achterbank losmaken?

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
willem

achterbank losmaken?

Bericht door willem » wo 23 sep 2009, 9:25 pm

ik wou afgelopen weekend beginnen met het bekleden van mijn achterste panelen maar op de een of andere manier krijg ik man zit van de achterbank niet los, heeft iemand tips: of weet iemand hoe ik dat moet doen?

groetjes

gabbagirl

Re: achterbank lomaken?

Bericht door gabbagirl » do 24 sep 2009, 7:13 am

willem schreef:ik wou afgelopen weekend beginnen met het bekleden van mijn achterste panelen maar op de een of andere manier krijg ik man zit van de achterbank niet los, heeft iemand tips: of weet iemand hoe ik dat moet doen?

groetjes
ikku nie snap!
of bedoel je m'n zit?
Het zitgedeelte van de bank behoor je zo los te trekken. Dit zit aan de zijkanten, beetje aan de voorkant vast met een soort kliksysteem. Schiet los als je er aan trekt en klikt vast als je de bank er weer op drukt zeg maar.
Het achterste gedeelte zit heel duidelijk vast onderaan aan de zijkanten met 2 bouten aan elke zijde. Met zo'n torxschroevedraaier draai je die los; kostte bij mij wel errug veel moeite.
Let je op met het loshalen van je achterpanelen met alle schroeven. Bij mij zat die vast achter in de kofferbak, onder het stuk waar je hoedenplank zit zeg maar en dan als je recht voor je paneel zit (de rechter bijv). dan zit rechtsonderaan (waar je gordel loopt) een stukkie van onderen ook nog een schroef. Dan zit daarboven als het goed is een plug, die je zo los trekt en links bij de deur zitten 3 pluggen. En bovenaan bij je raam zitten 2 soort haakjes waar het scherm achter hangt.
En dat geldt dan natuurlijk ook in spiegelbeeld voor de andere kant :wink:
hopelijk heb je hier wat aan!!

willem

Bericht door willem » do 24 sep 2009, 7:27 am

ja hier heb ik wel iets aan dankje,

ja ik bedoelde het zitoppervlak van de achterbank,
ik heb daar al eens aan getrokken maar durfde niet te hard te trekken.
maar die trek je dus gwoon los?
heb toen best al hard getrokken maar ging niet los?

groetjes

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 24 sep 2009, 2:50 pm

aan de zijkanten trekken..wel met beleid..schiet niet op als je wat kapot trekt natuurlijk. maar gebeurt er helemaal niets? bij mij kan je iets aan de bank trekken waardoor je er onder kan kijken en dan zie je waar die vastzit. ik trek hem dan zo los met een rukje zeg maar ;-)

willem

Bericht door willem » do 24 sep 2009, 2:52 pm

ik heb toch al een een keer flink getrokken maar ging niet echt los:S
zal wel aan mij liggen moet het nog maar eens proberen anders en moet ik dan aan de voor of achterkant trekken?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 24 sep 2009, 2:54 pm

meer aan de voor en zijkant zeg maar... tja je mag ook langskomen als je in de buurt van den haag of alphen bent :lol: wel gek dat ze niet loskomen zo..heb nog niet eerder gehoord dat dat zo stroef ging. heb je de achterleuning al eruit? dan kan je er wel beter bij en kun je kijken of er mss nog iets anders zit...
bedoel elke puma schijnt toch weer net iets anders in elkaar te zitten dus mss zit jouw bank wel anders vast :roll:

willem

Bericht door willem » do 24 sep 2009, 2:58 pm

ja heb de achterbank de rugleuning al eruit gehad en toen geprobeert maar ging niet los, hij gaat wel iets omhoog maar hij springt er op een of andere manier niet los
moet nog maar een keer proberen komend weekend

groetjes

Plaats reactie