het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

amstaff

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door amstaff » do 29 sep 2011, 5:40 pm

De afvoerslang zit aan de rechterkant (passagiersstoel) achter de rechter uitlaat van de voet verwarming. Gewoon de tunnelbak volgen en in het midden zie een slang de vloer in verdwijnen.

X-tof

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door X-tof » vr 30 sep 2011, 6:39 am

Ok, bedankt al iedereen, zal eens zoeken naar het slangetje

PumaD

natte voeten

Bericht door PumaD » vr 07 okt 2011, 3:32 pm

Als ik me auto afspuit of door diepe regen rij... word mijn linker (bestuurderszijde) mat nat... na een tijdje, alleen bij echt heftige water aanval dus!

iemand dit al is eerder meegemaakt?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: natte voeten

Bericht door Passiepooh » za 08 okt 2011, 8:19 am

Graag eerst ff de zoekfunctie gebruiken... Hebben we al 1 of meer topics over :wink:

Daarom samengevoegd :!:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

bigwig

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door bigwig » ma 05 nov 2012, 10:53 am

amstaff schreef:http://www.ford-board.de/index.php?page ... eadID=1767" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb de volgende thread gevonden op een duits forum.
Op dit forum zijn foto's geplaatst waar het water naar binnen kan komen.
Vloerbedekking aan de bestuurderskant aan de voorkant losmaken, met een zaklantaarn links in de hoek, achter het dashboard schijnen daar op de plaats waar de kabelbomen naar binnen komen.

Iemand nog ergens deze foto's? ben al dagen aan het zoeken waar het zwembad vandaan komt, onder motorkap al een en ander gekit/ schoon gemaakt, maar helaas nog niet opgelost. Hoop dat iemand me verder op weg kan helpen door het plaatsen van wat foto's waar het water vandaan kan komen. Vorig jaar bijrijderskant opgelost door slangetje van airco door te blazen. Nu helaas bij bestuurderskant zwembad....

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door pumamartin » ma 05 nov 2012, 6:52 pm

shit.... ben ik gisteren nog vergeten foto's te maken van in de Puma van Mickye.
Die had ook last van water, heeft de bekleding er iit gehaald en gkeken waar het vandaan kwam.
Zijn bodem plaat was op enkele plaatsen door, dus die heeft ie gerepareerd.
kijken of ie de foto's in het fourm kan posten.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

bigwig

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door bigwig » zo 09 dec 2012, 7:18 pm

Bodemplaat is het niet. Gechecked en ziet er nog gaaf uit. Ook aantal naden gekit achter het board onder motorkap, helaas ook niet de oplossing. Heeft iemand misschien een tip waar ik puma'tje best heen kan brengen (liefst omgeving Amsterdam). Heb December/ Januari weinig tijd om zelf te sleutelen en wil toch graag van natte voeten af.... Alvast bedankt!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door pumamartin » ma 10 dec 2012, 5:59 pm

bigwig schreef:Bodemplaat is het niet. Gechecked en ziet er nog gaaf uit. Ook aantal naden gekit achter het board onder motorkap, helaas ook niet de oplossing. Heeft iemand misschien een tip waar ik puma'tje best heen kan brengen (liefst omgeving Amsterdam). Heb December/ Januari weinig tijd om zelf te sleutelen en wil toch graag van natte voeten af.... Alvast bedankt!
Bij mij hadden we een kabel voor de mistlampen voor door het schutbord naarbinnen getrokken (via rubber linksvoor) dicht gekit maar dus niet goed. Drupte het opeens ook op mijn voeten. Opnieuw, goed ingekit en probleem is opgelost.
Misschien ook bij jouw?
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Remco
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
Locatie: Den Burg (Texel)
Contacteer:

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door Remco » ma 10 dec 2012, 10:37 pm

Kan ook via de deurrubbers naar binnen komen, loopt bij mijn via de bijrijderskant (& soms bij de bestuurderskant) langs het rubber de dorpel over de bekleding op.
Maar dat zie je, want dat spoor ik gewoon zichtbaar.
Afbeelding
Secretaris Pumadrivers

bigwig

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door bigwig » za 22 dec 2012, 1:53 pm

Van de week puma weg gebracht naar ford garage in de buurt. Volgens garage lag het aan de kabelboom, waarlangs water naar binnen liep. Nu 240,- lichter (openieuw ingetaped en afgekit zo te zien) en helaas nog niet opgelost :( Begin er moedeloos van te worden. Weet iemand misschien een handig iemand in de buurt van Amsterdam die eerder waterlekkage heeft opgelost? Heb weinig zin om nog meer geld naar deze ford garage te brengen.... Alvast bedankt.

gabbagirl

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door gabbagirl » za 22 dec 2012, 9:00 pm

Balen joh. Niets erger dan lekkages in :fordpuma: en dan een garage die zegt het te fixen voor zoveel geld en geen steek verder te zijn :evil:
Helaas kan ik je niet helpen met bedrijf ergens in A'dam. Probeer zelf nog eens alles wat vanuit je motorcompartiment naar binnen gaat te checken qua draadjes enzo. En de lasnaden. Dat is het bij zoveel Puma's geweest. Bij mij ook...draden van de neonbuizen naar binnen en tig keer lekkage gehad. Telkens ergens een stukje kit dat losliet of niet goed gekit. Er hoeft maar een heeeel klein gaatje te zitten voor een megalekkage. Spreek (helaas) uit ervaring.
Succes in ieder geval.

robster-f

zwembad bij bestuurders en bijrijders kant

Bericht door robster-f » di 25 dec 2012, 3:00 am

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar voor de zekerheid maak ik toch maar even een topicje aan want ik word niet bepaald happy van het volgende probleem en de expertise van een aantal pumabezitters kan ik nu wel even gebruiken

- het hele verhaal begon dat ik een aantal maanden geleden op de snelweg naar rotterdam reed en dat er steentjes op het wegdek lagen waarvan er 1 aan de rechterkant van mijn raam terechtkwam met als resultaat een klein scheurtje, welke helaas binnen een week wat groter was geworden waarop ik besloot om de voorruit te vervangen aangezien ik toch wa+ verzekerd ben. Toen de gescheurde voorruit nog in mijn auto zat was de bekleding onder de matten en de automatten kurkdroog

- Om de voorruit via de verzekering te vervangen moest ik een afspraak maken bij een bedrijf met een glasgarant keurmerk en na wat rond te zoeken bleek de dealer in het dorp deze te bezitten en had ik daar een afspraak gemaakt. Tijdens het ophalen van mijn auto viel mij direct op dat er waarsch tijdens de reparatie een stukje van het zwarte plastic op het dak is afgebroken, en dat er nu kit in de bovenhoek bij de bestuurderskant te zien is wat absoluut geen schoonheidsprijs verdiend (maar helaas is dit natuurlijk niet aan te tonen dat dit hier is gebeurd)

- sinds de voorruit is vervangen viel het mij direct op dat er dikke druppels aan de binnenkant van de voorruit zaten en enkele keer zat er meer water aan de binnenkant van mijn voorruit als aan de buitenkant van de voorruit, van horen zeggen blijkt het normaal dat een nieuwe ruit wat vochtiger is en moest ik er met wat water met zeep overheen gaan en dan zouden de problemen verholpen zijn, helaas mocht dit niet baten en toen heb ik nog een keer anti condenspray erop gespoten maar nog steeds geen verbetering. Uiteindelijk ontdekte ik dat mijn automat aan de bestuurderskant zijknat was en begon ik toch wel te twijfelen of het vervangen van mijn ruit wel helemaal goed is gegaan. Dus toen heb ik heel de auto aan de binnenkant droog gemaakt met het idee van misschien heb ik wel een raampje openlaten staan maar dat kon ik me niet voorstellen,

- een week later weer een zwembad in mijn geliefde auto'tje, dus ik langsgereden en het probleem uitgelegd en een dag later me auto weer langsgebracht: een dag later werd ik gebeld met de volgende conclusie: we hebben je auto meerdere uren onderzocht en we zijn tot de conclusie gekomen dat de ruit prima is maar dat er een rubber gescheurd is waarvan je bekabeling vanuit de motorruimte naar het dashboard toe loopt en we hebben dit gekit en dat een reparatie als dit rond de 230 euro zou gaan kosten, hier was ik het natuurlijk niet mee eens en uiteindelijk afgesproken dat ik 75 euro moest betalen, hier kon ik nog wel mee leven en dus akkoord gegaan

- Helaas constateerde ik vorig week dat het toch nog ietswat vochtig was onder de automat en toen ik vannacht even onder de matten voelde kwam ik er helaas achter dat het een groot drama is en er een laag water aan beide kanten in de auto ligt.


- het volgende heb ik nog niet geprobeerd en zal ik binnenkort doen en hier een update van uitbrengen:
Dat water: mogelijk de afwatering van de airco, al pist die meestal de bijrijderskant vol. Anders: de bak onder de parafaan bij je ruitenwissers zorgt voor lekkage, kan de kabelmof bij de relaiskast zijn of een gescheurde kitafdichting. Tip: ga (zonder je rug te breken) met je kop onder het dashboard liggen en laat iemand anders met een tuinslang je auto nathouden. Dan kan jij kijken of je de lekkage kan zien.


mijn vertrouwen in dit autobedrijf is eerlijk gezegd verloren en ik vraag me af waar wat volgens jullie het probleem zou kunnen zijn:

- in de airco kan het niet liggen aangezien ik deze nooit gebruik, of word dit systeem ook gebruikt bij de normale kachel?

- een gescheurde kitafdichting lijkt mij ook niet anders had ik hier met mijn auto ruit ook last van moeten hebben, hetzelfde geld voor de relaiskastkabel

zijn er nog andere punten die ik kan checken?

en weet iemand of het mogelijk is om een andere garage (waar ik erg goede ervaringen mee heb) naar de ruit te laten kijken en bij het geval van een lekkende voorruit de kosten (reparatiekosten terwijl er geen probleem is opgelost/ schimmel/roest die door het water in mijn tapijt) dan op deze dealer te verhalen?

foto's van de slechte afwerking van de ruit kan ik maken ter verduidelijking, is een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop hierdoor zou duidelijk mogelijk te zijn

Alvast bedankt voor de hulp en fijne feestdagen

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: zwembad bij bestuurders en bijrijders kant

Bericht door Harry » di 25 dec 2012, 10:08 am

jou verhaal lezend zou ik toch vermoeden dat de ruit niet goed in de lijm is gezet en je hierdoor je zwembad hebt, want voor het vervangen van je ruit had je dit probleem niet, maar ja hoe dit nou te bewijzen.
Je weet dat de ruiten gelijmt zitten tegenwoordig en ook de puma, van mijn toenmalige puma is ook de voorruit vervangen bij carglas, deze doen dit toch daagelijks meermaals en van dikke druppels op de binnenkant was geen sprake hooguit wat extra condens.

Misschien eens bij de bovag navragen of je ergens de ruit opnieuw kunt laten zetten.

Let wel op dat als ze zeggen dat de ruit toch goed zat zijn de kosten natuurlijk voor jouw.
Of hopen op een nieuwe steen tegen je ruit.
Afbeelding

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door pumamartin » di 25 dec 2012, 10:16 am

@ Robster, je post samengevoegd met het topic over het zelfde probleem dat er direkt onderstond :!:

Lees dit eerst goed door, nu worden zeer waarschijnlijk weer de zelfde vermoedelijke oorzaken gepost die hier al geschreven zijn.

Succes en laat je niet afschepen door dat garage bedrijf, en zeker naar een andere gaan als je daar wel vertrouwen in hebt.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie