het regent het regent de voetjes worden nat

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door crz » wo 20 jul 2011, 7:15 pm

Bij mij was het met een zaklamp goed te zien, zonder iets te demonteren. Succes!

leonsurfdude

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door leonsurfdude » di 16 aug 2011, 5:53 pm

Na lang wachten, ben ik toch met de lekkage bezig geweest. Laatst al een keer de goot onder het voorraam bekeken en schoon gemaakt; zat inderdaad een hoop blad en compost in, maar na dit schoon gemaakt te hebben werd de binnenkant van m'n auto nog steeds nat.

Gisteren achter de wielkas bescherming gekeken naar het afvoerkanaal van bovenstaande goot. Hier lag een hoop zand achter, maar echt een duidelijke goot was er niet. Het water uit de goot onder het voorraam word rechtstreeks in het motor compartiment gedumpt, waar het vervolgens op straat word gegooid.

Nog maar even weer dit topic geraadpleegd naar verdere opties om in te verdiepen. Ik wou eens naar de afwatering van de airco kijken, maar in vredesnaam zit deze afvoer?!?! Met al mijn logica en wijsheid :roll: heb ik 'm niet kunnen vinden...

Ik heb overigens ook even de raam rubbers gecontroleerd, maar voor zover ik kan zien kan ik ook geen rarigheid vinden.

amstaff

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door amstaff » wo 17 aug 2011, 8:17 am

leonsurfdude schreef:Na lang wachten, ben ik toch met de lekkage bezig geweest. Laatst al een keer de goot onder het voorraam bekeken en schoon gemaakt; zat inderdaad een hoop blad en compost in, maar na dit schoon gemaakt te hebben werd de binnenkant van m'n auto nog steeds nat.

Gisteren achter de wielkas bescherming gekeken naar het afvoerkanaal van bovenstaande goot. Hier lag een hoop zand achter, maar echt een duidelijke goot was er niet. Het water uit de goot onder het voorraam word rechtstreeks in het motor compartiment gedumpt, waar het vervolgens op straat word gegooid.

Nog maar even weer dit topic geraadpleegd naar verdere opties om in te verdiepen. Ik wou eens naar de afwatering van de airco kijken, maar in vredesnaam zit deze afvoer?!?! Met al mijn logica en wijsheid :roll: heb ik 'm niet kunnen vinden...

Ik heb overigens ook even de raam rubbers gecontroleerd, maar voor zover ik kan zien kan ik ook geen rarigheid vinden.
ik heb hetzelfde probleem, nattigheid bij bijrijder en bestuurder. Rubbers gecontroleerd met de tuinslang, aircoslang gecontroleerd. Resultaat; nog steeds nattigheid!!!

De afvoer aircoslang zit achter het zwarte verwarmings kastje aan de bijrijderkant.
Hier loop een dunne afvoer slang naar de vloer in, deze kun je lostrekken van de vloer en controleren op verstoppingen.
Kom je er ooit achter waar de nattigheid vandaan komt laat het me ff weten, ben inmiddels bezig om alle kieren onder de motorkap waar je lekkage zou kunnen vewachten te dichten met kit.

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door Sjoerd » wo 17 aug 2011, 10:16 am

Ik herinner me dat ergens in de Ford TIS een service bulletin stond over lekkage. Ik dacht dat het een rubbertje ofzo was waar kabels door de firewall heen gingen..

amstaff

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door amstaff » wo 17 aug 2011, 11:24 am

http://www.ford-board.de/index.php?page ... eadID=1767" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb de volgende thread gevonden op een duits forum.
Op dit forum zijn foto's geplaatst waar het water naar binnen kan komen.
Vloerbedekking aan de bestuurderskant aan de voorkant losmaken, met een zaklantaarn links in de hoek, achter het dashboard schijnen daar op de plaats waar de kabelbomen naar binnen komen.

leonsurfdude

Re: Nattigheid bij bijrijders voeten

Bericht door leonsurfdude » wo 17 aug 2011, 4:04 pm

amstaff schreef: ik heb hetzelfde probleem, nattigheid bij bijrijder en bestuurder. Rubbers gecontroleerd met de tuinslang, aircoslang gecontroleerd. Resultaat; nog steeds nattigheid!!!
De airco lijkt me al het probleem niet, gezien deze pas gaat afwateren zodra je de airco aan zet. Gezien ik de airco nooit aan heb, lijkt me dit het probleem ook niet. Ik zal eens kijken naar de tip van het duitse forum. U hoort van me...! :party:

X-tof

vocht in wagen door airco???

Bericht door X-tof » do 29 sep 2011, 7:49 am

Gisteren warme dag, stond aan te schuiven in de file...
Airco'tje aan natuurlijk...

Zie ik opeens een plasje water liggen aan de linkerzijde van de passagierskant.
Kleurloos, geurloos, vreemd of niet?

Dus ik maar airco afzetten en verder zweten, beetje later was het aan het opdrogen...

Mijn vermoeden gaat naar de airco of zou het iets met koeling te maken kunnen hebben?
Heb thuis even onder de kap gekeken maar nergens lekken of dergelijke gezien.

Iemand een idee?

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door Otto » do 29 sep 2011, 8:04 am

Kan condens zijn doordat het afvoerslangetje verstopt zit. Dat slangetje komt onder de auto uit, als dat dicht zit loopt het condensreservoir over en lekt 't in de voetenbak.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door Sjoerd » do 29 sep 2011, 9:41 am

Toch lekker soms een Puma zonder airco. :rasp:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door Otto » do 29 sep 2011, 11:56 am

Zo, die zijn zeldzaam volgens mij!

Sorry voor offtopic...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door MiniMan » do 29 sep 2011, 12:43 pm

Er bestaan hier meerdere topic's over, probleem hebben sommige ook al gehad.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

X-tof

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door X-tof » do 29 sep 2011, 1:01 pm

Otto schreef:Kan condens zijn doordat het afvoerslangetje verstopt zit. Dat slangetje komt onder de auto uit, als dat dicht zit loopt het condensreservoir over en lekt 't in de voetenbak.
Kan je dat dan ergens propermaken?
Moet ik waarschijnlijk voor onder de auto kruipen?

Sorry als het topic al ergens anders staat, zal eens even zoeken...

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door MiniMan » do 29 sep 2011, 2:03 pm

Weet niet of jij het zelfde probleem heb Chtistof, maar bedoelde dat daar allicht informatie is te vinden :wink:
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

satyrs

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door satyrs » do 29 sep 2011, 3:25 pm

onder de auto zit een afvoerslangetje. die kan verstopt raken door verloop van tijd. even een doek over de stoelen heen en met een luchtspuitje der in spuiten. als er dan nog vocht in het reservoir zit zie je dat er dan meteen uitlopen. zal is gaan kijken of er een afbeelding van is.

satyrs

Re: vocht in wagen door airco???

Bericht door satyrs » do 29 sep 2011, 3:32 pm

sorry kan geen plaatje vinden via ford. het hoort eruit te zien als een band ventiel. (alleen dan zonder binnenwerk)

Plaats reactie