heeft onder de auto gekeken op de clubdag op het circuit Zandvoort....die vindt je onder gebruikersnaam PST160 hier op het forum in de gebruikerslijst (dan vindt je ook zijn email).

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » di 11 dec 2007, 5:12 pm

Achteraf bleek het toch wel mee te vallen met haar puma dacht ik.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Plaats reactie