Verstopte airco

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
tines1986

Verstopte airco afvoer

Bericht door tines1986 » vr 01 aug 2008, 12:01 pm

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je het beste een verstopte airco afvoer weer laat doorlopen? Onderweg naar vakantie heeft de airco goed zijn werk gedaan, en netjes 15 min. van te voren uit gezet. Maar toen werd me vriendins voeten nat! :P Dit lijkt op een verstopte afvoer! Weet iemand raad??

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: Verstopte airco afvoer

Bericht door Sjoerd102 » vr 01 aug 2008, 12:38 pm

tines1986 schreef:Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je het beste een verstopte airco afvoer weer laat doorlopen? Onderweg naar vakantie heeft de airco goed zijn werk gedaan, en netjes 15 min. van te voren uit gezet. Maar toen werd me vriendins voeten nat! :P Dit lijkt op een verstopte afvoer! Weet iemand raad??
bekend probleem, en..... dit heb ik afgelopen vakantie ook weer gehad :evil: Het afvoerslangetje is verstopt.
*Even de bekleding lostrekken bij de middenconsole, daar zie je volgens mij het opvangbakje zitten inclusief het slangetje. Even het slangetje los halen en schoonblazen en weer terugplaatsen.*

Zou zeker even je matten te drogen leggen, en ook de puma van binnen met bv kranten of een handdoek laten drogen.

** RATJE klopt het beetje wat ik typ, jij bent de pro hier.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Dees

Re: Verstopte airco afvoer

Bericht door Dees » za 02 aug 2008, 12:19 pm

Sjoerd102 schreef:
bekend probleem, en..... dit heb ik afgelopen vakantie ook weer gehad :evil: Het afvoerslangetje is verstopt.
*Even de bekleding lostrekken bij de middenconsole, daar zie je volgens mij het opvangbakje zitten inclusief het slangetje. Even het slangetje los halen en schoonblazen en weer terugplaatsen.*

Zou zeker even je matten te drogen leggen, en ook de puma van binnen met bv kranten of een handdoek laten drogen.

** RATJE klopt het beetje wat ik typ, jij bent de pro hier.
Ik had hetzelfde probleem en heb het met het bovenstaande opgelost

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 02 aug 2008, 5:01 pm

klopt sjoerd :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 02 aug 2008, 10:03 pm

Ik vermoed dat dergelijke lekkages komen doordat bijna niemand het voorgeschreven ondrhoud aan de airco laat doen?
Ik heb bij mijn zilvere nooit lekkages gehad maar ook ik heb het onderhoud aan de airco nooit laten doen.
Bij mijn nieuwe is dat vorig jaar keurig volens her onderhoudsboekje gedaan.

(wat natuurlijk geen garantie is dat de boel kan gaan lekken)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » zo 03 aug 2008, 12:38 am

pumamartin schreef:Ik vermoed dat dergelijke lekkages komen doordat bijna niemand het voorgeschreven ondrhoud aan de airco laat doen?
Ik heb bij mijn zilvere nooit lekkages gehad maar ook ik heb het onderhoud aan de airco nooit laten doen.
Bij mijn nieuwe is dat vorig jaar keurig volens her onderhoudsboekje gedaan.

(wat natuurlijk geen garantie is dat de boel kan gaan lekken)
Niet helemaal met je eens. Onderhoud volgens het boekje laten doen (zelfs nog vaker :!: ) en nog lekkages
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » zo 03 aug 2008, 8:25 am

Sjoerd102 schreef:
Niet helemaal met je eens. Onderhoud volgens het boekje laten doen (zelfs nog vaker :!: ) en nog lekkages
ok, daarom zei ik '' ik vermoed'...
feit is nl dat dit onderhoud door vrijwel niemand gedaan wordt, iig niet zolang er geen problemen zijn geweest.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » zo 03 aug 2008, 10:27 am

Ik ga vanmiddag meteen eens kijken of ik mijn lekkage dan ook kan oplossen! Ik heb al een tijdje last van natte voeten als ik door de bocht ga (errug koud water) dus ik zal het slangetje eens doorblazen, kijken of ik er dan vanaf ben...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 03 aug 2008, 11:58 am

zet je airco aan en kijk of er water onderuit loopt

Plaats reactie