het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » wo 29 okt 2008, 10:05 am

Wat ook helpt is de superabsoberende puma-matten!

Ik had gisteren weer natte voeten...mat eruit...kwartier buiten gestaan voor het ophield met druppelen, mat er weer in en gelukkig...ik had vanmorgen geen ijsbaan in de puma HAHA En voelde ook niet echt heel vochtig meer aan...binnenkort beurtje, dan maar oplossen!

Wel weer nieuw probleempje ontdekt...slecht werkende achterruitverwarming...

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 29 okt 2008, 11:01 am

Wat betreft die achterruitverwarming: check even de contactpunten in de kofferbak, die kunnen gecorrodeert zijn. Schuurpapiertje over de contactpunten in de kofferbak en over de pinnetjes in de achterklep.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 29 okt 2008, 11:17 am

bij mij lijkt de lekkage voor iig echt weg te zijn, al smeer ik mooi nog wat extra kit er op zodra het weer droog is :twisted:
Achter nog niet duidelijk wat het nou psies is...

jorik

Bericht door jorik » wo 21 okt 2009, 8:01 am

Poeh, bedankt voor de tips!. Gelukkig was het bij mij alleen maar het buisje van de airco en wat lekkage door de kabelboom-dop, maar wat een berg nattigheid kan dat veroorzaken zeg.

Ik had links en rechts een kletsnatte handdoek elke dag, de matten lagen veilig en droog in huis. Na de nachtvorst van vorige week had ik zelfs ijs aan de binnenkant.

Toen ik een half bospad uit het slangetje had geblazen en een dikke klodder silliconenkit rond de kabelboomdop gekliederd had was het helemaal over.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 21 okt 2009, 3:27 pm

Heb weliswaar geen natte voeten, maar wel veel vocht in de puma.
Afgelopen week kon ik mijn ruiten aan de binnenkant krabben. :?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » wo 21 okt 2009, 3:37 pm

geen last van dat ik me ruiten moet krabbe :lol: zou eerlijk gezegd niet wete heo het moet :P puma staat altijd binne

leonsurfdude

Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door leonsurfdude » ma 18 jul 2011, 5:58 pm

Sinds afgelopen week ben ik erachter gekomen dat het voetenstuk van de bijrijder een moeras is geworden. Nu is het afgelopen dagen geen bijzonder mooi weer geweest. Alles in de auto was kurk-droog, behalve voor de bijrijdersstoel.

Gisteren een tip gekregen om de goot onder de voorruit eens na te kijken, als deze verstopt zit, zou het in theorie de auto in kunnen lekken. Hier heb ik echter niets kunnen vinden... Onder de auto gekeken, ten hoogte van het moeras, maar daar kon ik in de eerste instantie geen concreet lek vinden. Wel wat roest, en een 'lip' die iets los is gekomen door de roest. Wellicht kan hier het water door komen, maar dit is niet heel goed te zien.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan hier nog meer aan de hand zijn?

gabbagirl

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door gabbagirl » ma 18 jul 2011, 6:45 pm

Hoe vaak ik een zwembad in de auto heb gehad...niet normaal. Zowel links als rechts. Tot twee keer toe kabels waarvan de afdichting op het tussenschot niet goed meer was en dus lekte. Echt apart dat door de druppels daarlangs mega lekkage kan ontstaan. En 1x was het mijn voorruit. Bleek niet goed gelijmd te zijn bij het zetten (was niet de originele ruit hoor). Dus het kan heel veel zijn en check de zij lasnaden. Een keer gehoord dat dat bij Fords zwak punt kan zijn. En check de afvoer/buisje van je airco. Zit die niet verstopt? Dat heb ik hier ook al vaker gehoord. Succes!

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door Sjoerd102 » ma 18 jul 2011, 7:00 pm

Bij mij was inderdaad de afvoer van de airco het probleem.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

crz

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door crz » di 19 jul 2011, 7:34 am

Afvoer airco of afvoer bladeren, of de lasnaden die niet meer aansluiten onder de motorkap. Had het aan de bestuurderskant gehad jaren geleden, bleek de lasnaad bij het zekeringskastje niet meer lekker aan te sluiten. Beetje kit spuiten en nooit meer last van gehad.

leonsurfdude

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door leonsurfdude » di 19 jul 2011, 3:01 pm

Hmmm... genoeg om naar te kijken dus... Gisteren ook al tip gekregen dat het airco of remvloeistof kan zijn... Ik zal straks, na het eten, er eens in gaan verdiepen... Zal uitkomsten wel ff posten hier... :party:

R.A.T. RACING

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door R.A.T. RACING » di 19 jul 2011, 7:47 pm

remvloeistof kan alleen bij de rijders kant zijn bij de pendalen.
airco vloeistof zal het ook niet zijn. die verdampt al bij min26 :wink:
veel voorkoment is idd de water afvoer van de airco die verstopt zit.
heb je de airco veel aangehad de laaste tijd?
of toch een lekkage maar dat kan meerdere mogelijk heden hebben. ik noem een voorruit die los zit. is deze ooit vervangen door carglas? daar gaan ze nog al eens bij los zitten.

leonsurfdude

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door leonsurfdude » wo 20 jul 2011, 3:06 pm

Ik rij normaal nooit met de Airco aan. Om de een of andere reden voel ik dit terug in het vermogen van de auto, wat ten koste gaat van mijn rij plezier... Had al begrepen dat dit 'normaal' is... :| Heb de airco laatst wel een rit(+/- 50km) aan gehad, maar volgens mij was toen de boel al nat.

Tijdens die rit was het ook nat op de weg. Heb zelf het vermoeden dat het daar ergens van komt. Misschien lekkage onder de auto, omdat de rest van de auto(binnen) droog is. Las al dat er lasnaden kunnen gaan lekken. Is er een manier om lekkage van bijv. de voorruit of afvoergootje te kunnen bekijken, zonder de halve auto te demonteren?

R.A.T. RACING

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door R.A.T. RACING » wo 20 jul 2011, 3:56 pm

tuinslang erop en kijken waar het water binnen komt

gabbagirl

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door gabbagirl » wo 20 jul 2011, 4:51 pm

Met zijn tweeën is makkelijker ;-). Eentje slang erop en ander op de kop in de auto :-P Soms kan het ff duren voordat je wat ziet. Dus niet te snel slang elders houden, zei de ervaringsdeskundige :-)
Succes!

Plaats reactie