het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 03 mei 2007, 7:23 am

O...neee....niet nog een Puma met lekkage. Tip, ga naar Hans en Regin, zet een kwartier een tuinslang erop. Vouw Hans dubbel onderin je Puma en je vindt je lekkage :wink:
Nou ff zonder gein: het kan heel goed dat dat opvangbakje idd verstopt zit. Het kan trouwens niet de vloeistof van je airco zelf zijn, want die wordt stroperig/hard als dat eruit loopt.
Zorg wel dat je het goed droog maakt, want anders roest je Pummie onder je vandaan he!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 03 mei 2007, 10:25 am

ssst niet verder vertellen maar de airco vloeistof zie je niet die verdamt al bij min 32 graden bedoel je niet koel vloeistof

Gast

Bericht door Gast » do 03 mei 2007, 12:27 pm

Hmmm, dat zou ook kunnen....
Maar het is echt IJSKOUD water!

Clawz

Bericht door Clawz » do 03 mei 2007, 12:47 pm

Das condens van je airco evap. ja. En dat is inderdaad erg koud (goh, airco :P)!
Bekend probleem, verstopt bij een hoop Puma's.

De knowledgebase is kapoet, dus ik kan helaas de fix ervoor niet opzoeken. Maar iemand anders weet het vast ;)

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » do 03 mei 2007, 2:10 pm

lalalaaa, ben ik blij dat ik geen airco heb, de airco bij fordjes is een groot probleem blijkbaar

iedere ford van men club heeft al airco probleme gehad, zelfs de nieuwe mondeo die al 4x mocht vervangen in 2 weken tijd

greetz,
riz

Gulli

Bericht door Gulli » do 03 mei 2007, 2:31 pm

Je moet even achter je middenconsole (uitloop van de middentunnel helemaal vooraan) kijken helemaal onderin je dashboard, dus waar je voeten zitten. Daar moet je even de bekleding opzij trekken anders kom je er niet langs. Als je daar met je hand tussengaat voel je een slangetje zitten van ongeveer 1,5-2cm dik, dit is de afwatering van het condenswater van je airco. Als je dat slangetje eruit trekt (hij steekt omlaag door de bodemplaat naar de onderkant van je Puma) en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks, desnoods een luchtbeddenpomp even wat lucht in blaast moet het lukken. Bij mij kwam er allemaal prut uit zetten daarna en het slangetje liep weer door, het probleem was verholpen!
Als je weet waar je moet kijken ben je in 5 minuutjes klaar :)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 03 mei 2007, 3:15 pm

Gulli schreef:....en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks.... even wat lucht in blaast moet het lukken...
Kijk hier wel mee uit. Ik ken iemand die zo dacht het slangetje van de ruitenwisservloeistof naar de achterraam door te spuiten omdat die ook verstopt zat en toen is die slang midden boven tegen het dakhemel aan gebarsten... Ga dat dan maar eens maken..schiet niet op! Dus wel met beleid doen he :wink:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 20 jun 2007, 5:08 pm

Gulli schreef:Je moet even achter je middenconsole (uitloop van de middentunnel helemaal vooraan) kijken helemaal onderin je dashboard, dus waar je voeten zitten. Daar moet je even de bekleding opzij trekken anders kom je er niet langs. Als je daar met je hand tussengaat voel je een slangetje zitten van ongeveer 1,5-2cm dik, dit is de afwatering van het condenswater van je airco. Als je dat slangetje eruit trekt (hij steekt omlaag door de bodemplaat naar de onderkant van je Puma) en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks, desnoods een luchtbeddenpomp even wat lucht in blaast moet het lukken. Bij mij kwam er allemaal prut uit zetten daarna en het slangetje liep weer door, het probleem was verholpen!
Als je weet waar je moet kijken ben je in 5 minuutjes klaar :)
Thanks, dankzij deze tip het probleem bij mijn katje opgelost.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » wo 20 jun 2007, 8:53 pm

ik had het vorig jaar ook..heb toen ok schoongemaakt,moet nog wel steeds m`n audio kabel aan de wateropvangbak dichtmaken... :roll:
komt ook water langs dnek ik zomaar :wink:

maar thx voor the tips,maak er weer ff gebruik van hoor 8)

Dees

Vocht in Puma Airco / lekkage problemen

Bericht door Dees » wo 05 dec 2007, 8:46 pm

Helaas niet :( Heb een zwembad in de Puma staat (niet letterlijk natuurlijk) Heb een lekkage aan de rechterportier...heb al nieuwe rubber, maar nu wachten wanneer paps tijd heeft

En mijn Puma heeft nog altijd zijn 'tril-mankement' dus kan pas meedoen aan touren en meetings als dat verholpen is

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » ma 07 jan 2008, 10:20 am

hee dees ik had een zwembad aan al de bij de kanten kijk ook maar eens of je afwatering van vooruit niet dicht zit en check ook maar effe het gedeelte waar je radiator slangen binnen komen. dit is bij mij helemaal opnieuw afgekit. Lekken doet ie niet meer maar voor de garage is het nog steeds een raadsel

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 07 jan 2008, 10:45 am

We zijn weer lekker off-topic bezig, maar wil me daarvoor dan ook maar meteen excuseren.

Lekkage: check ook even de afdichting (kitrand) tussen de verschillende carrosseriedelen (ruitenwisserbak/schutbord, etc.) Bij de Fiesta was deze verdroogd, waardoor het water bij regen of wassen rustig naar binnen druppelde. Was het droog, dichtte de scheur zich weer, waardoor bij een regenbui pas de volgende dag de binnenkant nat werd. Duurde heel lang voor ik dit doorkreeg. Misschien een tip!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Dees

Bericht door Dees » ma 07 jan 2008, 2:34 pm

Thanx voor de tips. Vandaag auto van binnen gepoetst en inderdaad het water zit meer naar boevn ipv bij de deur. Aangezien ik toch al een nieuwe rubber had liggen, deze maar even bevestigd bij de deuren en dan dezeweek maar naar de garage voor een check wat er aan de voorkant aan de hand is. Vermoed wel het zelfde, aangezien ik op de bonnen van de vorige eigenaar ook al las dat hij problemen met regen had door de ruit en kit.

crz

Bericht door crz » ma 07 jan 2008, 2:45 pm

Ik had iets nattigheid bij de voeten aan de bestuurderskant. Bleek een ieniemienie-naadje onder het zekeringskastje te zitten. Van binnen en buiten gekit door de dealer en zero problemo! :)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 07 jan 2008, 7:47 pm

Ik heb al tig keer zwembad in de puma gehad :evil: Wordt je niet vrolijk van. Tot nu toe oorzaken: neondraden die naar binnen lopen, waarvan de kit was losgeraakt; alarmdraad op de plek waar het naar binnen gaat waar helemaal geen kit meer omheen zat en weer een keer de neondraden tiny gaatje.
Nu weer zwembad gehad laatst...geen idee waar het nu zit. Ruit zit goed vast en alle draden/gaatjes zijn dichtgekit. De schadehersteller wil gaan zoeken voor mij als pummie er 4/2 heen gaat. Zij gebruiken neonspul, dat oplicht met licht, makkerlijker lekkages opsporen dan met water over je auto gieten... hopen dat ze wat vinden!

Plaats reactie