Verwarming wordt alleen warm ?

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 01 nov 2008, 7:34 pm

Sjoerd102 schreef:PumaMartin en AstonMartin what's in a name :lol:
dat zeg ik :wink: .. kon mijn zus zijn.. toch :rasp:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » za 17 jan 2009, 9:06 pm

Ik heb hier ook last van!
Hij werd in het begin amper warm, bij lange ritten was het gewoon steenkoud. De ford dealer gaf aan dat de kachelkraan kapot was dus die hebben ze vervangen. Toen ging het voor een dagje goed maar daarna werd het bloedheet en het maakte niets uit of hij op koud stond of dat de airo aan stond.

Ben weer terug gegaan en ze wisten mij nu te vertellen dat ook het bedieningspaneel stuk was(printplaat) en dat zou mij 265 euro ex btw kosten als ze hem nog konden bestellen.
Ben met dit verhaal naar een andere garage gegaan en die hebben het paneel vervangen voor een tweedehandse en dat werkte maar op de terugweg werd het weer koud en juist niet meer warm net als eerst.

Maandag dus weer terug denk ik.. word er zo'n beetje moedeloos van eigenlijk. En als iemand nog tips heeft graag...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 17 jan 2009, 9:50 pm

toch nog maar eens de kechelkraan deze zijn vaker niet goed

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » za 17 jan 2009, 9:51 pm

Die zit er net een weekje of 3 in.. een nieuwe :?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 17 jan 2009, 9:53 pm

dat bedoel ik
zeker niet de eerste die niet goed is na een paar dagen
ford ka en puma zijn het zelfde zal garantie zijn

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » ma 19 jan 2009, 5:40 pm

R.A.T. RACING schreef:dat bedoel ik
zeker niet de eerste die niet goed is na een paar dagen
ford ka en puma zijn het zelfde zal garantie zijn
Nou die puma speelt een spelletje met mij echt waar.
Heb vanochtend gelijk een afspraak gemaakt met de garage om het na te kijken morgen.

Ben de auto ingestapt en vanuit eindhoven naar utrecht gereden.
Onderweg deed alles het opeens... hij werd dus gisteren niet meer echt warm maar opeens kwam de hitte.
Heb de hele rit ermee lopen spelen naar koud en warm en alles bleef het doen, heb dit gemeld en de monteur zei dat ik het dan maar even aan moest kijken.

(Toeval misschien maar het werd warm op het moment dat ik de muziek op pauze had gezet en van 90 naar de 120 ging gassen dus als iemand nog snapt wat er aan scheelt..., koelvloeistof is op peil)

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » za 24 jan 2009, 9:09 pm

Helaas werkt hij nu niet meer.
Onderweg naar eindhoven hield hij er weer mee op...(kan ook aan mij liggen)

Wat me wel opvalt is dat hij denk ik meer benzine verbruikt als hij het niet doet!
Toen hij het wel normaal deed leek het alsof ik vrijwel niks aan het verstoken was...
Ik ga maandag weer een afspraak maken bij de garage, als iemand nog iets kan bedenken....

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 6:36 pm

Hij is inmiddels al bij de garage geweest en die weet even niet wat het probleem is :(
Hij werkt nu wel zegt hij, maar dat is het em juist hij werkt soms wel en soms niet.

Ookal bij de ford dealer geweest en die heeft het bedieningspaneel van de verwarming vervangen maar ook niet dus...
Begin een beetje moedeloos te worden :cry3:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 05 feb 2009, 7:53 pm

is je kachelkraan al voor e tweede keer vervangen?

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 8:17 pm

R.A.T. RACING schreef:is je kachelkraan al voor e tweede keer vervangen?
Nee, hij zei dat die goed was want ik had hem ook over dit topic verteld.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 05 feb 2009, 8:25 pm

voor die 3 of 4 tientjes dat dat ding kost kunnen ze dat wel proberen

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 8:38 pm

Zal het morgen nog eens aankaarten.

gabbagirl

Re: Verwarming wordt niet of erg traag koud

Bericht door gabbagirl » zo 04 okt 2009, 9:09 am

gabbagirl schreef:Mijn verwarming lijkt op hol geslagen. ........
...Maar als ik ga googlen en controleer op die HCV dan is dat gewoon het onderdeel dat ik laatst er zelf in heb gezet en dus nieuw is, toen 1 van die pijpjes was afgebroken. Dat kan het dan lijkt mij niet zijn.
Robert denkt dat dit het dus wel is...daar komt de tik vandaan die je voelt onderaan bij de kachel. Ga gauw zoeken of ik nog de bon heb, maar nu ik zie wanneer ik dit gepost heb, is de jaar garantie wel voorbij. had blijkbaar eerder actie moeten ondernemen. maar ja..zomer..geen kachel nodig..je kent het wel. dat komt wel. maar goed zo duur was dit onderdeel ook niet.

robster-f

voorruitverwarming stuk + kachel probleem

Bericht door robster-f » zo 20 nov 2011, 7:13 pm

Beste mede puma-drivers,

Ik ben nu wat kleine deffecten van mijn puma aan het fixen en ben nu bij de voorruitverwarming + verwarming aangekomen

Ik heb het idee dat het knopje van de voorruitverwarming deffect is want als ik erop druk gaat er geen lampje branden.

Een tijdje geleden stond de voorruitprogramma wel aan zonder dat ik het doorhad want er kwam opeens warmte van mijn voorruit af.

Nu wil ik het volgende doen:
- Knopje vervangen (is dit te doen voor iemand die niet handig is)
- Verbindingen controleren

heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad want kon weinig in de search vinden

Volgende is mijn kachel, mijn kachel doet het opzich prima alleen duurd het erg lang voordat de lucht die daaruit komt warm word, hebben jullie hier ook last van??

bij de auto's van mijn ouders is die lucht zo warm en bij mij duurd het echt een aantal minuten!!!

alvast bedankt!!!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: voorruitverwarming stuk + kachel probleem

Bericht door pumamartin » zo 20 nov 2011, 7:42 pm

Kan niet gewoon het ledje kapot zijn dat aangeeft dat je voorruitverwarming aanstaat :!:
Je schrijft dat ie wel nog warm wordt of WERD??

Kachel problemen komen wel vaker voor, had ik in mijn zilver.
tik in 'zoeken' 'kachel' en je krijgt zeer waarschijnlijk je antwoord :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie