Afstandsbediening sleutel weigert

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Heartbeat

Afstandsbediening sleutel weigert

Bericht door Heartbeat » zo 27 jul 2008, 1:49 pm

Sinds een weekje of 2 weigert de afstandsbediening van mijn sleutel nog te functioneren. Ik heb er zo eentje met twee knopjes. Mijn eerste gedachte ging uit naar batterij, zou vreemd zijn aangezien ik deze nog in januari heb laten vervangen, maar goed. Dan maar opnieuw programmeren dacht ik.. Staat dus nix over in het boekje. Zaterdag dus even naar Ford Utrecht gereden. De batterij is dus nog goed, maar de sleutel weigert om in de porgrammeermodus te komen.
Iemand een idee wat er kan zijn?

Bazzie

Bericht door Bazzie » zo 27 jul 2008, 2:14 pm

Vreemd ja... zal morgen wel eens even voor je vragen

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » zo 27 jul 2008, 4:28 pm

Bazzie schreef:Vreemd ja... zal morgen wel eens even voor je vragen
:thnx:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » zo 27 jul 2008, 4:40 pm

ik zit al anderhalf jaar met hetzelfde probleem. heb ook de sleutel met 2 knoppen

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » zo 27 jul 2008, 4:42 pm

puma sjakkes schreef:ik zit al anderhalf jaar met hetzelfde probleem. heb ook de sleutel met 2 knoppen
de dealer vroeg of ik bleutooth in de auto heb.. dat klopt idd, via mn autoradio (zo maakt ie contact met mn tel)... Ik kan me echter niet voorstellen dat dit het kan zijn aangezien dat ding het eerst een jaar wel gedaan heeft met deze radio... :roll:

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » zo 27 jul 2008, 5:42 pm

...volgens mij ff opnieuw "aan de computer" leggen, en dan opnieuw programmeren..... althans, dat was bij mij laatst de oplossing... 8)
Het "enige" wat ik nu nog regelmatig moet doen......is om de 2 maanden hem opnieuw programmeren.... :roll: ....maar kan het ondertussen al dromend... :wink:

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 28 jul 2008, 4:25 pm

Heb het even gevraagd, en hij zei dat je de stekker even van het regelkastje afmoet pakken 10 sec moet wachten en em er dan weer opdrukken. Dan reset hij zichezelf. Hoop dat je weet waar die zit want ben vergeten te vragen waar...

En bleutooth had volgens hem er geen invloed op. Bij de allernieuwste sleutels zou het nog wel eens kunnen dat als je ze naast een telefoon neerlegd, ze gereset worden.

Hoop dat je der wat aan hebt

pumadennis

Bericht door pumadennis » ma 28 jul 2008, 4:26 pm

en anders kijk bij how to ik heb daar gezet hoe je het moet doen als je de sleutel opnieuw wil installeren.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 28 jul 2008, 8:20 pm

pumadennis schreef:en anders kijk bij how to ik heb daar gezet hoe je het moet doen als je de sleutel opnieuw wil installeren.
de how to is met de andere sleutel (3-knops) en het probleem is juist dat ie niet in de porgrammeermodus wil komen :wink:

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 28 jul 2008, 8:20 pm

Bazzie schreef:Heb het even gevraagd, en hij zei dat je de stekker even van het regelkastje afmoet pakken 10 sec moet wachten en em er dan weer opdrukken. Dan reset hij zichezelf. Hoop dat je weet waar die zit want ben vergeten te vragen waar...

En bleutooth had volgens hem er geen invloed op. Bij de allernieuwste sleutels zou het nog wel eens kunnen dat als je ze naast een telefoon neerlegd, ze gereset worden.

Hoop dat je der wat aan hebt
thanks!!!!! geen idee waar dat kastje zit, maar dat vraag ik ff na! super!!!!

crz

Bericht door crz » ma 28 jul 2008, 9:13 pm

Heartbeat schreef:
de how to is met de andere sleutel (3-knops) en het probleem is juist dat ie niet in de porgrammeermodus wil komen :wink:
Dit al geprobeerd?

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » ma 28 jul 2008, 11:24 pm

regelkastje is dat niet die bol aan de binnenverlichting?

Dees

Bericht door Dees » di 29 jul 2008, 9:24 am

puma sjakkes schreef:regelkastje is dat niet die bol aan de binnenverlichting?
Nee, regelkast zit onder de motorkap. Ik heb geen origineel systeem meer maar metasysteem. Mijn regelkast is een zwarte bol.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » di 29 jul 2008, 10:57 am

crz schreef:
Dit al geprobeerd?
zojuist geprobeerd, maar helaas :cry3: bedankt voor de tip!

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » di 29 jul 2008, 10:58 am

Dees schreef:
Nee, regelkast zit onder de motorkap. Ik heb geen origineel systeem meer maar metasysteem. Mijn regelkast is een zwarte bol.
~

iemand een idee hoe dat standaard kastje eruit hoort te zien (bij infrarood)?

Plaats reactie