Nieuwe schokdempers achter, kosten?

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Nieuwe schokdempers achter, kosten?

Bericht door crz » ma 03 dec 2007, 4:45 pm

Mijn puma maakte op on-effen wegdek een piepend/rammelend geluid linksachter, vandaag naar de ford-garage geweest en toen werd mij verteld dat er een nieuwe schokdemper op moest komen. Kosten 211,07 euro.

Nu hoorde ik van diverse mensen dat het wijs is om rechtsachter ook te laten vervangen, dit in verband met de balans in de auto. Kosten voor links- en rechtsachter 400,- euro.

Nu zie ik zojuist op de prijslijst bij Schokdempers, Puma, achter, de getallen 348 en 293,28 staan. Inclusief en exclusief BTW neem ik aan. Onderaan lees ik dat deze bedragen wel inclusief arbeidsloon zijn, maar dat dit een prijslijst uit 2006 is. Logisch is dus dat ik benieuwd ben of 400 euro voor beide schokdempers (inclusief arbeidsloon) een redelijk bedrag is.

Bij voorbaat dank!

crz

Bericht door crz » ma 03 dec 2007, 6:42 pm

:wink:.

Vanmiddag ook even een koplamp laten vervangen, daar hebben ze bovenop de prijs van de lamp nog eens 14,40 euro ex. BTW gerekend voor het vervangen ervan. Stukje service was er niet bij :?.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 03 dec 2007, 8:45 pm

crz schreef::wink:.

Vanmiddag ook even een koplamp laten vervangen, daar hebben ze bovenop de prijs van de lamp nog eens 14,40 euro ex. BTW gerekend voor het vervangen ervan. Stukje service was er niet bij :?.
Das niet zo netjes, bij mijn dealer (Ford van Bunningen, Woerden) doen ze dat gratis, onder het kopje service. Ze zijn misschien wat duurder dan een gemiddelde garage (universele dealer) maar de perfecte service maakt alles goed!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 03 dec 2007, 10:43 pm

Het is zeker verstandig om meteen beide schokdempers te vervangen.
Kijk bij de bedrijven de links wat daar een set schokdempers kost.
Montageprijs weet ik helaas niet.
Als je van plan bent je puma te verlagen is dit natuurlijk het moment.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 03 dec 2007, 11:22 pm

En ik weet niet hoe goed je bent met een steeksleutel, maar als je aardappels kan schillen, kan je ook achterschokbrekers van een Puma vervangen :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

crz

Bericht door crz » di 04 dec 2007, 6:20 am

Bedankt voor de feedback. Mijn oom heeft ook een autobedrijf en die kan nu ook iets voor me regelen als ik dat wil.
pumamartin schreef:Als je van plan bent je puma te verlagen is dit natuurlijk het moment.
Nu ga ik waarschijnlijk een hele domme vraag stellen: Kun je uitleggen hoe/wat/waarom? Mijn auto mag aan de achterkant best iets lager, voorkant vind ik wel prima. En hoe zit het qua prijs in verhouding met het aanschaffen en monteren van twee schokdempers?

Bedankt :wink:.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 04 dec 2007, 7:50 am

Jacco schreef:Ik heb hier nog wel een setje gebruikte schokdempers met OOGbevestiging (voor Puma's van voor '99) liggen. Mag je wel voor een zacht prijsje over nemen.
Ze zijn welliswaar niet nieuw maar kun je toch weer een tijd rijden voor weinig geld, misschien dat je daarna beslist voor verlagen gaat. Kan ik je
aanbevelen btw, mij bevalt 't uitstekend!
Jacco, als je OOGbevestiging hebt dan is het van Puma's van af 10/98. De modellen van 97 en 98 (tot 10/98) hebben een VORK bevestiging.

Als je je puma gaat verlegen dan op zowel voor als achter.
als je alleen achter doet krijg je een heel vreemde en volgens mij ook gevaarlijke situatie. Als het verschil een cm is zal het niks uitmaken.
Voor iets lager dan achter kan wel.

En je oom kan toch zeker een leuk prijsje voor je maken, of zelfs gratis monteren. Daar zijn ooms toch voor :wink:

Het aanbod van Jacco is natuurlijk ook een optie. Dan heb je voor weinig geld (ik heb mijn originele toen voor 2 kratten Grolsch aan een andere pumadriver 'verkocht :mrgreen: ') schokbrekers waar je weer een tijd mee vooriut kan.
Jacco, hoeveel km hebben die schokbrekers on der je puma gezeten?
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » di 04 dec 2007, 8:24 am

pumamartin schreef:
Jacco, als je OOGbevestiging hebt dan is het van Puma's van af 10/98. De modellen van 97 en 98 (tot 10/98) hebben een VORK bevestiging.

Als je je puma gaat verlegen dan op zowel voor als achter.
als je alleen achter doet krijg je een heel vreemde en volgens mij ook gevaarlijke situatie. Als het verschil een cm is zal het niks uitmaken.
Voor iets lager dan achter kan wel.

En je oom kan toch zeker een leuk prijsje voor je maken, of zelfs gratis monteren. Daar zijn ooms toch voor :wink:

Het aanbod van Jacco is natuurlijk ook een optie. Dan heb je voor weinig geld (ik heb mijn originele toen voor 2 kratten Grolsch aan een andere pumadriver 'verkocht :mrgreen: ') schokbrekers waar je weer een tijd mee vooriut kan.
Jacco, hoeveel km hebben die schokbrekers on der je puma gezeten?
Mijn puma is van 02/1998 dus dat gaat niet werken. Als je je puma wil verlagen, welke onderdelen heb je dan allemaal nodig? Mijn oom is de beroerdste niet, denk dat ie er wel wat moois van kan maken :wink: .

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 04 dec 2007, 9:25 am

crz schreef:
Mijn puma is van 02/1998 dus dat gaat niet werken. Als je je puma wil verlagen, welke onderdelen heb je dan allemaal nodig? Mijn oom is de beroerdste niet, denk dat ie er wel wat moois van kan maken :wink: .
Jij hebt dus vorkbevestigning,
voor verlaging heb je alleen andere veren nodig. Bij KW kosten de veren -/- 35 mm 139 euro. Hierbij kun je nog de originele dempers gebruiken (tot -40 mm, ga je lager dan moet je ook andere dempers monteren.
de dempers kosten bij KW achteraras ? 99 en vooras ? 109 per stuk

http://kwshop.de/

hier vind je veren, scholdempers, sportset en schroefsets.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » di 04 dec 2007, 9:55 am

pumamartin schreef:
Jij hebt dus vorkbevestigning,
voor verlaging heb je alleen andere veren nodig. Bij KW kosten de veren -/- 35 mm 139 euro. Hierbij kun je nog de originele dempers gebruiken (tot -40 mm, ga je lager dan moet je ook andere dempers monteren.
de dempers kosten bij KW achteraras ? 99 en vooras ? 109 per stuk

http://kwshop.de/

hier vind je veren, scholdempers, sportset en schroefsets.
Heb even op de site gekeken, maar ik kom die 139 euro niet tegen. Maar in principe zou dit dus betekenen als ik 35mm lager ga, dat ik 2x 139 euro kwijt ben, en 2x 99 euro voor dempers voor de achteras? Dat zou uitkomen op 476 euro exclusief montagekosten en verzendkosten. Is me op dit moment iets te gortig als ik eerlijk ben :wink:.

Ik zie zojuist wel in dit topic dat een hele set 325 euro kost, maar ik mis het antwoord op de vraag wat het monteren zou gaan kosten.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 04 dec 2007, 9:48 pm

crz schreef:
Heb even op de site gekeken, maar ik kom die 139 euro niet tegen. Maar in principe zou dit dus betekenen als ik 35mm lager ga, dat ik 2x 139 euro kwijt ben, en 2x 99 euro voor dempers voor de achteras? Dat zou uitkomen op 476 euro exclusief montagekosten en verzendkosten. Is me op dit moment iets te gortig als ik eerlijk ben :wink:.

Ik zie zojuist wel in dit topic dat een hele set 325 euro kost, maar ik mis het antwoord op de vraag wat het monteren zou gaan kosten.
Nee, nee. de verlagings veren kosten 139 euro per set van 4 stuks.
Dus je bent dan 238 euro kwijt.
Je hebt dan achter nieuwe dempers en je puma is rondom 35 mm verlaagd.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » di 04 dec 2007, 10:38 pm

Kijk, dat is mooi werk. En hoe zit het met verzendkosten? Ik zal morgen nog even op de site kijken maar wat jij noemt kan ik zo 1 2 3 niet vinden... :|.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 04 dec 2007, 10:46 pm

crz schreef:Kijk, dat is mooi werk. En hoe zit het met verzendkosten? Ik zal morgen nog even op de site kijken maar wat jij noemt kan ik zo 1 2 3 niet vinden... :|.
op de site:

PKW (personen Kraft Wagen) klikken
Fahrzeugs auswahl...Ford
Auswahl Fahrseugs model.. fiësta :twisted: euh doe maar Puma :wink:

Suspension aan klikken
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » wo 05 dec 2007, 6:16 am

Ah ja ik zie het, mooi :). Bedankt! Je weet zeker dat het voor 99 euro 2 dempers zijn?
238 euro + montage is nog een keer te doen!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 05 dec 2007, 10:54 am

crz schreef:Ah ja ik zie het, mooi :). Bedankt! Je weet zeker dat het voor 99 euro 2 dempers zijn?
Zal vandaag even kijken of ik een kortingsbedrijf kan vinden die ze voor mij zou kunnen bestellen. 238 euro + montage is nog een keer te doen!

Nee, sorry daar heb ik dus een fout gemaakt.
de veren is wel per set van 4 stuks maar de schokdempers zijn per stuk.

Vraag het voor de zekerheid even na.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie