Isofix plaatsen

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Jeroen.

Isofix plaatsen

Bericht door Jeroen. » zo 09 okt 2011, 7:14 am

Misschien dat iemand het hier wel weet, de dealer kan me namelijk geen antwoord geven.

In mijn Leon heb ik 2 ISOFIX aansluitingen op de achterbank zitten (af fabriek en verplicht vanaf bj 2005).
Echter in de Puma niet. Nu ben ik eens aan het zoeken geweest of dat dit achteraf geplaatst kan worden. Helaas wordt ik van het wereldwijdeweb niet veel wijzer en kan de dealer me ook niet vertellen of dit als accesoire geleverd kan worden.

Weet iemand van jullie of dit systeem als accesoire te leveren is en evt een onderdeelnummer hiervan. Of een andere ISOFIX oplossing (evt passend van een ander Ford model).

Dan kan ik m'n vrouw ook weer blij maken dat de maxi-cosi's in maart ook in de Puma passen 8) Anders moet de tweeling straks gewoon in de gordels met de maxicosi.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Harry » zo 09 okt 2011, 12:15 pm

Helaas geen isofix voor de puma, maar met de gordel werkt ook prima ik heb dit toen in een 3 deurs colt gehad.
En we hebben een lid dat er zelfs 3 op de achterbank heeft.
Afbeelding

Jeroen.

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Jeroen. » zo 09 okt 2011, 12:25 pm

De gordel was de 2e optie, als isofix los bestaat om achteraf te monteren is dat natuurlijk altijd makkelijker.

3 kinderen op de achterbank betwijfel ik, zeker gezien een puma maar 2 gordels achterin heeft (tenminste die van ons).

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Harry » zo 09 okt 2011, 12:58 pm

Je kunt een heupgordel namonteren.
En als de isofix te krijgen is zal dit niet goedkoop zijn.
Afbeelding

Jeroen.

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Jeroen. » di 11 okt 2011, 8:29 am

Voor een Focus II iets van 16 euro. :wink:

Jeroen.

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Jeroen. » za 19 mei 2012, 3:05 pm

Beetje laat antwoord. Het is mogelijk, we hebben 2 maxicosi's naast elkaar in de Puma gehad & er weer snel uit gehaald, dit past van geen kanten(!) Dus als mijn vrouw met de meisjes weg wil moet ik mijn auto thuis laten en haar auto meenemen. :mrgreen:

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Sjoerd » wo 22 aug 2012, 7:05 pm

Volgens mij was er ooit een speciaal kinderstoeltje voor de Puma te krijgen.

Update:
Print dit eens uit en ga naar één van de betere dealers. In principe moeten onderdelen/dingen met een Finiscode nog steeds te krijgen zijn!

Afbeelding

satyrs

Re: Isofix plaatsen

Bericht door satyrs » wo 22 aug 2012, 9:26 pm

Sjoerd hoe kom jij aan microcat?...

Jeroen.

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Jeroen. » do 23 aug 2012, 6:21 am

Ik ben samen met de buurt dealer hier al eens achteraan geweest maar dan moest ik een speciale maxicosi aanschaffen omdat niet iedere maxicosi geschikt is voor deze set. Dan zit ik met 4 van die dingen te kijken.

We hebben het gepast met de 2 maxicosi's erin en in geval van nood past het in de gordel. Als mijn vrouw met de meisjes weg gaat neemt ze mijn auto mee en ik haar auto.

@satyrs: Microcat is wel te vinden, zoek maar eens goed.

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Isofix plaatsen

Bericht door Sjoerd » do 23 aug 2012, 3:03 pm

satyrs schreef:Sjoerd hoe kom jij aan microcat?...
Het geheim van de smid. Nee gewoon gekocht *kuch* op het internet :wink:

Plaats reactie