APK vraagje

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

APK vraagje

Bericht door Gast » ma 05 mar 2007, 10:44 am

Er zitten hier een aantal (in ieder geval 1... He Robert :lol:) automonteurs en ik heb een vraagje over de APK:

Ik was vroeger in de veronderstelling van het volgende:
De puma moet voor 21 april gekeurd zijn... Nu dacht ik altijd dat als ik hem 9 april zou keuren... dat mijn nieuwe apk van 9-4-07 t/m 9-4-08 zou lopen. Dit gaf dus het resultaat dat Scuzz zijn auto op de dag liet keuren, of zelfs erna (ben 100% hollander) :oeps:

Nu hoorde ik dat dit onzin is en dat als ik de auto 9 april laat keuren dat de nieuwe apk gewoon vanaf 21 april 1 jaar geldend is! Ik zou graag willen weten hoeveel van die 'overlaptijd' je hebt... als ik hem nu bijvoorbeeld laat keuren werkt dit ook?? Dan ben ik er maar weer vanaf 8)

hansie

Bericht door hansie » ma 05 mar 2007, 11:40 am

Van de site van een APK-keuringsstation:

De zogenaamde 'datum van eerste toelating' is bepalend voor de keuring. Deze datum is vermeld op kentekenbewijzen afgegeven na 1 januari 1995. Bij kentekenbewijzen afgegeven v??r deze datum is de datum van eerste toelating meestal de afgiftedatum van deel I van het kentekenbewijs. Drie jaar na deze datum moet de auto voor het eerst zijn gekeurd en daarna ieder jaar. U kunt de auto al vanaf twee maanden v??r de keuringsdatum laten keuren. Als de auto niet, of niet tijdig is gekeurd, kunt u een bekeuring krijgen.

Gast

Bericht door Gast » ma 05 mar 2007, 12:35 pm

hansie schreef:Van de site van een APK-keuringsstation:

De zogenaamde 'datum van eerste toelating' is bepalend voor de keuring. Deze datum is vermeld op kentekenbewijzen afgegeven na 1 januari 1995. Bij kentekenbewijzen afgegeven v??r deze datum is de datum van eerste toelating meestal de afgiftedatum van deel I van het kentekenbewijs. Drie jaar na deze datum moet de auto voor het eerst zijn gekeurd en daarna ieder jaar. U kunt de auto al vanaf twee maanden v??r de keuringsdatum laten keuren. Als de auto niet, of niet tijdig is gekeurd, kunt u een bekeuring krijgen.
hmz.... daar had ik zelf natuurlijk ook op kunnen kijken :oops:

Thanks voor de hulp hans :lol:

Denk dat ik deze week maar ff een afspraakie ga maken voor eind van de maand, eerst nog effe een kleine beurt en dan issie weer helemaal toppie voor het zomerseizoen 8)

Clawz

Bericht door Clawz » ma 05 mar 2007, 3:10 pm

Let er inderdaad op, zelfs 2 dagen te laat een APK keuring kan je centjes kosten.

De lieve belastingdienst/RDW heeft dit allemaal geautomatiseerd, dus de bonnetjes en acceptgiro's rollen automatisch het postvak in als je auto niet gekeurd is.

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » ma 05 mar 2007, 4:15 pm

Niet goed gekeurde auto betekend ook dat je dan niet meer verzekerd bent als er iets gebeurd.

Plaats reactie