Dakdrager

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Dakdrager

Bericht door Iceman » wo 21 jun 2006, 7:14 am

Vraagje ...

Ik heb via internet een tweedehands Puma-dakdrager gekocht ... uiteraard dus zonder handleiding.

De voorste drager is met spanners te fixeren vooraan de deur.
De achterste drager staat "los" op het dak en wordt op zijn plaats gehouden door aan elke kant een stang met een onbetrouwbaar uitziend inhaak-systeem welke in de lengterichting van de wagen loopt en achteraan de voordeur wordt gefixeerd dmv een spanner.

Kan iemand mij vertellen waarvoor de spanner op de achterste drager dient ???

Ik heb de indruk dat deze dient om de hoogte van de drager te veranderen en daarmee de drager op het dak vast te drukken (wordt tegengehouden door die stangen).
Zou betekenen dat je het geheel monteert en als allerlaatste deze spanners moet aandraaien om de achterste drager vast te zetten.

Mocht iemand een copie handleiding van dat ding hebben (of een pdf-je van kunnen maken) dan houd ik me hiervoor aanbevolen.

Gr Ronald

Nowi

Bericht door Nowi » wo 21 jun 2006, 5:57 pm

?
Heb ook een dakrek maar bij mij staan daar geen spanners op (als ik goed begrijp)
Is het een originele van ford?

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Dakdrager

Bericht door Iceman » do 22 jun 2006, 6:26 am

Is de originele drager als afgebeeld in brochure 1999 ...

Ga anders gewoon monteren en kijk hoe ie vast moet ... zal best een soort van logica inzitten.
- Voorste drager vastzetten
- Achterste drager plaatsen
- Lengtebalken plaatsen en vastzetten
- Achterste drager spannen
... of zo iets.

Nowi

Bericht door Nowi » do 22 jun 2006, 4:31 pm

Afbeelding
Zo een?
Zet anders eens een foto van de achterste balk van u want die van mij is vast?

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Dakdrager

Bericht door Iceman » wo 19 jul 2006, 2:53 pm

Bedankt, dat izzem ...

Ik heb bij de achterste drager (of de foto zit daar een kapje overheen) ook een verstelling terwijl er hier geen "haak" onder de deur zit welke je moet vastdraaien zoals bij de voorste en bij de beugels in de lengterichting.

Heb ze gewoon vastgedraaid en het geheel leek beter te klemmen.

Gr.

Ronald

Plaats reactie