Omvormers voor laptop

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
X-tof

Omvormers voor laptop

Bericht door X-tof » di 20 mar 2007, 3:09 pm

Iemand ervaring met omvormers om je laptop in je wagen te kunnen opladen?

Ben beetje op zoek gegaan en er zijn blijkbaar 2 types.
Ofwel een adapter die de 12v omzet naar de spanning van je laptop (19v bij mij).
Ofwel een omvormer waar je het netstroom-stopcontact aan je sigarettenaansteker koppelt.

Klopt dit een beetje of iemand meer uitleg?

thx
X-tof

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 3:17 pm

voor het opladen van je laptop maakt het beiden niet zo uit, echter met de adapter zal je accu meer belast worden, ik zou zelf gaan voor de omvormer naar netstroom en dan daar je laptop aan gooien

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » di 20 mar 2007, 3:21 pm

een omvormer van 12 naar 220 is het best ;)

greetz,
riz

X-tof

Bericht door X-tof » di 20 mar 2007, 3:43 pm

Ik zie op het internet prijzen staan van gemiddeld 50 euro, klopt dit ongeveer of zijn dit de goedkopere modellen?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » di 20 mar 2007, 3:48 pm

het probleem met een omvormer is wel dat je afhankelijk bent van het aantal watt dat de omvormer geeft... als je hem puur en alleen voor je laptop gebruikt, is het beter om een autolader te kopen...
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » di 20 mar 2007, 4:11 pm

nee hoor een gewone omvormer lukt wel ;)

50? is ongeveer een goeie prijs ja

voordeel aan deze omvormers is dat ze uitvallen als de batterij te laag is (maar nog net genoeg om te starten)

greetz,
riz

Gulli

Bericht door Gulli » wo 21 mar 2007, 12:30 am

Ik werk bij Alternate en wij verkopen de Trust Notebook Car Adapter die volgens mij precies doet wat je wil. Je kan het wattage en amperage instellen en er zitten verschillende plugjes bij voor verschillende merken laptops. Eerlijk gezegd ben ik geen groot fan van Trust maar dit is het enige dat wij hiervoor aanbieden.

Gast

Bericht door Gast » wo 21 mar 2007, 7:35 am

Gulli schreef:Eerlijk gezegd ben ik geen groot fan van Trust maar dit is het enige dat wij hiervoor aanbieden.
Scuzz is ook geen fan van dit merk :nee:


Wel een aantal keer al wat bij alternate besteld... ging altijd toppie en de prijzen zijn ook zeeer netjes!

X-tof

Bericht door X-tof » wo 21 mar 2007, 8:08 am

Ok al bedankt voor de tips, ik ga binnenkort eens kijken wat ze hier in de elektrowinkels te bieden hebben

Plaats reactie