het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Dees

Bericht door Dees » ma 07 jan 2008, 8:07 pm

Bij 'mijn' garage hebben ze dus gewoon de tuinslang erop gericht en me verteld dat het aan de deurruber lag. Dus nieuwe deurrubber erin, maar kan me niet voorstellen dat er zoveel regen doorheen gaat dat zelf de bovenkant van de bekleding bij het dashboardkastje helemaal nat is :? Dus deze week ofzo als ik even tijd heb, naar de Fordgarage en hopen dat ze me kunnen vertellen waar dat water dan vandaan komt. Word er een beetje tureluur van.

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » di 08 jan 2008, 6:31 pm

ja en als je onder"tapijt"nat word of vochtig dan zie dat nog maar eens droog te krijgen dat duurt lang pfff

Dees

Bericht door Dees » di 08 jan 2008, 9:17 pm

wat dat betreft ben ik echt een meisje :-D gewoon de fohn aan het verlengsnoer en fohnen maar

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 09 jan 2008, 3:48 pm

Verwarming op hoogste stand tijdens het rijden helpt ook hoor...en handdoekies erop!
Heb ervaring :?

Dees

Bericht door Dees » wo 09 jan 2008, 9:09 pm

gabbagirl schreef:Verwarming op hoogste stand tijdens het rijden helpt ook hoor...en handdoekies erop!
Heb ervaring :?
Had er eerst kranten op liggen maar wat een smeerzooi wordt dat, heb nu de mat eruit gehaald voor te drogen (echte Puma-mat, dus zorgen dat ie weer netjes wordt) Maar zal je tip opvolgen en er handdoeken ingooien. En natuurlijk even langs de garage.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 10 jan 2008, 8:07 am

Bij de fiesta heb de mat opgeslagen, en een elektrisch straalkacheltje erop gezet. Binnen een middag droog!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 10 jan 2008, 10:34 am

Dees schreef:
Had er eerst kranten op liggen maar wat een smeerzooi wordt dat, heb nu de mat eruit gehaald voor te drogen (echte Puma-mat, dus zorgen dat ie weer netjes wordt) Maar zal je tip opvolgen en er handdoeken ingooien. En natuurlijk even langs de garage.

Die matten neem ik ook telkens (hoop dat het nu een keertje over is nl.) dan mee naar boven en leg ze onder de verwarming.
In de auto haal ik de bekleding rechts los en leg daar handdoeken in en dan natuurlijk verwarming op standje hoog. Links leg ik de handdoeken tussen de isolatie laag en de bekleding, want daar moet je nl. wel nog bij de pedalen kunnen komen met rijden. Elke dag ff de handdoekies vervangen, heb gelukkig een berg oude handdoeken en dan na een paar daagjes is het droog. De handdoeken nemen nl. het water op uit de isolatie en de bekleding.
Had wel laatst dat de handdoeken vastgevroren waren haha... Trek je van die vierkante keiharde lappen uit je Pummie :? Het was wel sneller droog hihi.

Dees

Bericht door Dees » do 10 jan 2008, 1:18 pm

Heb het gelukkig alleen aan de rechterkant. Maar inderdaad ook bevroren kranten :? Heb er nu een flinke handdoek in gelegd. Hopelijk snel droog. Vandaag bij de garage geweest, maar reparatie zou pas volgende week of week erna kunnen plaatsvinden, eigenaar lag int ziekenhuis. Maar heb wel gezegd dat ze me dan meteen alles moeten nakijken, ook aandrijfas (ivm trillen) en handremkabels (apk afgekeurd). Als de lekkage dan opgelost is, kan ik eindelijk beginnen aan 'project Puma' 8)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 11 jan 2008, 8:53 am

Was het dan blijkbaar de goden verzoeken om hier op het forum over te praten. het regent hier dus ik dacht laat ik voor de zekerheid toch ff een en ander checken. Nou links is het weer zeikiezeikie en rechts een beetje...*zucht* :down: :frusty: :mrangry: :nothappy: :huil: :sick:
Ik word hier erg moe van. Vanavond dus maar weer de handdoekies van stal halen en eens goed alle draden langslopen. maar de neondraden zitten nog goed dichtgekit, net als de alarmdraad/cruise control draad. dat heeft Robert laatst helemaal opnieuw dichtgekit...aarggghhh.... Voorruit zit ook goed vast. Denk dat de schadehersteller maar moet gaan zoeken. :evil: Ik word hier heel droevig van.....zou fijn zijn als er eens een jaartje niets kapot ging aan die Puma en alles het gewoon deed :?

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » vr 11 jan 2008, 11:29 am

Airco aangehad (lijkt me sterk met dit weer maar okay). wellicht dat de afvoerbuis verstopt is?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Dees

Bericht door Dees » vr 11 jan 2008, 11:33 am

Vervelend man...houdt bij jou ook niet op h? :aai:

Maaruh wat betreft de airco. Mij is verteld om de airco met dit weer juist ook regelmatig aan te zetten om verstoppingen te voorkomen. Je kunt dan gewoon je verwarming op warm zetten, het enige verschil met airco aan/uit is dan dat de lucht droger is. Dus ik rij zeker eens per week met de airco aan, om verstoppingen en de bijkomende lekkages te voorkomen.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 11 jan 2008, 12:09 pm

@ Gabbagirl: weet je zeker dat het niet de kitranden van de carrosserie zijn? Je komt er rot bij, maar kijk even bij de overgang tussen schutbord en ruitenwisserbak. Als de kit daar gescheurd is, krijg je zeker een aquarium.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 11 jan 2008, 3:41 pm

Otto schreef:@ Gabbagirl: weet je zeker dat het niet de kitranden van de carrosserie zijn? Je komt er rot bij, maar kijk even bij de overgang tussen schutbord en ruitenwisserbak. Als de kit daar gescheurd is, krijg je zeker een aquarium.

Dat had Hansie toen voor mij nagekeken en dat was nog ok... :? Airco is het niet. Als die lekt trouwens is het geen water wat je in je auto krijgt; die vloeistof van de airco wordt dik en drapperig buiten de airco... En nope nie aangehad...

thnx Dees voor je :aai: :wink:

Ga er straks wel weer op de kop inliggen om toch nog eens goed alle draadjes die naar buiten lopen, goed na te kijken :roll:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 11 jan 2008, 6:21 pm

het is zowiezo verstandig om je airco bijvoorbeeld een keer maand een halfuurtje te laten draaien.... Dit voorkomt schimmelvorming wat weer stank veroorzaakt.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » za 12 jan 2008, 8:49 am

Het schijnt ook dat de leidingen uitdrogen als je hem nooit aan hebt staan... Dit zou ook niet goed zijn voor je Airco systeem
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Plaats reactie