plasmatellers installeren

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

royke

plasmatellers installeren

Bericht door royke » di 01 apr 2008, 5:25 pm

hallooo mensuh,

Heb iets nieuws wat waarschijnlijk nog niemand geprobeerd heeft uit te voeren maar er zijn dus van die plasmateller matjes die je over de originele tellers legt en dus een heel mooie blauwe of groene gloed geven.
Heb het dus geprobeerd maar de wijzertjes braken af en toen moest ik naar de sloop om een nieuw tellerhuis te halen. Gelukkig hadden ze er een van een ford escord efi die gelijk was aan de mijne.
Heeft iemand ervaring met het monteren hiervan want mijn geduld is opgeraakt, ik begin er niet meer aan haha.

grzz roy

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » di 01 apr 2008, 5:36 pm

Schijnt niet al te moeilijk te zijn. Heb het door mijn vader laten doen. Ook martin heeft ze er in zitten. Volgens mij staat van hem ergens how-to.

edit: ik zie ook nergens te how-to, martin wellicht kun jij het stap voor stap uitleggen.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: plasmatellers installeren

Bericht door pumamartin » di 01 apr 2008, 7:51 pm

royke schreef:hallooo mensuh,

Heb iets nieuws wat waarschijnlijk nog niemand geprobeerd heeft uit te voeren maar er zijn dus van die plasmateller matjes die je over de originele tellers legt en dus een heel mooie blauwe of groene gloed geven.
Heb het dus geprobeerd maar de wijzertjes braken af en toen moest ik naar de sloop om een nieuw tellerhuis te halen. Gelukkig hadden ze er een van een ford escord efi die gelijk was aan de mijne.
Heeft iemand ervaring met het monteren hiervan want mijn geduld is opgeraakt, ik begin er niet meer aan haha.

grzz roy
Royke, troostje, mij is toen ook naald afgebroken. Ik heb dit toen met secondenlijm gelijmd en zilvergeverfd..

Om de naalden er goed af te brijgen, moet je een theelepeltje gebruiken als hefboom.
Het lepejtej plaats je onde het dikste/grootste gedeelte van de naald en zo wip je de naald eraf.
Ik was ook zo eigenwijs om de eerste naald er gewoon vanaf te willen trekken :shock:
Zorg er ok voor de je de naalden weer goed aandrukt.

Overigens moet je de 'oude' wijzerbladen verwijden en daar de plasma wijzers voor in de plaats plakken.

Met een beetje geduld komt dat zeker goedn, succes Roy, is meer dan de moeite waard vind ik iig.

http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... c&start=15

even naar beneden scrollen ( en natuurlijk even alle foto's van mijn puma bekijken.:wink: )
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » ma 19 jan 2009, 7:27 pm

Excuus voor het omhoog schoppen, iig beter dan een dubbele te openen.

Waar hebben jullie die platen gehaald?
Een linkje op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/218849863
Hij beweerd dat de oude erop moeten blijven en dat deze eroverheen moeten. Ook zegt hij dat de wijzers er gewoon op kunnen blijven zitten tijdens monteren :?

Zijn er ook andere beschikbaar?

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 19 jan 2009, 7:32 pm

Ik heb ze destijds via ebay gekocht. De wijzers moet je er in elk geval vanaf halen. De oude platen kun je het beste ook eraf halen anders zal de nieuwe vermoedt ik tegen de wijzers aanschuren. Er zit verschil tussen een analoge en een digitele kilometer/ dagteller. Met een puma van 98 heb je analoge wijzerplaten vermoedt ik.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 19 jan 2009, 7:56 pm

cyberbootje schreef:Excuus voor het omhoog schoppen, iig beter dan een dubbele te openen.

Waar hebben jullie die platen gehaald?
Een linkje op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/218849863
Hij beweerd dat de oude erop moeten blijven en dat deze eroverheen moeten. Ook zegt hij dat de wijzers er gewoon op kunnen blijven zitten tijdens monteren :?

Zijn er ook andere beschikbaar?
Mij is dit iig niet gelukt, zie mijn vorige post, volgens lukt het ook niet zonder de wijzers er af te halen.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » ma 19 jan 2009, 8:05 pm

pumamartin schreef:
Mij is dit iig niet gelukt, zie mijn vorige post, volgens lukt het ook niet zonder de wijzers er af te halen.
Vreemd dat de verkoper zelf geen idee heeft. Het is nou bepaald ook geen eenmalige verkoop :?

Nouja, ik ga het er maar op wagen denk ik dan maar...

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 3:29 pm

Er is een poging gedaan de platen erin te doen maar helaas toerenteller en kmtellerwijzer zijn afgebroken.
Nu met secondelijm aan de gang...

Iig wil ik liever nieuwe wijzers hebben, zijn die ergens los te verkrijgen of moet er een heel nieuw tellerhuis in als je nieuwe wijzers wil?
Daarnaast wil ik het nog een keer proberen maar dan met iemand van hier die het al gedaan heeft en me erbij wil helpen want zo gaat het niet lukken vrees ik...

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 05 feb 2009, 3:51 pm

cyberbootje schreef:Er is een poging gedaan de platen erin te doen maar helaas toerenteller en kmtellerwijzer zijn afgebroken.
Nu met secondelijm aan de gang...
:shock: Hoe krijg je dat klaar????

Heb je ze wel van het paneeltje afgehaald?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 3:59 pm

Sjoerd102 schreef:
:shock: Hoe krijg je dat klaar????

Heb je ze wel van het paneeltje afgehaald?
Nou ik dus eigenlijk niet, ik was dus naar een vriend gegaan en hebben samen het tellerhuis eruit gehaald wat mij in m'n eentje nie lukte.
Het werd laat en heb em in vertrouwen achtergelaten(hij knutseld ook aan auto's) en hij zou het wel even afmaken, ik heb hem ook gezegd dat ze makkelijk afbraken en dat ze eruit MOESTEN en dat hij niet moet geloven wat er in het papiertje stond.

Maar helaas te koppig, je zou denken dat als er 1 afbreekt dat je het niet nog is probeer maarja...

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 05 feb 2009, 4:11 pm

de wijzertjes krijg je er redelijk genakkelijk van af door 2 theelepeltjes (of iet dergelijks) als hefboompjes te gebruiken.
Met je handen krijg je dus niet los ..
maar dat had ik al geschreven.

Lijkt mij wel dat die los te krijgen zijn.
Mail Pumarc anders eens.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 4:16 pm

pumamartin schreef:de wijzertjes krijg je er redelijk genakkelijk van af door 2 theelepeltjes (of iet dergelijks) als hefboompjes te gebruiken.
Met je handen krijg je dus niet los ..
maar dat had ik al geschreven.

Lijkt mij wel dat die los te krijgen zijn.
Mail Pumarc anders eens.
Ik had het idd zo willen doen omdat ik dit hier al had gelezen.
Daarom zei ik tegen hem van als je het wil proberen haal ze dan wel los maar hij heeft geprobeerd ze erop te laten zitten omdat het zo beschreven stond op het blaadje die je meekreeg... :(

Maar iig zou ik het liefste nieuwe wijzers willen eigenlijk.
Hoe kan ik daaraan komen?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 05 feb 2009, 4:19 pm

mail Pumarc :!:

hij doet dit (oa) voor zijn werk, oude teller units restaureren enz...
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 05 feb 2009, 4:23 pm

pumamartin schreef:mail Pumarc :!:

hij doet dit (oa) voor zijn werk, oude teller units restaureren enz...
Ow zo bedoel je, ok thx :lol:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 05 feb 2009, 4:28 pm

Ik heb die toen gewoon met secondelijm geplakt en ze alle drie zilver gelakt (met de lakstift)
Ziet er nog steeds goed uit, unit zit nu in de GELE puma van Gabba :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie