het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 12 jan 2008, 3:46 pm

pumamartin schreef:het is zowiezo verstandig om je airco bijvoorbeeld een keer maand een halfuurtje te laten draaien.... Dit voorkomt schimmelvorming wat weer stank veroorzaakt.
schimmel vorming komt door verkeerd gebruik niet door het niet gebruiken er van. airco is beter als je hem een kwartier van te voren uit zet zodat het vocht dat nog in je kachel unit zit kan verdampen doe je dit niet gaan er schimmels ontstaan die nare luchtjes en ziektes veroorzaken
het is ook verstandig om minimaal 1x per jaar je intieur te reinigen met airco reiniger dit verwijdert de schimmels :les:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 05 feb 2008, 6:41 pm

Nou bij mij is de oorzaak gevonden van de lekkage. Het was even zoeken, maar de voorruit zit aan de onderkant niet goed vast. Bij mij is de ruit nooit vervangen, dus dat moet bij de vorige eigenaar zijn gebeurd. Maar het is niet goed gedaan dus. Nu moeten ze de ruit er uit halen en opnieuw erin zetten en de rubbers vervangen (die schijnen te sneuvelen bij het eruit halen). Gaat me 175 euries kosten :shock: Maar ja, dan is wel die klote lekkage eindelijk opgelost. Dat is ook wel wat waard, geen handdoekjes en zwembaden meer in de pummie :-D

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 05 feb 2008, 7:54 pm

Pffft.... Die mag weer in het lijstje van potentiele storingsoorzaken. Kom je zelf never nooit op :evil:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Dees

Bericht door Dees » wo 06 feb 2008, 6:06 am

ik zag al op de bonnen van de vorige eigenaar dat hij ook al eens last had gehad van lekkga bij de ruit na vervanging. Hoop dat het bij mij niet het geval is :roll:

Hopelijk ist nu wel opgelost Gabba

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » wo 06 feb 2008, 10:49 am

gabbagirl schreef:Nou bij mij is de oorzaak gevonden van de lekkage. Het was even zoeken, maar de voorruit zit aan de onderkant niet goed vast. Bij mij is de ruit nooit vervangen, dus dat moet bij de vorige eigenaar zijn gebeurd. Maar het is niet goed gedaan dus. Nu moeten ze de ruit er uit halen en opnieuw erin zetten en de rubbers vervangen (die schijnen te sneuvelen bij het eruit halen). Gaat me 175 euries kosten :shock: Maar ja, dan is wel die klote lekkage eindelijk opgelost. Dat is ook wel wat waard, geen handdoekjes en zwembaden meer in de pummie :-D
Fijn dat het opgelost is! ......maarrrrr ik heb gezien hoe ze een voorruit vervangen (helaas 3 x in 2 weken) en ik zag dat ze dan steeds nieuwe rubbers maken, om de voorruit in te stoppen/lijmen...... dus vind het wel een beetje vreemd :?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 06 feb 2008, 11:54 am

ruiten worden vaak niet goed gezet door b.v. buiten als het te koud of te warm en de uithardingstijd word niet op gelet
zal geen merken noemen die dit doen maar het zijn wel die grote bedrijven die de meeste wel kennen

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 06 feb 2008, 2:53 pm

Slechts nieuws: de rubbers zijn niet los te bestellen :shock: :? :cry3: Dus dat zou betekenen een nieuwe ruit voor ruim 500 euries... :duh: De schadehersteller had zelf al zoiets van, dat gaan we niet doen. Dus hij heeft het nu van onderen dicht proberen te kitten etc. Dus Pummie moet nog een nachtje staan, dan kan morgen gecheckt worden of het echt dicht is. Hopelijk wel..dus wil iedereen aub duimen??!!!

@ Ratje: klopt dit wel die info? Of zie jij een optie om wel aan een rubber los te komen?

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » wo 06 feb 2008, 3:02 pm

gabbagirl schreef:Slechts nieuws: de rubbers zijn niet los te bestellen :shock: :? :cry3: Dus dat zou betekenen een nieuwe ruit voor ruim 500 euries... :duh: De schadehersteller had zelf al zoiets van, dat gaan we niet doen. Dus hij heeft het nu van onderen dicht proberen te kitten etc. Dus Pummie moet nog een nachtje staan, dan kan morgen gecheckt worden of het echt dicht is. Hopelijk wel..dus wil iedereen aub duimen??!!!

@ Ratje: klopt dit wel die info? Of zie jij een optie om wel aan een rubber los te komen?
Nou mijn voorruit (MET verwarming) kostte dus 1331euro! Ik heb de rekening nog op tafel liggen?! Ik mail je dat maar ff voordat je morgen WEER een volgende "verrassing" krijgt

crz

Bericht door crz » wo 06 feb 2008, 3:25 pm

Pumarlene schreef:
Nou mijn voorruit (MET verwarming) kostte dus 1331euro! Ik heb de rekening nog op tafel liggen?! Ik mail je dat maar ff voordat je morgen WEER een volgende "verrassing" krijgt
:shock:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » wo 06 feb 2008, 3:25 pm

Stuur anders Herman een mail voor te checken of ruit en rubber samen besteld moeten worden. :|
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 06 feb 2008, 6:42 pm

Ik had Nikea gebeld omdat ik wist dat hij ook iets met zijn ruit had, maar hij moest een ruit laten vervangen ivm grote ster. maar het klopte wel dat de rubbers er aan vast zaten.
Ik wacht het ff af. Of morgen blijkt dat de lekkage opgelost is en anders neem ik zelf wel ff wat maatregelen of laat ik doen, zodat ik een beroep kan doen op mijn glasverzekering en ik op kosten van de verzekering de ruit kan laten vervangen :twisted: :wink: Dan kost het alleen mijn eigen risico!

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » wo 06 feb 2008, 6:48 pm

gabbagirl schreef:Ik had Nikea gebeld omdat ik wist dat hij ook iets met zijn ruit had, maar hij moest een ruit laten vervangen ivm grote ster. maar het klopte wel dat de rubbers er aan vast zaten.
Ik wacht het ff af. Of morgen blijkt dat de lekkage opgelost is en anders neem ik zelf wel ff wat maatregelen of laat ik doen, zodat ik een beroep kan doen op mijn glasverzekering en ik op kosten van de verzekering de ruit kan laten vervangen :twisted: :wink: Dan kost het alleen mijn eigen risico!
TIP: heel veel glasreparateurs nemen zelfs je eigen risico over! zoals die van mij!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 09 feb 2008, 10:52 am

Yeah, zoals ik al eerder postte, heb ik gisteren mijn Pummie op mogen halen. Het heeft wat langer geduurd door de lekkage. Hij heeft daar een week moeten staan :cry3: Ik haat het openbaar vervoer kan ik wel weer claimen na een week..bus...trein..tram en vergeet het telkens rennen om je aansluiting te halen en het dan toch niet te halen niet :evil:
Dus ik ga zo ff eindje scheuren met Pummie...even wat inhalen :twisted:
Uiteindelijk hebben ze de hele onderkant van het raam dichtgekit/gelijmd. Het eruithalen van de ruit en opnieuw inlijmen ging niet werken, dan sneuvelt het rubber en dat is niet los te bestellen. En om nu een nieuwe ruit voor ruim 500 euro te moeten bestellen en dan nog eens 175 euro moeten betalen voor het erin zetten voor een lekkage vond ik wat gortig. Maar nu is het mooi opgelost. Ze hadden woensdag alles gekit en donderdag getest, alles moest ff uitharden natuurlijk. Toen zat er nog een klein gaatje dus nog een keer dichtgemaakt, weer uitharden en gisteren getest: droog!! :cheerlie:
Ik ben echt zo happy!!!! :bouncing: Het stinkt alleen wel naar lijm in de auto haha! maar dat gaat wel weer over :wink:

Dees

Bericht door Dees » za 09 feb 2008, 11:35 am

Zo gabba dat heeft je een hoop gescheeld.

@Marlene, klopt dat sommigen je eigen risico ook dekken, maar dan krijg je het nieuwe jaar geen korting en betaal je zo alsnog jou deel eigen risico

Dees

het regent het regent de voetjes worden nat

Bericht door Dees » ma 06 okt 2008, 9:47 am

Ik kon nergens meer het oude topic vinden...dus een nieuwe

Ik heb ALWEER een lekkage. Wordt er niet goed van! De bijrijderskant staat blank :S

Iemand in de buurt die me aub wilt helpen (in praktijk dan). Weet nog dat veel mensen hier last van hadden, dus als er iemand is die er ervaring mee heeft en zich graag over mijn puma ontfermt...SUPER
Ben bereid om een vergoeding te geven, als ik maar een droge Puma heb!!!

Plaats reactie