3 riemen op achterbank?

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
PumaPetra

3 riemen op achterbank?

Bericht door PumaPetra » vr 19 sep 2008, 1:58 pm

Mijn vraag is dus.....is het mogelijk, denken jullie, om een derde riem op de achterbank te laten maken? Zodat m'n 3 kids netjes naast elkaar kunnen zitten?

Groetjes Petra.

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » vr 19 sep 2008, 2:24 pm

misschien dat je de bouten van de houders van de gordels op de achterbank kan gebruiken om hier een 3e gordel te plaatsen
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 19 sep 2008, 4:12 pm

natuurlijk is dat mogelijk zitting achterbank er uit trekken universeel heupgordel er in bij de bouten van de orginele gordel bank terug klikken klaar

maar verander je verzekering wel even voor de aantal inzittende het is een 4 persoons auto met bestuurder dus de 5de is niet verzekert

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 20 sep 2008, 3:23 pm

R.A.T. RACING schreef:natuurlijk is dat mogelijk zitting achterbank er uit trekken universeel heupgordel er in bij de bouten van de orginele gordel bank terug klikken klaar

maar verander je verzekering wel even voor de aantal inzittende het is een 4 persoons auto met bestuurder dus de 5de is niet verzekert
Robert ????? 4 persoons auto.... dus de 5de is niet verzekerd?


Het is vanaf 1 mei 2008 (als ik het goed heb) bij de wet bepaald dat er niet meer personen in een auto mogen zitten dan dat er gordels in zitten.
Dus dat iederdeen in de gordel kan/moet.
Dus is onze puma een 4 persoons auto, in alle nieuwe auto's zitten naast de gordels ook hoofdsteunen voor iedere inzittende.

Maar de 5de niet verzekerd????

Zeker met kleine kinderen .. ALTIJD allemaal in de gordel/kinderzitjes...
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 20 sep 2008, 4:36 pm

Het is niet zo dat de 5e persoon niet verzekerd ben, dat is mss ff verkeerd uitgedrukt, maar wat wel zo is, is dat je niet volledig verzekerd bent als je meer personen in je auto vervoerd, dan wat is toegestaan gelet op de inrichting van je auto (lees in dit geval: aantal gordels). Als je dan een aanrijding veroorzaakt bijv. dan heb je kans dat je problemen met je verzekering krijgt. Heb je voor 5 personen gordels, dan is er volgens mij niets aan de hand met 5 personen in je auto.
Maar je kan nl. altijd voor de zekerheid ff je verzekering bellen :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 20 sep 2008, 6:39 pm

toevallig vorige week een nieuwe polis binnen gekregen en daar stond duidelijk 4personen inc bestuurder maar weet het fijne van verzekeren weet ik ook niet vandaar dat ik er bij zetten even na te vragen

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » za 20 sep 2008, 7:29 pm

Thanx voor de tips!
Ik zal t allemaal in gedachten houden en even navragen hoe en wat.

groetjes Petra.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 21 sep 2008, 10:55 am

R.A.T. RACING schreef:toevallig vorige week een nieuwe polis binnen gekregen en daar stond duidelijk 4personen inc bestuurder maar weet het fijne van verzekeren weet ik ook niet vandaar dat ik er bij zetten even na te vragen
zeker..altijd beter..het ligt maar net aan de voorwaarden van de verzekering he :wink: Er namelijk wel afgeweken worden van wettelijke regelingen in de algemene voorwaarden, maar dat kan ook alleen weer onder bepaalde voorwaarden..verwarrend allemaal he :roll:

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » zo 15 feb 2009, 12:09 am

Nou....antwoord op m'n vraag van de Ford-garage gehad.
Het is NIET mogelijk om een derde riem op de achterbank te laten plaatsen, er is wel iets te knutstelen werd gezegt, maar dat zou de veiligheid niet ten goede komen.

Dus.....vanaf juli zal ik t pumaatje voor m'n deur moeten laten staan als ik fietsend :cry3: de kids naar school breng, bluhhhhh.
(een andere auto komt er iig niet, tenzij ik ineens geld als water ga verdienen en een tweede auto kan aanschaffen haha)

TopGear

Bericht door TopGear » zo 22 mar 2009, 7:28 am

Als ik vragen mag... Welke leeftijd heeft je oudste, en hoe lang is hij of zij? Op een bepaald moment kan er toch wel een van de drie voorin? Had pas m?n dochter voorin (binnen het dorp weliswaar) en dat VOND ze me toch een partij stoer! 8) Weet even niet meer zeker wat de wettelijke voorschriften zijn moet ik je eerlijk zeggen, ik dacht iets van 1,35 meter. Even geGoogle'd net, misschien dat je er iets aan hebt:

klikhier

TopGear
:puma:

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » zo 22 mar 2009, 7:56 am

Hi!
Ja, idd...hier vinden ze het ook super voorin. Met een stoeltje mag het al meteen hoor (behalve een babystoeltje die achterstevoren staat).

De oudste is bijna 6, zit al voorin op een stoelverhoger en achterin zitten 2 autostoeltjes voor de andere 2 kids van bijna 4 en 2. Daartussen is nog hooguit 10 cm :? .
Plek voor kid nr 4 is er dus echt niet helaas.

Ik dacht omdat die van 4 ook nu wel op een stoelverhoger mag, ik misschien 3 kids achterin kon krijgen, maar het gaat toch niet lukken.

De puma is nu eenmaal geen gezinswagen :lol: .

Maar lopen ga ik toch niet, ik neem er binnenkort nog een bedrijfswagen bij met dubbele cabine :-D , pumaatje blijft natuurlijk ook!!!! :-D


Bedankt voor je meedenken!

TopGear

Bericht door TopGear » zo 22 mar 2009, 10:00 am

petraps schreef:Hi!
Ja, idd...hier vinden ze het ook super voorin. Met een stoeltje mag het al meteen hoor (behalve een babystoeltje die achterstevoren staat). De oudste is bijna 6, zit al voorin op een stoelverhoger en achterin zitten 2 autostoeltjes voor de andere 2 kids van bijna 4 en 2. Daartussen id nog hooguit 10 cm :? . Plek voor kid nr 4 is er dus echt niet helaas.
Ah zo! Joh, ik dacht - geen idee waarom - dat het om nummer 3 ging, sorry - en (als)nog gefeliciteerd natuurlijk!
Ik dacht omdat die van 4 ook nu wel op een stoelverhoger mag, ik misschien 3 kids achterin kon krijgen, maar het gaat toch niet lukken.
De puma is nu eenmaal geen gezinswagen :lol: .
Nope, bepaald niet. En toch: ik kwam op de Puma omdat ik 'n klein autootje met flink wat power wilde. M'n vrouw stelde echter wel als eis dat we er minimaal met z'n drie?n in moesten kunnen... En tot dan toe ging mijn belangstelling meer uit naar de StreetKa en zo. Dus voor mij is de Puma de ideale sportieve gezinsauto 8)
Maar lopen ga ik toch niet, ik neem er binnenkort nog een bedrijfswagen bij met dubbele cabine :-D , pumaatje blijft natuurlijk ook!!!! :-D
Bedankt voor je meedenken!
Ja graag gedaan hoor, maar je schiet er niet veel mee op zo.

Maar eh...

Als je toch van bijzondere auto's houdt, is dit dan misschien niet iets voor erbij? :lol:


Afbeelding

TopGear
:puma:

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » zo 22 mar 2009, 10:53 am

:lol: Ja HAHAHA nog even doorgaan en dat is zeker nodig ja :lol:

Plaats reactie