Verwarming wordt alleen warm ?

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Verwarming / kachelkraan problemen

Bericht door gabbagirl » ma 13 okt 2008, 1:23 pm

Mijn verwarming lijkt op hol geslagen. Als ik hem aanzet, dus op warm, dan wordt die langzaamaan warm, maar wordt niet meer koud als ik hem daarna weer naar koud terugdraai. Ook hoef ik hem niet eens op helemaal warm te zetten maar psies op de middelste stand en dan wordt het al gloepes heet in de auto...ook als ik hem dan terugdraai, totdat die helemaal bij de uiterste stand koud staat, dan pas wordt die naar erg lang wachten koud...

Remco dacht dat mss de weerstand van de verwarming kapot was..maar waar zit dit ding en kan het ook wat anders zijn? Kosten?

Ik had dit topic wel gevonden, maar die links daarin werken ook nie meer:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =regelklep
Maar als ik ga googlen en controleer op die HCV dan is dat gewoon het onderdeel dat ik laatst er zelf in heb gezet en dus nieuw is, toen 1 van die pijpjes was afgebroken. Dat kan het dan lijkt mij niet zijn.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 13 okt 2008, 8:47 pm

bij mijn ZIlvere heb ik dat ook eens gehad.... kachel werkte gewoon niet meer zoals het moet.
Ik neem aan dat jij dit onderdeel ook vervangen hebt...
Bij mij was het toen verholpen.

Afbeelding

Afbeelding
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 13 okt 2008, 9:01 pm

komt meer voor heb mijn daar ook wel eens op verkeken bij een ka (is de zelfde) net vervangen dag daar na al niet meer goed :? leuk zoek werk als je denkt dat je dat net vervangen hebt

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 14 okt 2008, 7:21 am

Suf...wat moet ik nu doen dan? Terug naar de ford? Die gaan nl. zeiken omdat ik hem er zelf in heb gezet.
Of anders maar eerst ff eigen garage vragen of hij kan zien wat het is...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 14 okt 2008, 10:52 am

nieuwe bestellen met reden dat deze kapot is maar ze zullen hem wel op voorraad hebben liggen is gewoon garantie neem aan dat je rekening nog hebt

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 14 okt 2008, 2:38 pm

Ja volgens mij wel...hoop dat ik hem zo kan vinden!
Kan ik checken of deze kapot is?? Dat ik zeker weet dat dat het is?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 14 okt 2008, 4:36 pm

nee sorry is niet voor een leek te meten

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 15 okt 2008, 7:29 am

Helaas...ik moet van de week nog naar de garage voor dat relais, kan die meteen dat ook wel ff bekijken lijkt mij.

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 16 okt 2008, 4:56 pm

kan ook de elektronische regeling zijn (dat printplaatje) dat is bij mij het geval

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 16 okt 2008, 5:08 pm

De garage ff aan de lijn gehad. Hij dacht niet dat het de unit was die ik net vervangen, maar mss dat er een klep blijft hangen ofzo. Hij gaat alleen een week op vakantie. Dus over 2 weekies gaat Puma ff logeren daarzo ;-) Het is toch wel errug warmpjes zo! :oops:
Kan die meteen kijken naar het lampje als die het nog steeds niet doet (morgen kon ik nl. nog wel ff langskomen voor het nieuwe relais voor de ruitenwisser :wink: ).

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 18 okt 2008, 1:48 pm

update: het rare geluid komt van het kachelhuis af...waarschijnlijk blijft een klep ofzo hangen... :? en is dat ook meteen de reden waarom het zo warm wordt (en blijft :oops: ).

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 30 okt 2008, 1:45 pm

update:
de puma staat vandaag bij de garage...blijkt dat alle problemen de afgelopen tijd (kapotte ruitenwissermotor, kachel die het niet goed doet en het interieurlampje dat niet aan gaat bij de deuren openen) komen door problemen bij de zekeringkast :?
Er is onvoldoende spanning...waardoor al deze dingen dus niet werkten of kapot zijn gegaan. :evil: De garagist is druk bezig het probleem te zoeken, dashboard ligt er half af...maar hopen dat de rekening er straks niet naar is :cry3: aan de andere is er gelukkig niet tig dingen kapot, maar ligt het aan ??n ding.

pumadennis

Bericht door pumadennis » vr 31 okt 2008, 12:00 pm

mijne mag ook naar de grage... die van mij werd niet mee warm...
nu hebben ze er een buisje in gezet.. en dat zorgt ervoor dat hij alleen nog maar warm wordt...

nu heeft hij iets besteld en dat zet hij er woensdag in... hopen dat het allemaal werkt en goed komt want daar heb ik de balle verstand niet van...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 01 nov 2008, 4:50 pm

Leuke slogan onder je berichten bij de weg :twisted:


Nou Pummie gisteren opgehaald bij de garage. probleem is opgelost. Doordat ik zelf neon heb aangesluiten via de aanstekerstekker is er iets niet goed gegaan bij de zekeringskast... :oops: waardoor er van alles niet genoeg spanning kreeg en dus nie werkte of kapot is gegaan. Nu 200 euries lichter maar alles werkt weer. Hij hebt me wel gemazzeld...7 uur werk en ik heb maar 3 uurtjes hoeven betalen..scheelt weer. Volgende keer maar ff netjes via de zekeringskast alles aansluiten :roll:

En nog errug grappig; een aston martin moest op mijn Puma wachten :lloll: Ronald is dus verschillende dagen bezig geweest aan de Puma en die man had al 3,4 x gebeld...en telkens was het nope...Puma is nog niet klaar :dubbel: Zo mag ik het horen! haha..puma gaat voor een aston!!! Toch geinig!!!
Ik mag Ronald wel!!

Dit is die aston, tenminste utzelfde model:

Afbeelding

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » za 01 nov 2008, 5:23 pm

PumaMartin en AstonMartin what's in a name :lol:
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Plaats reactie