Raam mechanisme

Plaats hier je vragen en/of info over het interieur van je Puma! Kortom alles wat met de binnenkant van je Puma te maken heeft....

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
wesley

Raam mechanisme

Bericht door wesley » ma 11 feb 2008, 2:17 pm

weet niet of iemand dit probleem ook heb maar als ik me raam open gaat hij heel moelijk dicht.

de bijrijders kant is het ergste openen doet hij zo maar dicht soms red ie het niet eens naar boven??

iemand een idee of ervaring mee?

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 11 feb 2008, 2:32 pm

Mijne doet het afentoe ook, probeer anders eens een klein btje siliconen spray in de rubbers te spuiten, misschien dat ie dan wat makkelijker glijd.

Maar spuit er niet teveel op.... ;-)

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 11 feb 2008, 4:37 pm

zit je raam nog wel recht in het mechaniek?
komt wel eens voor dat bij het omhoog gaan het raam een beetje scheef geduwt word. maar natuulijk net als anders het is maar een gok heb niets gezien

wesley

Bericht door wesley » ma 11 feb 2008, 5:46 pm

raam zit recht ja mja weet niet wat het is

hoopte op een andwoord van jullie :D

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 11 feb 2008, 6:26 pm

Beetje siliconenspray of raamrubberspray (ja dat staat er bij mijn bus echt op) helpt meestal wel. Ik had dat ook, maar het rubber was wat uitgedroogd waardoor die stroef liep en nu lopen de ramen als een zonnetje! :bloem:

crz

Bericht door crz » ma 11 feb 2008, 7:25 pm

Kun je dat ook bij Brezan halen Lidewij?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 12 feb 2008, 9:59 am

Vast wel!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 12 feb 2008, 4:27 pm

Rubbers invetten is 1, en als je ooit een keer je binnenpaneel eraf hebt moet je ff die metalen geleider waarlangs het mechanisme schuift een beetje lagervet geven. Hielp bij mij ook.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

crz

Bericht door crz » ma 18 feb 2008, 2:23 pm

Heb dit probleem ook even aangegeven toen ik mijn puma wegbracht afgelopen vrijdag. Net een telefoontje gekregen dat de ruit het weer prima op en neer gaat, maar geen flauw benul wat ze ermee hebben gedaan.

Plaats reactie